دانلود و خرید کتاب دالان باریک دارون عجم اوغلو ترجمه محمدرضا فرهادی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب دالان باریک

دالان باریک: دولت‌ها، جوامع و سرنوشت آزادی اثر تحسین شده دارون عجم‌اوغلو و جیمز رابینسون است که با ترجمه محمدرضا فرهادی‌پور منتشر شده. پیش از این، دارون عجم‌اوغلو (Daron Acemoglu) اقتصاددادن و عضو هیات علمی دانشگاه ام‌آی‌تی و جیمز رابینسون (James Alan Robinson) محقق دانشگاه شیکاگو، با کتاب پرفروش «چرا ملت‌ها شکست می‌خورند» برای مخاطبان ایرانی شناخته شده‌ بودند.

دالان باریک در سال ۲۰۱۹ کتاب برگزیده نشریه فایننشیال تایمز شد.

درباره کتاب دالان باریک

«آنچه که از تاريخ می‌‌آموزيم اين است که هيچ از تاريخ نمی‌آموزيم». دالان باریک يک تور جهانگردی به چهار گوشه دنيا از گذشته تا امروز دارد و برای خوانندگانش حکايت‌های مختلفی از افسانه‌های دور تا واقعيات نزديک، از گیل‌گمش تا ترامپ، روايت می‌کند. شايد مخاطب در ميان روايات تاريخی کتاب سردرگم شود اما با خواندن آنها می‌آموزد که ورود و ماندن در راه باریک آزادی، يک‌شبه حاصل نمی‌شود بلکه يک داستان بلند طولانی به قدمت سال‌ها و قرن‌هاست.

به عقیده نویسندگان، آزادی تنها در شرایطی خاص متولد می‌شود؛ در دالانی باریک میان دولت‌های مستبد و وضعیت بی‌دولتی. جایی که توازنی بین قدرت دولت و جامعه شکل گرفته است. این دو با اتخاذ مفهوم مرکزی «لویاتان» از «توماس هابز» و وضع مفاهیمی چون لویاتان غایب، لویاتان مقید یا دربند و لویاتان مستبد سعی در توضیح اهمیت وضعیت خاصی از رابطه و برایند قدرت بین دولت‌ها و جوامع را داشته‌اند که آنها را در دالان باریک شکوفایی قرار می‌دهد.

عجم اوغلو در این اثر بیش از همیشه از ادبیات علوم سیاسی و به‌طور خاص جامعه‌شناسی تاریخی بهره گرفته‌ است. در این کتاب تاریخ سیاسی کشورها به‌عنوان یک معامله بین قدرت دولت و قدرت ملت تعریف می‌شود.

خواندن کتاب دالان باریک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ، علوم سیاسی و اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم.


معرفی نویسنده
عکس دارون عجم اوغلو
دارون عجم اوغلو

ما در عصری زندگی می‌کنیم که زیست انسان در آن نسبت به پیشینیانش با پیچیدگی‌های بسیاری همراه است. در این نقطه از تاریخ روابط اقتصادی و سیاسی در سطح کلان به‌طور مستقیم بر سرنوشت افراد تأثیر داشته و این تصمیمات بزرگ دولت‌ها است که زندگی ملت‌هایشان را می‌سازد. اقتصاد یکی از مهم‌ترین و جدی‌ترین مسائلی است که انسان مدرن به‌ناچار با آن دست‌به‌گریبان است، چرا که علاوه‌بر نقش داشتن در مسائلی چون تعیین سطح رفاه یک ملت و رضایت عمومی آن‌ها از زندگی، ریشه‌ی بسیاری از انقلاب‌ها در سطح جهان نیز به شمار می‌رود. دارون عجم اوغلو اقتصاددان ترکیه‌ای یکی از پراستنادترین پژوهشگران حوزه‌ی اقتصاد به شمار می‌آید که با همراهی همکار خود، جیمز رابینسون، چندین کتاب‌ در باب نقش اقتصاد در بازی جهانی نوشته و آن را به زبانی قابل‌فهم تحلیل کرده ‌است. در ادامه، به مرور زندگینامه این اقتصاددان و بررسی آثار او می‌پردازیم.

چرا ملت ها شکست می خورند؟
محمدحسین نعیمی‌پور
جامعه بازار؛ تفاسیر رقیب
آلبرت هیرشمن
قانون، قانون‌گذاری و آزادی (جلد ۱: قواعد و نظم)
فریدریش فون هایک
سیاست اقتصادی؛ شش گفتار درباره‌ی سوسیالیسم، کاپیتالسیم، اقتصاد و سیاست
لودویگ فون میزس
اقتصاد و دولت در ایران
موسی غنی‌نژاد
دگرگونی اقتصادی
داگلاس نورث
سرمایه در سده بیست و یکم
توماس پیکتی
اندیشه آزادی: نگاهی از منظر اقتصاد سیاسی به تجربۀ ایران معاصر
محمد طبیبیان
قانون، قانون‌گذاری و آزادی (جلد ۳: نظم سیاسی مردمان آزاد)
فریدریش فون هایک
قدرت و بازار: دولت و اقتصاد
مورای ان. روتبارد
چرا اقتصاد فرو می‌ریزد؟: به سوی نظریه‌ای عمومی درباره علت افول اقتصادی کشورها
جوزف استیگلیتز
خصوصی‌سازی پول
فریدریش فون هایک
دیدگاه های پولی میزس
گری نورث
اقتصاد اتریشی به زبان ساده
کرستوفر جی کوین
لیبرالیسم و ناراضیانش
فرانسیس فوکویاما
راه باریک آزادی
جیمزا ا. رابینسون
کلیات علم اقتصاد
دارون عجم اوغلو
کینز و هایک
نیکلاس وپشتات
بوروکراسی
لودویگ فون میزس

نظرات کاربران

یوسف مولودی
۱۳۹۹/۰۵/۲۰

ظاهرا دارون عجم اوغلو خارج از ایران بیشتر مورد توجه قرار گرفته، هرچند با ترجمه همزمان کارهای اخیرش توسط 3 انتشارات ایرانی، جای امید باقیه. بعد از کتاب چرا ملت ها شکست می خورند، این کتاب که به نوعی در ادمه

- بیشتر
vahikk
۱۳۹۹/۰۳/۰۸

ترجمه ی بچه گانه، متاسفانه با زیرنویس های نامربوط که نویسندگان کتاب را حتما خشمگین خواهد کرد.کتاب بسیار خوبی است با ترجمه ی بد، چند امتیاز میشود داد، به کتاب یا ترجمه ی آن !

Kayedani
۱۴۰۳/۰۱/۰۵

درود من این کتاب رو الان خریدم نمی توانم مطالعه کنم هر بار که میرم صفحه تازه بر می گردد به صفحه اول این چه وضعی هست درستش کنید واقعا متاسفم

Abtin Deilami
۱۳۹۹/۰۸/۱۰

نسخه انگلیسی کتاب ۵۵۸ صفحه ست. ولی نسخه چاپی این ترجمه ۱۰۶۳ صفحه! مترجم با پیشگفتار و پاورقی بیشتر از ۴۰۰ صفحه به متن اصلی اضافه کرده که شاید به نظر بعضی امتیاز باشه ولی من ترجیح میدم ترجمه‌ای وفادارانه

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶۳ صفحه

حجم

۶٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶۳ صفحه

قیمت:
۴۷,۵۰۰
تومان