دانلود و خرید کتاب چرچیل؛ قهرمان پیش‌بینی‌ناپذیر پاول ادیسون ترجمه محسن عسکری‌جهقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چرچیل؛ قهرمان پیش‌بینی‌ناپذیر اثر پاول ادیسون

کتاب چرچیل؛ قهرمان پیش‌بینی‌ناپذیر

معرفی کتاب چرچیل؛ قهرمان پیش‌بینی‌ناپذیر

«چرچیل؛ قهرمان پیش‌بینی‌ناپذیر» سرگذشت سر وینستون چرچیل(۱۹۶۵-۱۸۷۴)، سیاست‌مدار بزرگ بریتانیایی به قلم پاول ادیسون است. چرچیل بین سال‌های ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۵، یعنی در طول جنگ جهانی دوم، و بار دیگر بین سال‌های ۱۹۵۱ تا ۱۹۵۵ نخست‌وزیر بریتانیا بود. او افسر ارتش بریتانیا نیز بود. چرچیل جایزهٔ نوبل ادبیات را هم در سال ۱۹۵۳ به‌خاطر «چیره‌دستی‌اش در توصیف وقایع تاریخی و زندگی‌نامه‌ای و نیز فصاحت بیانش در دفاع از آرمان‌های والای انسانی» دریافت کرد. از تألیفات او می‌توان به برای تجارت آزاد (۱۹۰۶)، لیبرالیسم و مسئله اجتماعی (۱۹۰۹) و بحران جهانی (۱۹۳۱-۱۹۲۳) اشاره کرد. چرچیل در ۹ آوریل ۱۹۶۳ با درخواست ریاست جمهور آمریکا، جان اف. کندی، و با تصویب کنگره آمریکا به‌عنوان «اولین شهروند افتخاری ایالات متحده آمریکا» انتخاب شد؛ ولی به دلیل ناتوانی جسمی در مراسم کاخ سفید حاضر نشد و پسر و نوهٔ او این افتخار را برای او دریافت کردند. مردم بریتانیا در رأی‌گیری نوامبر ۲۰۰۲ بی‌بی‌سی، سر وینستون چرچیل را به‌عنوان «بزرگ‌ترین بریتانیایی تمام تاریخ» انتخاب کردند. بخش کوتاهی از کتاب: عشق و علاقۀ چرچیل به امور نظامی حد و مرزی نداشت، حتا زمان‌هایی که غرق در اجرای برنامه‌های رفاهی یا درگیری با مجلس اعیان بریتانیا بود نیز از امور نظامی غافل نبود. در ۱۲۸۶، در رزمایش سالانۀ ارتش فرانسه حضور یافت و دو سال بعد، شاهد رزمایش ارتش آلمان بود و برای اولین‌بار از جبهۀ جنگ بلنهایم بازدید کرد. وی این اشتیاق خود را پنهان نمی‌کرد. روزی که در رژۀ گارد پدافند ملی بریتانیا در برابر ملکه حضور داشتند __ چرچیل و برادرش جک هر دو در این مراسم در التزام رکاب بودند __ چرچیل در برابر همسرش کلمنتاین از آرزوی قلبی و عمیق خود پرده برمی‌دارد، این‌که روزی بتواند این بخت را بیابد که مجدداً بر نیروهای نظامی فرمان براند، چرا که باور داشت بیش‌تر از سربازان حرفه‌ای در تاکتیک‌های نظامی خلاقیت دارد: «ایمان دارم این نبوغ نظامی در من ریشه دارد، اما هرگز از این واقعیت هراس نداشته‌ام که‌این ریشه‌های عمیق روزی با شکفته شدن شکوفه‌های سرخ‌رنگ به بار بنشیند».

