دانلود و خرید کتاب علوم اجتماعی را بگشایید ایمانوئل والرشتاین ترجمه مهدی معافی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب علوم اجتماعی را بگشایید اثر ایمانوئل والرشتاین

کتاب علوم اجتماعی را بگشایید

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب علوم اجتماعی را بگشایید

کتاب علوم اجتماعی را بگشایید نوشتهٔ ایمانویل والرشتاین و ترجمهٔ مهدی معافی است.  پگاه روزگار نو این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی گزارشی در باب ساختاربندی مجدد علوم اجتماعی.

درباره کتاب علوم اجتماعی را بگشایید

کتاب علوم اجتماعی را بگشایید (Open the Social Sciences) پس از مقدمهٔ مترجم، از ساخت تاریخی علوم اجتماعی از قرن ۱۸ میلادی تا سال ۱۹۴۵ و مباحثات درون علوم اجتماعی از ۱۹۴۵ به بعد سخن گفته است. این کتاب در بخش سوم پرسیده است که اکنون باید چه نوعی از علوم اجتماعی را بسازیم؟ و در بخش چهارم نتیجه‌گیری کرده و از ساختاربندی دوبارهٔ علوم اجتماعی سخن گفته است. گفته شده است که ساختار علوم اجتماعی قرن نوزدهمی، بازتابی بود از ایدئولوژی لیبرالیسم کلاسیک که در آن میان سه حیطه از فعالیت‌های بشری تفکیک می‌شد؛ حوزۀ عمومی به‌کارگیری قدرت، حوزۀ نیمه‌عمومی تولید و حوزۀ خصوصی زندگی روزمره. رشته‌ها و دپارتمان‌های دانشگاهی علوم سیاسی، اقتصاد و جامعه‌شناسی، متناظر با این سه حوزه پدید آمدند. از طرف دیگر مدرنیته دو «دیگری» داشت که می‌بایست مطالعه می‌شد؛ گذشتۀ خود جوامع مدرن که در سیر زمان تکامل پیدا کرده بود و علم «تاریخ» به مطالعۀ آن می‌پرداخت و مردمان و ملل غیرغربی که نظم سیاسی - اجتماعیشان آن‌قدر پیشرفت نکرده بود که با علوم اجتماعی سه‌گانۀ قانون‌نگر (علوم سیاسی، اقتصاد و جامعه‌شناسی) مطالعه شوند و ازاین‌رو با «شرق‌شناسی» و «انسان‌شناسی» مورد مطالعه قرار گرفتند. علوم اجتماعی را بگشایید، با ایمانویل والرشتاین همراه شوید و دربارهٔ این موضوعات بیشتر بدانید.

خواندن کتاب علوم اجتماعی را بگشایید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ گزارش در باب ساختاربندی دوبارهٔ علوم اجتماعی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ایمانویل والرشتاین

امانوئل والرشتاین (Immanuel Wallerstein) در ۲۸ سپتامبر ۱۹۳۰ در نیویورک به دنیا آمد و در ۳۱ اوت ۲۰۱۹ درگذشت. او جامعه‌شناس و متفکر چپگرای آمریکایی و از بزرگ‌ترین متفکران سوسیالیست قرن ۲۱ میلادی بوده است. تحصیلات خود را در دانشگاه کلمبیا طی کرد. کتاب معروف او «نظریهٔ نظام جهانی» است که به چند زبان برگردانده شده است. او نقش مهمی برای دولت‌ها قائل نیست و مبارزهٔ طبقاتی را در اندیشه‌هایش نادیده می‌گیرد. در اسفند ۱۳۹۲ به ایران آمد و در دانشگاه تهران و دانشگاه شیراز سخنرانی کرد؛ به‌دعوت انجمن جامعه‌شناسی ایران و انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات. «علوم اجتماعی را بگشایید» یک کتاب دیگر از او است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
۲۴,۰۰۰
۵۰%
تومان