دانلود و خرید کتاب نابهنجاری وحشی آنتونیو نگری ترجمه سیدمحمدجواد سیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نابهنجاری وحشی اثر آنتونیو  نگری

کتاب نابهنجاری وحشی

معرفی کتاب نابهنجاری وحشی

کتاب نابهنجاری وحشی نوشته آنتونیو نگری با ترجمه سید محمدجواد سیدی منتشر شده است. این کتاب به قدرت متافیزیک و سیاست اسپینوزا می‌پردازد. مطالعه تفکر اسپینوزا به سه دلیل مفید است این کتاب بر اساس این سه دلیل به بررسی این فیلسوف می‌پردازد.

درباره کتاب نابهنجاری وحشی

نخست: اسپینوزا ماتریالیسم مدرن را در برترین شکل آن بنیان می‌نهد، افق‌های تامل فلسفی مدرن و نیز تاملات معاصر را مشخص می‌کند، درون فلسفه درون‌ماندگار و مشخص هستی و آتئیسمی که در مقام نفی هرگونه نظم مفروض ساختار هستی یا رفتار انسان تعریف می‌شود. اما، متافیزیک اسپینوزایی، حتی در شکل مولد و زنده‌اش، موفق نمی‌شود از محدوده‌های تصور صرفا «مکانی» (یا گالیله‌ای- فیزیکی) از جهان فراتر رود. دوم: اسپینوزا در مواجهه با مضامین سیاسی (و سیاست یکی از محورهای بنیادین تفکر اوست)، صورتی غیررازآلود از دموکراسی را بنیان می‌نهد. به عبارت دیگر، او مسئله دموکراسی را در بستر ماتریالیسم پیش می‌کشد و بدین ترتیب آن را همچون نقدی بر هرگونه رازآمیزگری حقوقی دولت عرضه می‌کند. سوم: اسپینوزا نشان می‌دهد که تاریخ متافیزیک آبستن بدیل‌هایی رادیکال است. متافیزیک، در مقام برترین شکل سازمان‌دهی تفکر مدرن، یک کل منسجم نیست. بلکه در خود بدیل‌هایی را حمل می‌کند که تاریخ نزاع طبقاتی مولد آن است. تاریخی «دیگر» برای متافیزیک وجود دارد، تاریخ رستگاری علیه تاریخ ملعنت. و نباید از یاد برد که تنها در پیچیدگی متافیزیک است که عصر مدرن را می‌توان قرائت کرد. این دلایل باید اسپینوزا را بررسی کرد و تفکراتش را خواند.

خواندن کتاب نابهنجاری وحشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به فلسفه پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب نابهنجاری وحشی

مفسران جملگی از این قدرت استثنایی اسپینوزای متقدم در شگفتند: شاید دقیقا همین ادراک باشد که به ما اطمینان می‌دهد که می‌توانیم رساله مختصره را همچون متنی اسپینوزایی به کار بندیم. کاسیرر تاکید دارد که «روش عام تامل فلسفی که بنیان مشترک تمام آموزه‌ها بوده است، فارغ از اختلاف‌ها، جای خود را به حالت یکسره متفاوتی از اندیشه می‌دهد. به نظر می‌رسد پیوستگی ابزارهای پیش‌کشیدن مسائل ناگهان مختل می‌شود... آنچه همیشه نتیجه پنداشته می‌شد حالا نقطه عزیمت است» و در نتیجه تنش عرفانی بسیار قدرتمند است.  گیرو در تصدیق عینیت مطلق هستی نزد اسپینوزا، چرخشی را تشخیص می‌دهد که مطلقا در چارچوب فلسفه مدرن اصیل و بی‌سابقه است، این مشاهده را به سطح ژرف‌تری می‌کشد، بدون تمرکز بر عنصر عرفانی. به همین ترتیب، من نیز معتقدم که اتوپیای حلقه اسپینوزا اینجا در برترین سطح تنش خود آشکار می‌شود، در پیچیدگی تعینات انقلابی‌ای که در آغاز آن را شکل داد. برگردیم به عناصر کارگاه اسپینوزا: همه‌چیز اینجا هست و تاثیر طبیعت‌گرایی رنسانس، به‌خصوص نسخه برونویی، در تصور قهرمانانه از پانته‌ایسم مشهود می‌شود: اینکه انسان تصوری از خدا دارد واضح است، زیرا او «صفات» خدا را می‌فهمد، که خود نمی‌تواند مولد آنها باشد، چون ناقص است. اما اینکه او این صفات را می‌فهمد از آنجا روشن می‌شود که او می‌داند امر نامتناهی نمی‌تواند متشکل از شماری متناهی از اجزا باشد و نمی‌توان دو نامتناهی داشت، بلکه تنها یک متناهی ممکن است که کامل و تغییرناپذیر است. این نکته واپسین از آنجا مسلم می‌شود که هیچ چیزی خود خواستار نابودی خود نیست و نمی‌تواند بدل به چیزی بهتر شود، بدان سبب که کامل است، و اگر تغییر می‌کرد، کامل نبود -و نیز چنین چیزی نمی‌تواند از چیزی بیرونی منفعل شود، بدان سبب که قادر مطلق است.

نظرات کاربران

رضا مجد
۱۴۰۱/۰۵/۲۰

یرای آشنایی با سویه های انقلابی و ابعاد برانداز فلسفه ی اسپینوزا به نظرم این کتاب نگری محشر باشد، بخصوص که آنرا با تلفیق عناصر و مفاهیم بنیادین و انقلابی مارکس قرائت بکنی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
در خاستگاه‌های تمدن کاپیتالیستی، امکان دیالکتیک قدرت (پوتستاس) را ویران می‌کند و نظرگاه قدرت (پوتنسیا) را می‌گشاید. به لحاظ علمی، این گسست بیانگر ضرورت پدیدارشناسی پراکسیس جمعی و آشکارکننده شکل آن است. امروز، در زمانه‌ای که ویژگی آن بحران سرمایه‌داری است، این گسست بین روابط (کاپیتالیستی) تولید و نیروی تولیدگر (پرولتاریایی) به نقطه اوج تنش رسیده است.
esrafil aslani

حجم

۴۲۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۷۲ صفحه

حجم

۴۲۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۷۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان