دانلود و خرید کتاب خدا حفظتان‌ کند‌ آقای‌ رزواتر کورت ونه‌گات ترجمه محمد حسینی مقدم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خدا حفظتان‌ کند‌ آقای‌ رزواتر اثر کورت ونه‌گات

کتاب خدا حفظتان‌ کند‌ آقای‌ رزواتر

انتشارات:نشر نیماژ
امتیاز:
۴.۱از ۱۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب خدا حفظتان‌ کند‌ آقای‌ رزواتر

«خدا حفظتان‌ کند‌ آقای‌ رزواتر» اثر کورت ونه‌گات (۲۰۰۷-۱۹۲۲)، از بازماندگان نسل طلایی نویسندگان معاصر جهان است. او، نویسنده‌ای آمریکایی است که به خاطر آمیختن هجو و طنز سیاه و فضای علمی تخیلی در آثارش شهرت دارد. داستان درباره یک خانواده ثروتمند آمریکایی است و تم اصلی آن خرج کردن پول برای عوض کردن جهان است. الیوت رزواتر از جنگ جهانی دوم برگشته و قصد دارد با ارث هنگفتی که از پدرش برده، اتوپیای شخصی‌اش را بسازد. در این میان یک وکیل جوان حقه‌باز در کار او مشکلاتی به وجود می‌‌آورد، به امید این که ثروت در خانواده رزواتر کلا به شاخه‌ای دیگر منتقل شود. شخصیت‌هایی که در داستان وجود دارند از جمله زنی که از دست الیوت عاصی می‌شود و رهایش می‌کند، پدری که سر برادرش کلاه می‌گذارد و... باعث شده برخی این کتاب را «هملت آمریکایی» لقب دهند. سبک کار ونه‌گات در این اثر از فانتزی تا رئال گسترده شده‌است که این ترکیب از نظر سبک اجتماعی و بن‌مایه نوآورانه است.

نظرات کاربران

geneva
۱۳۹۷/۰۸/۲۱

سبک و لحن نوشتاری ، و پایان بندی همه بطرز دلنشینی خوب بودند هرچند ریتم داستان گاهی به شدت ملال اور میشد کلا خوندنش توصیه میشه

scream
۱۳۹۸/۰۲/۱۰

خانواده ی ثروتمند رزواتر که تلاش میکنن ثروت بین خودشون بمونه و هیچ مالیاتی هم نپردازن . این وسط یه وکیل تازه کار و هفت خط هم هست که به دنبال ثابت کردن دیوانگی الیوته( مردی که عاشق انسان های

- بیشتر
حاتمی
۱۳۹۸/۰۹/۱۹

اگر کسی عاشق سبک ونه گات باشه قطعا خوشش میاد

Chopin
۱۳۹۸/۰۸/۲۹

عاشق ونه گاتم

Dexter
۱۳۹۷/۰۶/۲۵

نمونه ی رایگانش از همون اول منو جذب کرد عالیه از این لحن ترجمه و نویسندگی خوشم میاد

mafian
۱۳۹۷/۰۶/۲۵

عالیه

1984
۱۴۰۳/۰۱/۰۶

ی رمان خاص.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۷)
«بی‌خیالِ همه‌ی آن نویسنده‌های بااستعدادی که بلدند خیلی قشنگ، یک لحظه‌ی خیلی قشنگ از زندگی خیلی کوتاه یک آدم را توصیف کنند، وقتی که این‌همه کهکشان وجود دارد که از ازل توی این دنیا بوده‌اند و میلیون‌ها میلیون موجود توی آن‌ها هست و میلیون‌ها میلیون موجود قرار است توی آن‌ها به‌دنیا بیاید و از دنیا برود. بی‌خیالِ همه‌ی آن نویسنده‌ها»
وحید
زندگی به‌اندازه‌ی کافی خودش سخت هست، حالا اگر بخواهی غصه‌ی پول را هم بخوری که بدتر می‌شود.
st
مسئله‌ی اصلی برای آدم‌های توی این داستان یک‌مقدار ناقابل پول است. همان‌طور که اگر توی این داستان به‌جای آدم، زنبور داشتیم، آن‌وقت مسئله‌ی اصلی یک‌مقدار ناقابل عسل می‌بود.
آیهان
یک انسان نرمال وقتی بخواهد در طبقه‌ی مرفه یک جامعه‌ی صنعتی‌شده به‌خوبی رفتار کند، هرگز نمی‌تواند ندای وجدان خویش را بشنود.
AS4438
«قطره‌ای از دریا» مطمئناً شعار کنایی خوبی برای حک روی پول رایج این اتوپیای بی‌مصرف بوده که در آن هر آمریکایی پول‌داری نماینده‌ی دارایی‌ها، مزایا و لذت‌هایی است که بقیه از آن محروم‌اند و فقط همان یک نفر است که از بین آن‌همه آدم حق دارد آن‌ها را داشته باشد.
وحید
پروفسور لیچ یک‌بار گفته بود: «همان‌طور که هر خلبان خوبی همیشه به‌دنبال محلی مناسب برای فرود است، یک وکیل خوب هم باید همیشه به‌دنبال مقدار زیادی پول بگردد، که دست‌به‌دست در حال چرخیدن باشد. در هر جابه‌جایی سرمایه، لحظاتی طلایی وجود دارد که در آن‌ها، گنجینه‌ای از دست یک نفر خارج شده، اما هنوز به دست کسی که قرار است آن را دریافت کند نرسیده، یک وکیل هوشیار از این لحظات طلایی باید بیشترین استفاده را بکند و قبل از این‌که پول را به دستِ گیرنده‌اش برساند، مقداری از آن را برای خودش بردارد و بعد سرمایه را انتقال بدهد. اگر فردی که پول را دریافت می‌کند ثروتمند نباشد و به دیدن ارقام کلان عادت نداشته باشد، به‌خاطر عقده‌ی حقارت و احساس شرمی که اکثر مردم دارند، وکیل می‌تواند حتی تا نیمی از پول را هم به‌بهانه‌های مختلف بالا بکشد و باز هم مراتب تشکر و سپاسِ گیرنده‌ی پول را دریافت کند.»
Dexter
بغل دیوار نوشته بود: «فرشته‌ای که ناظر بر تولدم بود گفت: ای طفل کوچک که حاصل لذت و کام‌گیری هستی برو و عاشق باش بدون این‌که کمکی بگیری از هیچ‌چیزی در زمین.»
s.Alireza.s
مردم این‌طوری‌اند... عاشقت می‌شوند. ازت متنفر می‌شوند. برایت گریه می‌کنند. بهت می‌خندند. هر روز دروغ تازه‌ای درباره‌ی تو سرهم می‌کنند، مثل مرغ سرکنده دوروبرت بال‌بال می‌زنند، انگار که واقعاً خدا هستی. اما یک روز همه‌شان ول‌ات می‌کنند و می‌روند.»
رئوف
«می‌خواهم بپرسم اگر همه‌ی ما می‌رویم به بهشت، پس جهنم را برای چی خلق کرده؟»
AS4438
پول یک آرمان‌شهر است که توی جیب جا می‌شود.
ehsan

حجم

۲۰۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۲۰۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
۲۵,۰۰۰
۵۰%
تومان