دانلود و خرید کتاب دختر استالین (جلد دوم) بیژن اشتری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دختر استالین (جلد دوم) اثر بیژن  اشتری

کتاب دختر استالین (جلد دوم)

معرفی کتاب دختر استالین (جلد دوم)

کتاب «دختر استالین (جلد دوم)» نوشته رزماری سالیوان، سرگذشت سوتلانا علیلویوا، دختر دیکتاتور قرن بیستمی، جوزف استالین را از زمان تولد تا لحظه مرگش روایت می‌کند. این کتاب با ترجمهٔ بیژن اشتری در نشر ثالث چاپ شده است. سوتلانا برای توضیح و تشریح پدرش با دشواری‌های زیادی روبه‌رو بود؛ درست مثل هر مورخ و پژوهشگر دیگری که می‌خواست استالین را شرح دهد. نگرش او به استالین متناقض‌نما بود. به صراحت جنایت‌های استالین را محکوم می‌کرد، اما او پدرش هم بود، پدری که در دوران کودکی طعم عشق و محبت پدرانه‌اش را چشیده بود.

درباره کتاب دختر استالین (جلد دوم)

عده‌ای سوتلانا را آدمی نامتعادل تلقی می‌کردند. رابرت تاکر، مورخ معروف تاریخ شوروی، اعتقاد داشت: «سوتلانا، به رغم همه این‌ها، یک جورهایی، مثل پدرش است.» اما در واقع او به طرز حیرت‌انگیزی شباهت خیلی کمی به پدرش داشت. سوتلانا در وسط نبردهای قدرتِ دوره «جنگ سرد»، مابین دو دنیای شرق و غرب گیر افتاده بود و باید گفت که هیچ کدام از این دو برخورد خوبی با او نکردند. او مجبور شد به تدریج یاد بگیرد که غرب چگونه عملکردی دارد. این فرایند یادگیری در نوع خودش جالب، اما غالباً غم‌انگیز بود.

 سوتلانا در درک و فهم این‌که چه انگیزه‌ای باعث سیاست‌های بی‌رحمانه پدرش شد موفقیت چندانی نداشت. در این باره گفت: «باور ندارم که هیچ‌وقت دچار عذاب وجدان شده باشد؛ گمان نمی‌کنم که هرگز چنین حسی را تجربه کرده باشد. اما با وجودی که توانسته بود با توسل به کشتن و له کردن انبوهی از آدم‌ها به غایت آرزوهایش برسد و مورد ستایش عده‌ای قرار بگیرد، آدم شادی هم نبود.» با وجود این، سوتلانا هشدار داد که تصور کردن استالین به عنوان هیولای صِرف ساده‌انگارانه است و چنین گمانی خطایی فاحش است. او نوشت مسئله این است که در زندگی خصوصی آن فرد و در آن نظام سیاسی خاص چه اتفاقی رخ داده بود که چنین تاریخی را دیکته کرد. همیشه اصرار داشت که پدرش هرگز به تنهایی عمل نکرد. او هزاران همدست داشت.

کتاب دختر استالین (جلد دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مطالعهٔ کتاب‌های تاریخی و زندگی‌نامه‌ای پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب دختر استالین (جلد دوم)

صبح آن روز، موقعی که آدمیرال هنکه (رئیس سازمان اطلاعات ایتالیا) به فانفانی (وزیر امورخارجه ایتالیا) خبر داد که دختر استالین وارد ایتالیا شده، فانفانی حسابی عصبانی شد و به آدمیرال گفت: «این آدم‌ها را فورآ از کشور بیرون کن؛ نمی‌خواهم این‌جا هیچ مدرکی حاکی از حضور این‌ها در ایتالیا باقی بماند.» آدمیرال هنکه پاسخ داد: «بسیار خوب، می‌گوییم آپارتمانی که آن‌ها موقتآ در آن اقامت دارند از حیث فنی در واقع وصلِ به ترانزیت بین‌المللی فرودگاه رم است.» با این حقه و کلکی که ایتالیایی‌ها سوار کرده بودند، می‌شد گفت سوتلانا و ریلی هرگز «به صورت قانونی» پا در خاک ایتالیا نگذاشته بودند.

