دانلود و خرید کتاب سیری در تاریکی‌های نمایش و ادبیات نمایشی ایران در عصر قاجار؛ جلد دوم نیایش پورحسن
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیری در تاریکی‌های نمایش و ادبیات نمایشی ایران در عصر قاجار؛ جلد دوم اثر نیایش پورحسن

کتاب سیری در تاریکی‌های نمایش و ادبیات نمایشی ایران در عصر قاجار؛ جلد دوم

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سیری در تاریکی‌های نمایش و ادبیات نمایشی ایران در عصر قاجار؛ جلد دوم

کتاب سیری در تاریکی‌های نمایش و ادبیات نمایشی ایران در عصر قاجار؛ جلد دوم نوشته نیایش پور حسن است. این کتاب به نهضت آشنایی ایرانیان با تئاتر و ادبیات نمایشی عثمانی در عصر قاجار و کمدی «محمد چلبی» می‌پردازد. 

درباره کتاب سیری در تاریکی‌های نمایش و ادبیات نمایشی ایران در عصر قاجار؛ جلد دوم

این مجموعه به‌طور کلی شامل مقوله‌های «پیدایی نمایشنامه‌نویسی در ایران»، «پیدایی تئاتر و تماشاخانه در ایران»، «مقلدان و نمایشگران تقلید» و «نهضت ترجمه در ادبیات نمایشی در ایران» است که با تمرکز بر عصر قاجار به‌ویژه دورهٔ سلطنت ناصری، مظفری و سپس دورهٔ مشروطه با عنوان کلی «سیری در تاریکی‌های نمایش و ادبیات نمایشی ایران در عصر قاجار» عرضه می‌شود. در این مجموعه از برخی مسائل نمایش‌های ایرانی همانند «تعزیه»، «نقالی» و سایر اقسام نمایش‌های ایرانی که تاکنون به‌وفور راجع به آن نوشته شده پرهیز شده است. مجموعه‌ای از جستارهای تازه‌یاب و ناگفته راجع به جریانات مهم و تأثیرگذار نمایشی، مترجمان، نویسندگان، هنرمندان و آثار نمایشی فراموش‌شده از عصر قاجار است که برای نخستین بار به خوانندگان عزیز تقدیم می‌‌شود.

خواندن کتاب سیری در تاریکی‌های نمایش و ادبیات نمایشی ایران در عصر قاجار؛ جلد دوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و پژوهشگران هنر نمایش پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب سیری در تاریکی‌های نمایش و ادبیات نمایشی ایران در عصر قاجار؛ جلد دوم

«تقی رفعت» نیز چنانچه سابقاً گفته شد از جمله روشنگران مشروطه است که هم در شهر طرابوزان واقع در عثمانی تحصیل و تدریس کرده بود و هم آنکه تحت تأثیر ادبیات عثمانی بود. وی پس از بازگشت از عثمانی شغل معلمی خود را در تبریز از سر گرفت و نمایشنامهٔ «خسرو پرویز» را در سال ۱۳۳۸ ه.ق در سه پرده برای اجرا در یکی از دبیرستان‌های تبریز تنظیم و نگارش نمود.

«ابوالقاسم لاهوتی» (۱۳۰۵ ه.ق- ۱۳۳۶ خورشیدی) شاعر سیاسی ایران در عصر مشروطه که نزدیک به سه سال در عثمانی زیست و در زمانی که سمت وزیر فرهنگ و هنر تاجیکستان شوروی را بر عهده داشت، در آنجا تئاتر و اپرا را پایه‌گذاری کرد. او همچنین نمایشنامه‌ای تحت عنوان «کاوهٔ آهنگر» در ۵ پرده نوشته است که در سال ۱۹۵۷ میلادی در دیوانش در مسکو به چاپ رسیده است.

«علی‌اکبر دهخدا» (۱۲۹۷ ه.ق- ۱۳۳۴ خورشیدی) نیز از جمله تأثیرگذاران عصر مشروطه در ایران است که در سال ۱۳۲۷ ه.ق در عثمانی با جریدهٔ هفتگی «سروش» و انجمن «سعادت» ایرانیان در استانبول فعالیت می‌کرد و پس از بازگشت به ایران یک قطعهٔ نمایشی در قالب «نوکر و ارباب» در حدود سال ۱۳۰۰ خورشیدی منتشر ساخت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۵۷,۵۰۰
۴۰,۲۵۰
۳۰%
تومان