دانلود و خرید کتاب تفکر انتقادی جنیفر ویلسون ترجمه طیبه شکرنیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تفکر انتقادی

کتاب تفکر انتقادی؛ راهنمایی ساده به سوی تفکر انتقادی، تصمیم‌گیری بهتر و قدرت حل مسئله نوشته‌ جنیفر ویلسون است که به موضوع تفکر انتقادی می‌پردازد که شامل راهبردهای هوشمند و تفکر منطقی است. در این کتاب، به بهترین مهارت‌های لازم برای تصمیم‌گیری اشاره می‌شود. 

درباره کتاب تفکر انتقادی

تمام مطالب کتاب خواننده را به استدلال محکم فرامی‌خواند که لازمه آن این است که مغز در عالی‌ترین شرایط قرار داشته باشد. به همین دلیل نیز توضیح داده شده است که برای ورزش دادن مغز و داشتن تفکر منطقی چه کارهایی باید و می‌توانید انجام دهید. افزون ‌بر این، با مطالعهٔ این کتاب می‌توانید بهترین تکنیک‌ها را برای رشد مهارت‌های تصمیم‌گیری خود بیاموزید.

مغز یک تودهٔ سه پوندی است و همچون یک ابررایانهٔ طبیعی به‌عنوان مرکز فرماندهی بدن عمل می‌کند. عملکرد مغز در فعالیت‌های سایر اجزای بدن تعیین‌کننده است و در هر کاری که در زندگی انجام می‌دهید نقش اساسی دارد. مغز، بخشی از ساختار وجودی شماست که چگونگی جریان افکار، فعالیت‌ها و تمایلات اجتماعی شما را تعیین می‌کند؛ همچنین با کنترل ملاحظه‌گری، ادب، گستاخی، نحوه مواجهه با موقعیت‌های خطرناک و حتی شکل برخورد با افراد غریبه، همکاران، خانواده و دوستان به شخصیت شما شکل می‌دهد.

مغز مسئول سلامت عاطفی شماست و در نحوهٔ ارتباط شما با جنس مخالف بسیار اثرگذار است. حقیقت این است که مغز تقریباً در تمام امور زندگی دخالت دارد. به همین دلیل نیز اگر می‌خواهید در ارتقای مهارت‌های تفکر خلاقانه موفق باشید باید از مغز مراقبت کنید، آن را تغذیه کنید، به آن تمرین دهید و طرز کار آن را بشناسید. لزومی به گفتن نیست که فقط درصورتی‌که تفکر انتقادی داشته باشید می‌توانید مسائل را حل کنید، از پس موقعیت‌های چالشی برآیید و اوضاع را برای خود و دیگران بهتر کنید.

درواقع، مغز بسیار پیچیده‌تر از رایانه است. برای مثال، مغز ۱۰۰ میلیارد سلول عصبی دارد و همهٔ پایانه‌های عصبی به سلول‌های عصبی بسیار دیگری متصل هستند. شاید باور آن دشوار باشد اما اتصالات درون این مغز که ظاهراً کوچک است، بسیار بیشتر از تعداد ستاره‌های موجود در جهان است. گذشته از اتصالات فیزیکی، اگر عملکرد مغز خود را بهینه‌سازی کنید از جنبهٔ روابط، تفریح و حوزه‌های دیگر پیشرفت شایانی در محیط کاری خود خواهید داشت.

مغز نیز به اندازهٔ بدن فیزیکی به ورزش احتیاج دارد. به همین دلیل برخی برای بهبود سلامت مغز خود به‌طور منظم به وزنه‌برداری، یوگا، تغذیه سالم و کارهای دیگری می‌پردازند.