وزارت امورخارجه آمریکا طی چند روز آینده با دولت‌های استرالیا و نیوزیلند تماس گرفت اما هیچ‌کدام حاضر نشدند سوتلانا را پناه دهند. آفریقای جنوبی مایل به پذیرش سوتلانا بود اما با توجه به پیشینه بدنامش در زمینه آپارتاید و تبعیض نژادی، سوتلانا حاضر نشد حتا در باره‌اش فکر کند.

سوتلانا و ریلی کماکان در خانه امنشان بودند ـخانه‌ای که مأموران امنیتی ایتالیا از آن مراقبت می‌کردندــ که خبر رسید سوییسی‌ها گفته‌اند حاضر به پذیرش سوتلانا هستند به شرطی که مدت اقامتش در سوییس کوتاه باشد. سوییسی‌ها در راستای سنت بی‌طرفیشان، اصرار کردند حضور سوتلانا در سوییس باید محرمانه بماند و سوتلانا هم طی مدت اقامتش در سوییس نباید هیچ اظهارنظر سیاسی‌ای بکند. این شرط سکوت دقیقآ همان چیزی بود که وزارت امورخارجه آمریکا هم خواهانش بود. والت راستوف، دستیار ویژه رئیس‌جمهور آمریکا، به پرزیدنت جانسون نوشت: «در باره آن خانم، می‌توانیم خیالمان آسوده باشد. سوییس موافقت کرده که او را بپذیرد.»

اما این تصمیم سوییس تنها زمانی قابل اجرا بود که ابتدا در کابینه این کشور به تصویب می‌رسید. مشکل این‌جا بود که کابینه چند روز بعد تشکیل جلسه می‌داد. ایتالیایی‌ها از این تأخیر عصبانی بودند، اما همان‌طور که ریلی در این باره گفت، «آدمیرال هنکه تمایلی به دستگیری و دیپورت ما نداشت.»

استالین؛ دربار تزار سرخ
بیژن اشتری
انور خوجه
بلندی فوزیو
چائوشسکو؛ ظهور و سقوط دیکتاتور سرخ
ادوارد بئر
آزارشان به مورچه هم نمی‌رسید
اسلاونکا دراکولیچ
استالین جوان؛ از تولد تا انقلاب اکتبر
بیژن اشتری
مائو؛ داستان ناشناخته
بیژن اشتری
پوست
کورتزیو مالاپارته
روزگار رفته
سوتلانا آلکسیویچ
سرزمین‌های شبح‌زده
تینا روزنبرگ
دختر استالین (جلد اول)
بیژن اشتری
فرمانده؛ ونزوئلای هوگو چاورز
بیژن اشتری
موسولینی
کریستوفر هیبرت
امید علیه امید
نادژدا ماندلشتام
دیکتاتورزاده ها
جی نوردلینگر
ریچارد سورژ، جاسوس ویژه استالین
اوون متیوس
بایگانی ادبی پلیس مخفی
ویتالی شنتالینسکی
پل پوت
فیلیپ شورت
جاسوس میلیارد دلاری
دیوید ای. هافمن
محمد بن سلمان
بن هوبارد
راسپوتین
ادوارد راژینسکی
من ادواردو نیستم
گروه نویسندگان
دختری با هفت اسم
هیئون سئو لی
حرمسرای قذافی
بیژن اشتری
حرمسرای قذافی
بیژن اشتری
جنگ چهره زنانه ندارد
سوتلانا آلکسیویچ
فرمانده کجاستی؟ درباره زندگی احمد‌شاه مسعود
کاوه شجاعی
جنگ چهره‌ی زنانه ندارد
مهسا ملک‌مرزبان
هزار فرسنگ تا آزادی
یون سون کیم
نبرد من
آدولف هیتلر
کمونیسم رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم
اسلاونکا دراکولیچ
صداهایی از چرنوبیل
سوتلانا آلکسیویچ
سینوهه؛ جلد اول
میکا والتاری
در قلمرو پادشاهان
کارمن بن لادن
فرار از اردوگاه ۱۴؛ داستانی واقعی فرار ادیسه‌وار مردی از کره‌ی شمالی به سوی آزادی
بلین هاردن
مهاتما گاندی
محمد قاضی
آیشمن در اورشلیم
هانا آرنت
خودآموز دیکتاتورها
رندال وود
جنگ جهانی دوم
مهدی حقیقت‌خواه
هزاران فرسنگ تا آزادی
شیرین سپهراد
اختراع قوم یهود
احد علیقلیان

