دانلود و خرید کتاب اخبار را دنبال نکنید رولف دوبلی ترجمه امید کریم‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب اخبار را دنبال نکنید

کتاب اخبار را دنبال نکنید نوشته رولف دوبلی است و با ترجمه امید کرم‌پور منتشر شده است. این کتاب یک راهنمای جامع است برای زندگی بهتر یا به زبانی دیگر بیانیه‌ای است برای زندگی شادتر و آرام‌تر و عاقلانه‌تر

درباره کتاب اخبار را دنبال نکنید

عصر دیجیتال، اخبار را از یک نوع سرگرمی بی‌ضرر به یک سلاح کشتار جمعی تبدیل کرده که مستقیماً سلامت روان ما را نشانه رفته است. ما باید خود را از سر راه این سلاح نابودگر کنار بکشیم. اخبار می‌تواند زندگی و آرامش شما را نابود کند، می‌تواند شما را آسیب‌پذیر و از نظر روانی غمگین کند. اعتیاد به اخبار آن‌چنان زندگی را فراگرفته است که کنار گذاشتن آن به را حتی امکان‌پذیر نیست پس برای رهایی از این عادت می‌توانید این کتاب را با دقت بخوانید و به روش‌های آن عمل کنید. شاهد خواهید بود که زندگی آرامش بیشتری پیدا می‌کند.

خواندن کتاب اخبار را دنبال نکنید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند زندگی آرام‌تری داشته باشند پیشنهاد می‌کنیم

بخش‌هایی از کتاب اخبار را دنبال نکنید

اول، مثالی از چیزی که من به آن علاقه‌ای ندارم. چند سال پیش ناگهان خودم را در موقعیتی یافتم که داشتم با حرارت فراوان راجع به رسوایی دوپینگ گروهی از ورزشکاران اظهارنظر می‌کردم، آن هم بااین‌وجود که اساساً ورزش را دنبال نمی‌کردم و چیزی در مورد چگونگی انجام دوپینگ توسط این ورزشکاران یا نحوۀ عملکرد آن‌ها نمی‌دانستم. من می‌توانستم خودم را از این اظهارنظرها و آشفتگی درونی ناشی از آن نجات دهم. یادم آمد که زمانی به‌طور اتفاقی هنگام گشت زدن در لابه‌لای اخبار نظرم به مطلبی در این درباره جلب شده بود. بدون خبر، آتش‌فشان نظرات من می‌توانست در آرامش خفته باقی بماند.

معرفی نویسنده
عکس رولف دوبلی
رولف دوبلی

رولف دوبلی و کتاب‌های پرطرفدارش -از جمله هنر خوب زندگی کردن- برای مخاطب ایرانی‌ با ترجمه‌ی عادل فردوسی‌پور شناخته شد و جا افتاد و محبوبیت مترجم به خوبی توانست کتاب‌های این نویسنده را برای مخاطبان ایرانی تبدیل به یک متفکر آشنا و کاردرست تبدیل کند. این موضوع به این معنی نیست که دوبلی با کتاب‌هایش دست روی موضوعات مهمی نمی‌گذارد! کتاب‌های دوبلی در سراسر دنیا پرفروش، محبوب و تاثیرگذار هستند و مخاطب‌های او برای کتاب‌های جدیدش سر از پا نمی‌شناسند!

نظرات کاربران

Behzad @booker
۱۳۹۹/۰۹/۱۳

این کتاب رو تقدیم میکنم به پدر بزرگوارم که از ۷ صبح تا ۱۱ شب اخبار رو بصورت حرفه ای و مداوم دنبال میکنه و خدا نکنه یکی رو جا بذاره حس میکنه امتیاز اون مرحله رو از دست داده😀

M.S.Rostami
۱۳۹۹/۰۸/۲۹

نمیگه بیخیال اخبار بشید، میگه دنبال نکنید، معتادش نباشید، زیاد هم بهش بها ندید! یکسری دلایلی مطرح میکنه که بسیار روشنگره. خوندنش خالی از لطف نیست. خیلی فلسفی نیست که ذهن رو درگیر کنه، از طرفی، کاربردی هم هست. تا حالا توی چند تا

- بیشتر
mohamad
۱۳۹۸/۱۲/۲۴

کتاب بسیار قوی و لوجیکال هست. اگر قرار باشه دنیا به آخر برسه یکی هست که بگه نیاز نیست اخبار رو دنبال کنید. اگه میخواید به مظلومین کمک کنید و با ظالم مبارزه راهش اخبار دیدن و خوندن نیست راهش

- بیشتر
🌱 آونـב
۱۳۹۹/۰۴/۲۵

دلایلی که برای اخبار ندیدن و گوش نکردن ارائه می‌ده خیلی مفید و چالش برانگیزه. کلا سبک تفکر و نوع اندیشه رولف دوبلی رو دوست دارم، کتاب های دیگه‌ش «هنر شفاف اندیشیدن» و «هنر خوب زیستن» هم رو خوندم و بهتون

- بیشتر
fateme1ghaderi
۱۳۹۹/۰۴/۲۲

واقعیتش مطالبش در حد یک مقاله ی کوتاه میتونست باشه و نه کتاب و از این نظر نویسنده دچار درازه گویی شده بود. چون موضوع جدید بود، خوندنش برام جالب بود.

