دانلود و خرید کتاب پاریس زیرزمینی اتا شایبر ترجمه شهلا طهماسبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پاریس زیرزمینی اثر اتا شایبر

کتاب پاریس زیرزمینی

نویسنده:اتا شایبر
انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۲.۱از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پاریس زیرزمینی

در کتاب پاریس زیرزمینی خاطرات یک زن آمریکایی از پاریس در دوره‌ی اشغال در جنگ جهانی دوم ۱۹۴۳ را می‌خوانید. کتاب دیگری درباره حقایق جنگ خانمان‌سوز دوم که برای دوست‌داران تاریخ جهان و داستان‌های مستند جذاب است.

 درباره کتاب پاریس زیرزمینی

اتا شایبر در کتاب پاریس زیرزمینی خاطرات خود را از پاریس در زمان اشغال نازی‌ها در جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۳ نوشته است. شایبر که نام واقعی‌اش کیتی بورپو، کاترین (کِیت) رابینز و نام شوهرش بونفوس بود، هنگام اشغال پاریس ۶۳ سال داشت. او پنج سال بعد و در سال ۱۹۴۸ درگذشت.

در ۱۹۴۵ با اقتباس از خاطرات اِتا شایبر، فیلمی سینمایی با نام پاریس زیرزمینی ساخته شد و این کتاب در سال‌های ۱۹۸۸ و ۲۰۰۷ تجدید چاپ شد. به گفته شایبر در مقدمه « وقایع این کتاب مستند و واقعی است. نام بسیاری از اشخاص که در این وقایع نقش داشته‌اند به علل امنیتی تغییر یافته است. برخی از جزئیات نیز، که هنوز برای گشتاپو فاش نشده، به صورت دیگری درآمده یا حذف شده‌اند. نقش عده‌ای نیز برای جلوگیری از اقدامات مقامات آلمانی علیه اشخاص دیگری که در کتاب درباره‌شان صحبت شده، جابه‌جا شده است».

خواندن کتاب پاریس زیرزمینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به مستندهای تاریخی و خاطرات به ویژه خاطراتی از جنگ جهانی دوم

بخشی از کتاب پاریس زیرزمینی

این سومین‌بار بود که کیتی گوشی را با دلخوری روی تلفن می‌گذاشت. هربار از زنگ‌های خفه و ممتد تلفن پی برده بود که کسی در خانه نیست.

به من گفت «همهٔ دوست‌ها پاریس رو ترک کرده‌ند. فقط ما مونده‌یم.»

گفتم «من زنگ می‌زنم به سفارت امریکا. من یه امریکایی‌ام. اون‌ها موظفند به من بگن آلمان‌ها پاریس رو محاصره کرده‌ند یا نه.» و شمارهٔ سفارت را گرفتم. کسی گوشی را برداشت و پس از این‌که خودم را معرفی کردم با وحشت گفت «شما هنوز تو شهرید؟ نمی‌دونید که دولت به تور نقل‌مکان کرده؟ آلمان‌ها چند ساعت دیگه می‌رسند به شهر. چند روز دیگه نه، چند ساعت دیگه! شهر بدون مقاومت تسلیم شده.»

قلبم از وحشت گرفت. گوشی را گذاشتم و ماجرا را به کیتی گفتم. چشم‌های زیبای او پُر از درد و حیرت شد و فریاد کشید «نه، نه! امکان نداره! چه‌طور می‌شه که فرانسه پاریس رو بدون مبارزه تسلیم کنه؟! همین چند روز پیش بود که نخست‌وزیر، پل رینو، گفت نمی‌ذارم دست آلمان‌ها به پاریس برسه، خونه‌به‌خونه براش می‌جنگیم، و از مردم تقاضا کرد که فرار نکنند و به شایعات گوش ندن و هر کس همون جا که هست بمونه...»

نظرات کاربران

سینا زینی
۱۳۹۹/۰۳/۰۸

آخه انصاف داشته باشین.. مگه یه نسخه pdf کتاب چقدر هزینه داره که انقدر از مردم میخواین پول بگیرین... ما مردم بخت برگشته و فقیر ایران که اگه پول داشتیم میرفتیم خوده کتاب رو می‌گرفتیم که از خوندن لذت ببریم..

- بیشتر
آیهان
۱۳۹۹/۰۳/۰۷

چه خبره این قیمت؟؟؟

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۷۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۰۹ صفحه

حجم

۴۷۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۰۹ صفحه

قیمت:
۹۲,۰۰۰
تومان