دانلود و خرید کتاب سیری در تاریکی‌های نمایش و ادبیات نمایشی ایران در عصر قاجار؛ جلد هفتم نیایش پورحسن
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیری در تاریکی‌های نمایش و ادبیات نمایشی ایران در عصر قاجار؛ جلد هفتم اثر نیایش پورحسن

کتاب سیری در تاریکی‌های نمایش و ادبیات نمایشی ایران در عصر قاجار؛ جلد هفتم

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سیری در تاریکی‌های نمایش و ادبیات نمایشی ایران در عصر قاجار؛ جلد هفتم

کتاب سیری در تاریکی‌های نمایش و ادبیات نمایشی ایران در عصر قاجار؛ جلد هفتم نوشته نیایش پور حسن است. این کتاب بهنهضت ترجمه، اقتباس و اجراهای کمدی «عروسی مجبوری» در عصر قاجار و کمدی «عروسی مجبوری» (از تصنیفات مولیر شاعر معروف فرانسه) می‌پردازد.

درباره کتاب سیری در تاریکی‌های نمایش و ادبیات نمایشی ایران در عصر قاجار؛ جلد هفتم

این مجموعه به‌طور کلی شامل مقوله‌های «پیدایی نمایشنامه‌نویسی در ایران»، «پیدایی تئاتر و تماشاخانه در ایران»، «مقلدان و نمایشگران تقلید» و «نهضت ترجمه در ادبیات نمایشی در ایران» است که با تمرکز بر عصر قاجار به‌ویژه دورهٔ سلطنت ناصری، مظفری و سپس دورهٔ مشروطه با عنوان کلی «سیری در تاریکی‌های نمایش و ادبیات نمایشی ایران در عصر قاجار» عرضه می‌شود. در این مجموعه از برخی مسائل نمایش‌های ایرانی همانند «تعزیه»، «نقالی» و سایر اقسام نمایش‌های ایرانی که تاکنون به‌وفور راجع به آن نوشته شده پرهیز شده است. مجموعه‌ای از جستارهای تازه‌یاب و ناگفته راجع به جریانات مهم و تأثیرگذار نمایشی، مترجمان، نویسندگان، هنرمندان و آثار نمایشی فراموش‌شده از عصر قاجار است که برای نخستین بار به خوانندگان عزیز تقدیم می‌‌شود.

خواندن کتاب سیری در تاریکی‌های نمایش و ادبیات نمایشی ایران در عصر قاجار؛ جلد هفتم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و پژوهشگران هنر نمایش پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب سیری در تاریکی‌های نمایش و ادبیات نمایشی ایران در عصر قاجار؛ جلد هفتم

«اسگانارل» که از صحبت‌های همسر آینده‌اش هراسیده و مردد شده، تصمیم می‌گیرد که این صحبت‌ها را جدی پنداشته و مجدداً جهت مشورت نزد «ژرونی‌مو» برود. اما «ژرونی‌مو» که صحبت چندانی جهت ارائهٔ مشورت به او ندارد به «اسگانارل» پیشنهاد می‌دهد که نظر دو فیلسوف عالی‌قدر که در همسایگی آن‌هاست را در مورد این تصمیم جویا شود.

«اسگانارل» نزد فیلسوف ارسطوشناسی به نام «پانکراس» می‌رود. «پانکراس» که ظاهراً قبل از ورود «اسگانارل» با کسی جروبحثش شده بود، به حدی درگیر است که ابتدا اصلاً به حرف‌های «اسگانارل» گوش نمی‌دهد. او پس از مدتی درصدد برمی‌آید که با اصطلاحات منطقی و فلسفی به روش اسکولاستیک به «اسگانارل» پاسخ دهد، اما «اسگانارل» که به‌شدت از جواب‌های این فیلسوف ناامید شده او را پشت در خانه‌اش حبس کرده و از آنجا می‌گریزد.

«اسگانارل» سپس جهت مشورت نزد یک فیلسوف حکمت شکاکیون پیرو «بورهون» به نام «مارفوریوس» می‌رود. او ابتدا «اسگانارل» را با گرمی می‌پذیرد اما در ادامه از «اسگانارل» می‌خواهد که به‌طریق نسبی‌گرایی به پاسخ‌های او جواب بدهد. «مارفوریوس» که در نهایت در مقابل سؤال «اسگانارل» که «آیا باید ازدواج کنم یا خیر؟» با جواب «آری، نه» پاسخ می‌دهد، از سوی «اسگانارل» مورد ضرب‌وشتم قرار می‌گیرد.

»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۳۷,۵۰۰
تومان