نظرات کاربران

کتابخوار
۱۳۹۹/۰۲/۱۴

اگر بخاطر دنبال کردن مسائل تاریخی دنبال این کتاب میاید جلد اولش کافیه برای خوندن. جلد دوم بیشتر روایت زندگی خود سوتلانا(دختر استالین) بعد از فرارش هست و بیشتر حالت داستانی داره.

سمیه
۱۳۹۸/۰۱/۱۶

لطفا در قیمت تجدیدنظر بفرمایید تا محبوبیت و اعتبار اپلیکیشن شما بالا بره. خیلی ممنون

Mary gholami
۱۳۹۹/۰۲/۱۰

جلد اولش جذاب تر بود ولی در کل کتاب خوبی بود

امیرحسین
۱۴۰۰/۰۸/۲۶

متاسفانه جملاتی از کتاب حذف شده است و باعث نامفهوم بودن بخش هایی از کتاب شده است، با خواندن کتاب متوجه این موضوع می شوید،بخش پشتبانی طاقچه لطفا مجدد کتاب را بررسی و مشکلات را رفع نماید

FTM_B
۱۳۹۹/۱۲/۰۲

اگر این کتاب رو در یک کلمه بخوام وصف کنم، عالی! ترجمه خیلی خوب و روونی داشت، شخصیت پردازی ها بی‌نقص و کامل بود و گاها من حس میکردم جای سوتلانا هستم و تنهایی‌هاش سر دلم سنگینی می‌کرد. چیزی که

- بیشتر
lucifer
۱۳۹۹/۱۱/۰۵

دو جلد نوشته شده برای پاسخ به این پرسش که "دختر استالین بودن چگونه است!" و واقعا آخرش به این پرسش، هر کدوم که دووم آوردیم و تا آخرش کتاب رو خوندیم! میتونیم جواب بدیم😊🤦🏻‍♀️ ولی واقعا اون ۲۰ صفحه آخرش

- بیشتر
Mini
۱۳۹۷/۱۲/۲۰

خیلی تعریف این کتاب رو شنیدم،،،فقط قیمت هاش خیلی بالاست!!!

وحید
۱۴۰۰/۰۵/۱۶

اصلا قابل مقایسه با جلد اول نیست. ما با زنی روبرو هستیم که صرفا گرفتار یک سری حواشی است. زنی که به دلیل کمبودهای کودکی و جوانی، با دیدن هر مردی عاشقش می‌شود. من این جلد را تا صغحه‌ی یکصد

- بیشتر
کتایون
۱۳۹۹/۰۲/۰۳

عالی بود . کتاب رمان تاریخی با استنادات بسیار دقیقا عین یک مقاله علمی قوی بود درعین حال شیوا و گیرایی یک داستان را دارد.

ستاره
۱۴۰۱/۰۹/۰۷

جلد اولش که فوق العاده بود الانم دارم جلد دوم را شروع میکنم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰۶)
آن‌ها خیلی عصبانی می‌شوند موقعی که می‌بینند کل کاری که در این پنجاه سال گذشته انجام داده‌اند بیهوده بوده زیرا مردم هنوز افکار خودشان را دارند، هنوز چیزی از خودشان دارند.
lucifer
یکی از قوانین نانوشته در اتحاد شوروی این بود که شما هرگز نباید هیچ حرفی را به صراحت بیان می‌کردید.
پویا پانا
«آره دقیقآ؛ آدم‌ها آن‌جا عاقل می‌شوند. آدم موقعی که بدترین چیز برایش اتفاق می‌افتد، تازه عاقل می‌شود.»
lucifer
افراد از نظرش به سه دسته تقسیم می‌شدند: قدرتمندان که به وجودشان نیاز بود؛ همسطح‌ها که مزاحم بودند؛ و ضعیفان که هیچ استفاده‌ای برای هیچ‌کسی نداشتند.
پویا پانا
ریموند اندرسون، استاد رشته ژورنالیسم در دانشگاه ویسکانسین، در مه ۱۹۸۶ مصاحبه‌ای با سوتلانا کرد که در روزنامه نیویورک تایمز به چاپ رسید. او از سوتلانا پرسید دلیل بازگشتش به شوروی چه بوده است؟ و جواب شنید: «پسرم دستور گرفته بود با من تماس بگیرد. این بازی واقعآ کثیفی بود و به احتمال زیاد زیر سر کاگ‌ب بود.» موقعی که اندرسون در باره چگونگی زندگی در شوروی پرسید، سوتلانا خوشحال شد چون به ندرت نظرش را در باره سیاست‌های جاری جویا شده بودند. او جواب داد: «زندگی در آن‌جا سخت است و کشور در بن‌بست اقتصادی گرفتار شده و حتا غذا و پوشاک به سختی به دست می‌آید. میخائیل گورباچف شاید در اجرای اصلاحاتش صادق باشد، اما نمی‌تواند اصلاحاتش را به اندازه کافی عمیق اجرا کند زیرا تعصب‌ها و جزمیات سابق کماکان زنده‌اند... شک دارم که مارشال‌ها و ژنرال‌های گورباچف با او موافق باشند...
esrafil aslani
«زندگی مثل یک گورخر است. نوارهای سیاه را از سر می‌گذرانی، اما می‌دانی که به زودی به نوارهای سفید هم خواهی رسید.»
Mary gholami
در ۳۱ دسامبر ۱۹۹۹، که ولادیمیر پوتین در پی استعفای غیرمنتظره بوریس یلتسین، زمام ریاست‌جمهوری روسیه را در دست گرفت، سوتلانا به توماس میلر هشدار داد: به نظرم روسیه، با توجه به این مأمور مزخرف سابق کاگ‌ب که حالا سرپرست ریاست‌جمهوری شده، به سرعت دارد به گذشته سوق پیدا می‌کند. امیدوارم مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری به او (پوتین) رأی ندهند، اما البته در انتخابات همیشه می‌توان تقلب کرد...
lucifer
او مثل یک آدم غریبه تودار بود.»
کاربر ۳۷۱۳۸۳۲
امیدوارم که نسل‌های آینده از یاد نبرند که نیکی هرگز از بین نمی‌رود، که نیکی در قلب‌های آدمیان، حتا در تاریک‌ترین زمان‌ها، می‌زید و در جاهایی که هیچ‌کس گمان بر وجود داشتنش نمی‌کند نهفته است، که نیکی هرگز به طور کامل نابود یا ناپدید نمی‌شود.
کاربر ۱۳۰۶۴۰۲
بیش از آن که از دیدنش خوشحال باشد خسته و معذب به نظر می‌رسید.
کاربر ۳۷۱۳۸۳۲

حجم

۴۳۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۸۵ صفحه

حجم

۴۳۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۸۵ صفحه

قیمت:
۳۱۰,۰۰۰
تومان