Roozbeh
۱۳۹۹/۰۳/۰۶

کتاب خوبی بود. ولی ایراداتی هم داشت. مثلا بعد از توصیه کاربردی برای ترک اخبار داشت کتاب برای من چیز خاصی نداشت و بیشتر خودش رو تکرار میکرد. در بعضی از نظرات با نویسنده مخالف بودم مثلا این اهمیت بیش

- بیشتر
منمشتعلعشقعلیمچکنم
۱۳۹۸/۱۲/۱۰

تئوری خوبیه . راهکارهای خوبی هم داره .

Reza Ahmadi
۱۳۹۹/۰۱/۱۳

بنظرم اخبار آلن دوباتن بهتره. دوبلی رو نخوندم اما درباره‌ش تحقیق کردم. دوبلی ۱۵ دلیل میاره که از اخبار دوری کنیم. منتقدهای گاردین نظرات اونو درباره‌ی اخبار خطرناک توصیف کردن. در حالی‌که دوباتن دستور به ترک اخبار نمی‌ده. بلکه از ما

- بیشتر
میس سین
۱۳۹۸/۱۱/۳۰

فکر کنید اگه همه آدمها قرار بود به این توصیه عمل کنند چه بهشتی برای آدمهای فاسد و جنایتکار و غیره فراهم میشد.

علی
۱۳۹۹/۰۱/۰۹

اگر میدانید که در معرض اخبار و رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بودن چه آفاتی دارد, مطالب این کتاب چیزی به شما اضافه نمی‌کند. شاید فقط باعث شود این آفات را جدی تر بگیرید. اما اگر معتاد اخبار و شبکه‌های اجتماعی

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۱۴)
تفاله‌هایی که به‌عنوان خبر هر روز قاشق به قاشق به خورد ما داده می‌شوند نه‌تنها کاملاً بی‌ارزش هستند بلکه به‌طورجدی به ما آسیب می‌رسانند.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
این یک اشتباه جدی است که فکر کنیم باید دربارۀ همه‌چیز اظهار نظر کنیم. نود درصد نظرات ما اضافی است. بااین‌حال، اخبار دائماً از ما می‌خواهند تا عقاید خود را بیان کنیم. این تمرکز و آرامش درونی ما را از بین می‌برد.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
اگر اخبار واقعاً به شما کمک کنند تا پیشرفت کنید، روزنامه‌نگاران بالاترین درآمد جهان را به دست می‌آوردند. اما اصلاً این‌طور نیست.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
اخبار یک آلودگی ذهنی است. مغز خود را تمیز نگه دارید. چراکه مهم‌ترین عضو بدن شماست.
yazdaan
اخبار برای ذهن ما مانند قند برای بدن است؛ اشتهاآور، به‌راحتی قابل هضم و بسیار مضر.
جو گُلدبِرگ
دارد. دنیا مکان پیچیده‌ای است. سعی کنید هفته‌ای یک کتاب بخوانید. اگر بعد از بیست صفحه دیدگاه شما نسبت به جهان را دگرگون نکرد یا گسترش نداد و یا دست‌کم موفق به جلب توجه‌تان نشد، آن را کنار بگذارید.
Reza
اگر از اخبار دوری می‌کنید و در عوض مقاله‌ها و کتاب‌های طولانی را در مورد یک موضوع خاص می‌خوانید و یا با متخصصین در مورد آن‌ها بحث می‌کنید، تصویری واقع‌بینانه‌تر از اوضاع به دست خواهید آورد. و شما به این توهم نخواهید رسید که آینده را آسان می‌توان درک کرد.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
کتاب‌های درسی یا منابع علمی همیشه ارزشش را دارد. هیچ تغذیه‌ای بهتر از این برای ذهن وجود ندارد. یک کتاب درسی به اندازۀ یک دورۀ لیسانس فشرده و سرشار از اطلاعات مفید است.
yazdaan
اخبار برای ذهن ما مانند قند برای بدن است؛ اشتهاآور، به‌راحتی قابل هضم و بسیار مضر. رسانه‌ها ما را با عناوینی تغذیه می‌کنند که طعمی دلپذیر دارند اما هیچ کاری برای برآورده ساختن گرسنگی و عطش ما برای دانستن (دانش) انجام نمی‌دهند. برخلاف کتاب‌ها و مقالات خوب و طولانی مبتنی بر تحقیقات طولانی، اخبار نمی‌توانند ما را راضی کنند. ما می‌توانیم هر قدر که دلمان خواست مطالب خبری را بالا و پایین کنیم، اما در حقیقت کاری به‌جز بلعیدن توده‌های شکر و شیرینی نمی‌کنیم. و درست مانند شکر، الکل، فست فود و سیگار عوارض جانبی آن بعداً آشکار می‌شوند.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
«وقتی به اینترنت می‌رویم، وارد محیطی می‌شویم که باعث خواندن تند و سریع، تفکر عجولانه و پریشان و یادگیری سطحی می‌شود. اینترنت حتی با وجود دسترسی آسانش به تعداد زیادی از اطلاعات ما را به اندیش‌مندانی کم‌عمق تبدیل می‌کند و به معنای واقعی کلمه ساختار مغز ما را تغییر می‌دهد.»
احسان رضاپور

حجم

۱۲۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

حجم

۱۲۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان