دانلود کتاب صوتی راه باریک آزادی با صدای احسان چریکی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی راه باریک آزادی

کتاب صوتی راه باریک آزادی نوشتهٔ دارون عجم اوغلو و جیمز ای رابینسون و ترجمهٔ علیرضا بهشتی شیرازی و جعفر خیرخواهان است. گویندگی این کتاب صوتی را احسان چریکی انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است؛ کتابی در باب آزادی و آزادی‌خواهی و نبرد دائمی بین دولت و جامعه.

درباره کتاب صوتی راه باریک آزادی

کتاب صوتی راه باریک آزادی که اثر دیگری از نویسندگان کتاب «چرا ملت‌ها شکست می‌خورند؟» است، پرسیده که چرا حرکت‌های آزادی‌خواهانه و انقلاب‌ها در بعضی موارد به‌جای آزادی به هرج‌ومرج و آشوب بیشتر منجر می‌شود. از منظر نویسندگان این کتاب، همهٔ بدبختی‌های جهان از فقدان آزادی است که قدمت آن به اندازهٔ تاریخ بشر است. این نویسندگان برای نشان‌دادن این فرضیهٔ بنیادین خود علاوه‌بر اینکه نگاهی به تاریخ کلاسیک جوامع دارند، از تحولات معاصر جهان هم بهره می‌جویند. در این کتاب به امنیت، آزادی، توسعه، تعادل و تعامل میان جامعه و دولت پرداخته شده است. به نظر می‌رسد «آزادی» و «امنیت» دو موضوع کهن هستند که پیوندی ناگسستنی با زیست انسانی دارند. بسیاری از فلاسفه از گذشته تابه‌حال به امنیت و آزادی پرداخته‌اند. برخی آزادی را بر امنیت تقدم می‌بخشند و برخی امنیت را بر آزادی و برخی هم بر تعامل میان آن‌ها تأکید می‌گذارند. نویسندگان به تأسی از «جان لاک» بر این باورند که آزادی باید با مردمانی آغاز شود که از خشونت، ارعاب و دیگر اقدامات نادرست رها هستند. مردم باید بتوانند آزادانه درمورد زندگی خود دست به انتخاب بزنند و ابزارهایی برای انجام این کار بدون ترس از مجازات داشته باشند. نکته این است که بدون امنیت، آزادی محقق نمی‌شود و نیز آزادی، شکننده است.

دارون عجم اوغلو (اقتصاددان و استاد مؤسسهٔ MIT) و جیمز ای رابینسون (دانشمند علوم سیاسی در دانشگاه شیکاگو) با اشاره به حماسهٔ گیلگمش به این پرداخته‌اند که راه‌حل مهار خشونت‌ها علاوه‌بر آزادی و قانون، کنترل اقتدار دولت و محدودکردن آن به قیود است. استدلال این نویسندگان در کتاب حاضر این است که برای ظهور و شکوفایی آزادی، هم دولت و هم جامعه باید قوی باشند. یک دولت قوی برای کنترل خشونت، اجرای قوانین و تأمین خدمات عمومی و برای یک زندگی که در آن مردم در انتخاب زیست و دنبال‌کردن خواست‌های خود توانمند باشند، حیاتی است. یک جامعهٔ قدرتمند و بسیج‌شده می‌تواند دولت قوی را کنترل و مقید سازد. آن‌ها معتقدند دولت و جامعه یکدیگر را متوازن می‌سازند؛ در همین راستا به غور در تاریخ پرداخته و شواهد بی‌شماری را از جزایر هاوایی و آمریکا گرفته تا دل آفریقا و اروپا و آسیا و در دوره‌های مختلف حیات بشری بیرون آورده‌اند. یکی از ویژگی‌های بارز کتاب صوتی حاضر را در این دانسته‌اند که نویسندگان از اصطلاحات، استعارات و تشبیهاتی برای تبیین منظور خود استفاده کرده‌اند؛ از آن جمله می‌توان به «اقتصاد قفس‌وار»، «رشد ژانوسی»، «قانون پاروشکسته» و «ملکهٔ سرخ» اشاره کرد.

شنیدن کتاب صوتی راه باریک آزادی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران علوم اجتماعی و تاریخ جهان و علاقه‌مندان به آزادی و آزادی‌خواهی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی راه باریک آزادی

«آزادی آسان به دست نمی‌آید. بسیاری از ملت‌ها از ناکارآمدی دولت‌هایشان رنج می‌برند و در قفس هنجارها و سنن گرفتارند. دیگران محکوم به لویاتان مستبدند. دارون عجم اوغلو و جیمز رابینسون در این تصویرسازی بسیار اصیل و سیراب‌کننده به سیاحت از میان تمدن‌ها در طول اعصار و امصار می‌پردازند. دستاوردی چشمگیر که تنها از پس آنها برمی‌آید و به نظر می‌رسد قرار است کارنامه درخشان کتاب چرا ملت‌ها شکست می‌خورند را تکرار کند.»

معرفی نویسنده
عکس دارون عجم اوغلو
دارون عجم اوغلو

ما در عصری زندگی می‌کنیم که زیست انسان در آن نسبت به پیشینیانش با پیچیدگی‌های بسیاری همراه است. در این نقطه از تاریخ روابط اقتصادی و سیاسی در سطح کلان به‌طور مستقیم بر سرنوشت افراد تأثیر داشته و این تصمیمات بزرگ دولت‌ها است که زندگی ملت‌هایشان را می‌سازد. اقتصاد یکی از مهم‌ترین و جدی‌ترین مسائلی است که انسان مدرن به‌ناچار با آن دست‌به‌گریبان است، چرا که علاوه‌بر نقش داشتن در مسائلی چون تعیین سطح رفاه یک ملت و رضایت عمومی آن‌ها از زندگی، ریشه‌ی بسیاری از انقلاب‌ها در سطح جهان نیز به شمار می‌رود. دارون عجم اوغلو اقتصاددان ترکیه‌ای یکی از پراستنادترین پژوهشگران حوزه‌ی اقتصاد به شمار می‌آید که با همراهی همکار خود، جیمز رابینسون، چندین کتاب‌ در باب نقش اقتصاد در بازی جهانی نوشته و آن را به زبانی قابل‌فهم تحلیل کرده ‌است. در ادامه، به مرور زندگینامه این اقتصاددان و بررسی آثار او می‌پردازیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳۱ ساعت و ۱۰ دقیقه

حجم

۳ گیگابایت, ۳۷۰٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳۱ ساعت و ۱۰ دقیقه

حجم

۳ گیگابایت, ۳۷۰٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۸۰,۰۰۰
تومان