دانلود و خرید کتاب زوکرمن‌ رهیده‌ از بند فیلیپ راث ترجمه سهیل سمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زوکرمن‌ رهیده‌ از بند اثر فیلیپ راث

کتاب زوکرمن‌ رهیده‌ از بند

نویسنده:فیلیپ راث
مترجم:سهیل سمی
انتشارات:نشر نیماژ
امتیاز:
۴.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زوکرمن‌ رهیده‌ از بند

در دهه ۱۹۷۰ شخصیتی با نام «نیتن زوکرمن» در کتاب‌های فیلیپ راث (-۱۹۳۳) نویسنده به‌نام آمریکایی متولد شد که در چندین کتاب او به عنوان شخصیت اصلی ظاهر شد. این کتاب‌ها از برجسته‌ترین آثار راث هستند که زندگی و مشغله‌های زوکرمن را به تصویر می‌کشند. بسیاری بر این باورند که زوکرمن به عنوان وسیله‌ای برای خلق بیوگرافی خودنوشت توسط راث استفاده شده‌است و در واقع همزاد یا خود دیگر نویسنده‌است. در داستان «زوکرمن رهیده از بند»، نیتن زوکرمن در میان‌سالی با نوشتن رمانی جنجالی به موفقیت رسیده و میلیونر شده‌است. اما این موفقیت زندگی او را تبدیل به کابوسی کرده و وی را در دوراهی میان خودبودن و یا سرسپردگی قرار داده‌است. زوکرمن در این داستان تصویر جهانی خیالی را خلق کرده‌است که در زندگی واقعی خود می‌بیند و همین مساله رمان تازه راث را تبدیل به صحنه‌ای برای روایت طنزآمیز و دردناک او از تقابل ادبیات و زندگی روزمره کرده‌است. گزیده‌ای از داستان: با این‌که رسیدگی به کارهای مخالفان جنگ، فراریان از خدمت، و معترضان باوجدان باعث می‌شد که همهٔ روزها و شب‌ها و آخر هفته‌ها هم مشغول کار باشد، درهرحال، تاریخ‌تولد همهٔ بچه‌های خیابان بَنک را در تقویمش یادداشت می‌کرد، و صبح روز بعد از تولد، از شکاف صندوق‌پستی خانواده‌ای که صاحب فرزند شده بودند هدیه‌ای به‌داخل می‌انداخت: «از طرف لورا و نیتن ز.» و در مورد دوستان هم همین‌طور بود، سالگردها و روزهای تولدشان را در کنار تاریخ پروازهایش به تورنتو یا روزهای حضور یافتنش در مجمع قضایی در میدان فورلی۶۷ ثبت می‌کرد. لورا بدون استثنا، همهٔ بچه‌هایی را که در سوپرمارکت یا اتوبوس می‌دید، به گوشه‌ای می‌برد و یادشان می‌داد که چه‌طور اسب پرندهٔ کاغذی درست کنند. یک بار زوکرمن دید که لورا کل طول یک واگن پُر ازدحام را طی کرد تا به مسافری سرپایی بگوید که کیف پولش از جیب پشتی شلوارش بیرون زده ـ و زوکرمن متوجه شد که دلیل بیرون زدن آن کیف این بود که طرف مستی ژنده‌پوش بود، و به‌احتمالِ زیاد آن کیف را از میان وسایل جاماندهٔ کسی برداشته یا از جیب مستی دیگر کف رفته بود.
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
مردم درک نمی‌کنن، چون تنها چیزی که می‌بینن زیبایی‌اه.
پویا پانا
کافکا زمانی نوشت: «به‌عقیدهٔ من، باید فقط کتاب‌هایی را بخوانیم که ما را می‌گزند و نیشتر می‌زنند. اگر کتابی که می‌خوانیم با ضربه به سرمان چشمان‌مان را باز نکند، پس چرا باید آن را بخوانیم؟» قبول، به‌شرط آن‌که قضیه به کتاب مربوط باشد. اما در زندگی واقعی وقتی ضربه‌ای در کار نیست، چرا باید ضربه‌ای سرهم‌بندی کنیم؟ درود بر هنر، اما مرگ بر اغراق کردن و پیرایهٔ بیهوده بستن بر حقیقت.
پویا پانا
امتحان کردن همه‌چیز به شیوه‌ای نو تنها راه رشده.
پویا پانا
دیدن یعنی باور کردن و باور کردن یعنی دانستن و دانستن رشتهٔ ندانستن و ندانسته‌ها را پنبه می‌کند.
پویا پانا
«تو بچه نیستی، هنری، که بخوای زندگیتو محدود کنی به نظرات یه عده آدم محدود سنتی و ملزم باشی براساس برداشت اونا از زندگی عمل کنی.
پویا پانا
چه کسی در جامعهٔ بیمار ما مسئول است؟
پویا پانا
وقتی تقدیر اسب عوض می‌کند، سوار ناخواسته پیش رانده می‌شود.
پویا پانا
«بر این خاک مرد عادلی نیست که کار نیک انجام دهد و گناه نکند. اگر بگوییم که گناهی نکرده‌ایم، خودمان را فریفته‌ایم، و حقیقت در کلام‌مان نیست.»
پویا پانا

حجم

۲۱۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۲۱۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۲۰,۰۰۰
۵۰%
تومان