دانلود و خرید کتاب حرفه؛ داستان نویس ۴ ترجمه کاوه فولادی نسب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب حرفه؛ داستان نویس ۴

داستان کوتاه و رمان مثل بسیاری از پدیده‌های مدرن دیگر محصولاتی وارداتی هستند. در این تقریبا صد سالی که از شروع داستان‌نویسی مدرن ایرانی می‌گذرد، چیزی که بیش از همه مورد غفلت بوده، شناخت اصول داستان‌نویسی به دلیل کمبود منابع درست در این باره است. در این سال‌ها، نویسنده‌های جوان داخلی با سرعت زیادی دارند وارد بازار ادبیات می‌شوند و باید تلاش کرد تا این نسل جدید با اصول و مبانی هنر داستان‌نویسی آشنا شوند و راه و رسم درست نوشتن و درست ارتباط برقرار کردن با مخاطب را بشناسند. مجموعه «حرفه: داستان‌نویس» تلاشی در همین مسیر است. این اثر همه مسائل داستان‌نویسی را که جایشان در منابع مکتوب ایرانی خالی است، مطرح می‌کند و نویسندگانی دارد که حضور و تنوع دیدگاهشان درباره داستان‌نویسی تکثر و تنوع مناسبی را در مجموعه به وجود آورده است. خواندن، بازخوانی و ویرایش و اضافه‌کردن زیرنویس‌های این مجموعه برای آشنایی هرچه بیشتر مخاطب ایرانی با نویسنده‌های بزرگ، شخصیت‌های داستانی ماندگار و مجله‌ها و جایزه‌های مهم ادبی جهان، سه سال زمان برده است و در نهایت این که نام اصلی مجموعه Handbook Of Short Story Writing است و چهار جلد دارد. در هر جلد هم، مقاله‌های مستقلی از نویسنده‌ها، منتقدان، و مدرسان ادبیات داستانی گرداوری شده است. جلد اول مجموعه، مدخلی است برای کل مجموعه و در آن از اهمیت داستان، نویسندگی به عنوان حرفه و ایده‌پردازی بحث می‌شود. در جلد دوم و سوم مسائل تکنیکی داستان‌نویسی با مثال‌ و نمونه‌ مطرح می‌شوند و جلد چهارم به مسائل تکمیلی داستان‌نویسی مثل ساخت و پرداخت داستان، شگردهای مغفول مانده و بازنویسی و فروش داستان می‌پردازد.

نظرات کاربران

ramtin
۱۳۹۸/۰۵/۱۰

سلام لطفا این مجموعه را در طرح تخفیف قرار بدین

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
اولین جملهٔ هر داستانی یک کارکرد بنیادین دارد. هدف اولیه و قطعی آن ــ علاوه‌بر هر کارکرد یا هدف دیگری که ممکن است داشته باشد ــ این است که خواننده را وادار کند جملهٔ دوم را هم بخواند. پاراگراف اول نیز باید خواننده را وا دارد که پاراگراف دوم را بخواند و الی آخر.
S
هر چیزی را که به داستان تعلق ندارد، کنار بگذارید.
shina.khosravi
سؤال بعدی: چرا یک داستان ساکن می‌ماند؟ بیشتر وقت‌ها ایرادْ فقدان ابتکار است. شخصیت مرکزی ابتکار ندارد یا کم دارد. در رویارویی با یک مشکل یا یک فاجعهٔ بالفعل یا بالقوه می‌نشیند و ناخن‌هاش را می‌جود و منتظر می‌ماند تا رویدادها خودشان رخ دهند. کاری که او باید بکند، این است که کاری بکند. باید توپ را بقاپد، با آن بدود و جلو برود. کاری نکردن برای او گناه کبیره است. باور کنید.
طلا در مس

حجم

۱۸۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۸ صفحه

حجم

۱۸۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۸ صفحه

قیمت:
۵۳,۰۰۰
۲۶,۵۰۰
۵۰%
تومان