در اغلب مواقع، نحوهٔ عملکرد مغزتان می‌تواند بیانگر وضعیت روحی شما باشد، زیرا این مغز است که رایانهٔ هدایت‌گر زندگی شما را در خود جای داده است. مهم نیست که چند سال سن داشته باشید، مغز نیاز به ورزش دارد و اگر مرتب آن را ورزش دهید اثرات مثبت آن در زندگی شما پدیدار می‌شود. به‌طور خلاصه، اگر می‌خواهید مغزتان در حل مسائل، ازجمله مسائل چالش‌برانگیز، همچنان توانمند بماند باید هم از نظر تغذیه و هم ورزشِ منظم مراقب آن باشید.

خواندن کتاب تفکر انتقادی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر می‌خواهید بازدهی مغزتان را بالا ببرید و از آن بهترین استفاده را کنید این کتاب را از دیت ندهید.

بخشی از کتاب تفکر انتقادی

چرا تفکر انتقادی مهم است؟

تفکر انتقادی کمک می‌کند تا با استفاده از دانش خود به اهداف مهم‌تری دست یابید. نکاتی که در ادامه بیان می‌شود چگونگی این فرایند را نشان می‌دهد.

- متوجه استدلال‌های بی‌پایه می‌شوید.

- متوجه خطاهای موجود در اطلاعات می‌شوید.

- استدلال‌های عینی ارائه می‌کنید.

- استدلال‌های عینی را با حقایق تکمیلی پشتیبانی می‌کنید.

- استدلال‌های خوب را با استدلال‌های منطقی تقویت می‌کنید.

- می‌توانید به کارهایی که از نظر شما سازنده است کمک کنید.

- می‌توانید نظریه‌های موجود را بهبود بخشید.

- می‌توانید شیوه‌های عمل جاری را بهبود بخشید.

- می‌توانید نحوهٔ اداره مؤسسات را اصلاح و نقاط قوت آن‌ها را افزایش دهید.

بنابراین، هرگاه به دانش شما نیاز باشد (دانشی که باید به‌صورت عینی تحلیل و ارزیابی شود) تفکر انتقادی به کار می‌آید.

نظرات کاربران

حسین محمدی
۱۴۰۰/۰۴/۲۵

مطالب کتاب خیلی خشک ودرعین حال به کلی گویی دچارشده بود کتابهای خیلی بهترازاین درعرصه تفکرانتقادی موجوداست یگانه حسن کتاب حجم کم آن است

mostafa.salehi
۱۴۰۰/۰۴/۲۶

دوستانی که علاقه دارن بدونن چطوری میشه به صورت عمیق فکر کرد توصیه می کنم حتما این کتاب رو مطالعه کنن عالی بود

Rzarastgar
۱۴۰۰/۰۴/۰۶

واقعا کتاب خوبی بود مناسب همین روزها!

Elham
۱۴۰۰/۰۸/۱۲

کتاب خیلی کلی هست و نیاز به کتاب مکمل داره البته من تا آخر نخوندم تا صفحه ی ۲۷ رفتم و چون کتاب جذبم نکرد رهاش کردم .

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۵)
تفکر انتقادی عبارت است از میل شدید به جستجوگری، درنگ برای تردید، اشتیاق به اندیشیدن، احتیاط در ادعا، آمادگی برای تعمق، دقت در ایجاد نظم میان پدیده‌ها و دوری از هر چیزی که موجب فریب می‌شود.
محمدرضا میرباقری
اگر اطلاعات به‌طور صحیح و به‌موقع در اختیار رأی‌دهندگان قرار نگیرد؟ چگونه می‌توان مدعی برقراری دموکراسی شد اگر محیط برای سؤال درباره داده‌ها یا بررسی صحت اطلاعات مساعد نباشد؟ کوتاه آنکه، هرگاه تفکر انتقادی فعال باشد، فضای دموکراتیک ایجاد می‌شود و مردم امکان انتخاب‌های آگاهانه پیدا می‌کنند. چنین فرایندی است که به ریشه‌کنی سیاست‌مداران فرصت‌طلب کمک می‌کند و فرصت‌هایی را در اختیار سیاست‌مداران ژرف‌اندیش قرار می‌دهد که صادقانه قصد خدمت به رأی‌دهندگان را دارند.
حسین
جمله‌ای از ژان دو لابرویر هست که می‌گوید «زندگی برای کسانی که احساس می‌کنند یک تراژدی و برای کسانی که فکر می‌کنند یک کمدی است».
Payambar
سطح هوشیاری متغیر است و در اوقات مختلف روز کم و زیاد می‌شود. هوشیاری معمولاً حدود ۹۰ دقیقه در سطح بالایی قرار دارد و سپس ۳۰ دقیقه کاهش می‌یابد. این چرخهٔ پایین را باید شناسایی کنید تا بتوانید وضعیت ذهنی خود را رصد نمایید. می‌دانید چرا؟ اگر بدانید هوشیاری شما چه زمانی بالا و چه زمانی پایین است می‌توانید زمان مناسب برای تفکر انتقادی یا رسیدگی به مسائل مهم را انتخاب کنید؛ یعنی می‌توانید بگویید چه وقت ذهنتان بیدار و چه وقت نیمه‌بیدار است. از روی غریزه خواهید فهمید چه زمانی می‌توانید تصمیمات محکم بگیرید و چه وقتی از روز برای این کار بهتر است.
Gol Ha
بسیاری از مردم هر چه سنشان بالاتر می‌رود فراموش‌کارتر می‌شوند؟ چرا تا وقتی مغزتان سالم است و قادرید مهارت‌های جدید بیاموزید از آن استفاده نمی‌کنید؟
محمدرضا میرباقری
احساسات حاصل فرایند تفکر است و اگر بتوانید فرایند تفکر خود را کنترل کنید می‌توانید احساس خود را نیز تغییر دهید. اگر به یک نتیجهٔ خوب بیندیشید، حتی پیش از دیدن نتایج خوشحال خواهید بود و اگر به یک نتیجهٔ بد فکر کنید احساس افسردگی خواهید داشت و انگیزه خود را حتی پیش از شروع کار از دست خواهید داد.
Juror #8
این خودِ شکست نیست که مانع ایجاد می‌کند، کما اینکه در کارها و عرصه‌های مختلف زندگی شکست خورده‌اید اما همچنان دارید پیش می‌روید. مانع اصلی، پیش‌بینی شکست است. اگر فکر شکست را درونی کرده باشید هیچ انگیزه‌ای ندارید و برای انجام هر کار نواندیشانه‌ای تردید می‌کنید.
Juror #8
به گفتهٔ فیلسوف باستانی انگلیسی، فرانسیس بیکن، تفکر انتقادی عبارت است از میل شدید به جستجوگری، درنگ برای تردید، اشتیاق به اندیشیدن، احتیاط در ادعا، آمادگی برای تعمق، دقت در ایجاد نظم میان پدیده‌ها و دوری از هر چیزی که موجب فریب می‌شود.
احسان رضاپور
جمله‌ای از ژان دو لابرویر هست که می‌گوید «زندگی برای کسانی که احساس می‌کنند یک تراژدی و برای کسانی که فکر می‌کنند یک کمدی است».
کاربر ۳۵۱۳۷۰۵
نکتهٔ قابل‌توجه دیگر در تفکر انتقادی این است که داشتن آگاهی کافی نیست. باید بتوانید رویدادها و سایر حقایقی را که می‌دانید در یک ترتیب منطقی قرار دهید و بدانید چه نکته‌ای را در کجا و چرا بیان می‌کنید. در تفکر انتقادی باید مهارت تحلیل داده‌ها و مسائل واقعی را داشته باشید، طوری که اطلاعات شما برایتان معنادار شود. اگر بتوانید از آنچه می‌دانید به‌خوبی استفاده کنید، دانشی که دارید به سرمایه‌ای فوق‌العاده برای شما بدل خواهد شد.
نون صات

حجم

۸۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۹ صفحه

حجم

۸۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۹ صفحه

قیمت:
۱۹,۹۰۰
تومان