نظرات کاربران

mosior
۱۳۹۶/۱۰/۱۲

متأسفانه مترجم تمام تاریخ‌ها را به شمسی برگردانده و این باعث سردرگمی بسیار می‌شود. غیر از وقایعی که مربوط به ایران هستند که لازم است هر دو تاریخ میلادی و شمسی ذکر شود، دلیلی ندارد برای یک شخصیت غربی، تاریخ

- بیشتر
کاربر ۱۳۴۵۶۷۵
۱۳۹۹/۰۹/۰۸

واقعا دلیل مترجم برای نوشتن تاریخ ها به سال شمسی چی می تونه باشه. حالا خوبه به هجری قمری ترجمه نکرده. به دلیل تاریخ های شمسی نمی تونی با وقایع ارتباط بر قرار کنی.

yazdaan
۱۴۰۰/۰۸/۱۶

وینستون چرچیل که بود؟ امپریالیست جوان؟ میانسالی لیبرال ؟ پیرمردی محافظه کار؟ مردی با روحیه خشن؟ سازش ناپذیر؟ بیماری با اختلال دو قطبی؟ انسانی افسرده؟ هنرمند؟ نقاش؟ پیرمردی با کودک درون فعال؟ بذله گو و شوخ؟ پیروز جنگ جهانی دوم؟ سیاستمداری با جملات قصار؟ موسس اسرائیل؟ دشمن ایران؟ سیاستمدار میلیتاریست؟ وارث سیاست ویکتوریایی؟ این کتاب(که خواندنش همانند رمان

- بیشتر
کاربر ۳۷۳۸۰۱۸
۱۴۰۰/۰۹/۲۹

اشتباهات تاریخی زیاد داره.جدا از جبهه گیری نویسنده ،مترجم تاریخ‌ها رو به شمسی نوشته.حین خواندن مدام باید محاسبه کنی تا بفهمی تاریخ میلادی کی بوده.آخه ما علاقمندان تاریخ وقایع جهانی رو همه به میلادی خوندیم ولی وقت خواندن کتاب هر

- بیشتر
امیر
۱۴۰۲/۰۴/۱۵

کتاب کاملا به نفع چرچیل گردآوری شده بود قید تاریخ شمسی رویدادها خوب هست منتهی باید در داخل پرانتز میبود و اولویت با سال میلادی حوادث و رخ دادها کاملا در متن پراکنده شده بود و در وسط مطالعه میدیدم از

- بیشتر
رایش لند
۱۴۰۲/۰۳/۲۹

چرچیل جنایتکار انگلیسی که دستور حمله انگلیس به ایران رو داده و فقط از نظر جنایتکاران دولت جهانی یهود یک قهرمان محسوب می‌شود واگر نه جنایتهای او به خصوص در حق مردم ایران بی شمار است

کافر
۱۴۰۱/۰۷/۱۴

مسخره ترین و مضحکترین دلیل ممکن برای اهدای جایزه ی نوبل به اقای چرچیل ((دفاع ایشون از آرمانهای والای انسانی))بود. مخصوصا به طرح کودتا علیه حاکمیت قانون در ایران دوران مصدق و کشتار و غارت مستعمرات بریتانیا در سر تا سر

- بیشتر
حسین مهری
۱۴۰۲/۰۴/۰۶

چرچیل؟؟ قهرمان؟؟ کسی که میلیون ها ایرانی رو تو قحطی به کشتن داد؟ نمی‌فهمم چرا باید این کتاب تو ایران ترجمه بشه.

gold
۱۴۰۲/۰۱/۱۶

بخاطر اشتباه ناشر کتاب رو نخونده رها کردم. مترجم تاریخ وقایع جنگ جهانی رو در کتاب از میلادی به شمسی تبدیل کرده و گند زده به کتاب. داداش اونی که شنیدی تولید محتوای علمی بوده ؛ نه اینکه اثر هنری

- بیشتر
کاربر ۳۲۰۲۹۲۵
۱۴۰۰/۰۳/۰۲

بسیار عالی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۲)
او مثال می‌زد که مثلاً همین جنگ اخیر، منشأ بسیاری از اکتشافات خیره‌کننده بوده است که کیفیت زندگی بشر را بهبود خواهد بخشید. در همین جنگ پیشرفت‌های بسیار چشمگیری در زمینۀ زهکشی و آبیاری به دست آمد، که تمام آن‌ها به سبب وقوع جنگ بوده است.»
محمدپوریا
بزرگ‌ترین درسی که چرچیل از جنگ آفریقا آموخت، آن بود که جنگ خطرناک‌تر از آن است که به دست ژنرال‌ها سپرده شود.
کاربر ۱۴۰۰۹۵۶
«کسانی که گمان می‌کنند نقش چرچیل یا دوران چرچیل به پایان رسیده است، از تاریخ درس نیاموخته‌اند و از طبیعت انسان شناختی ندارند. قدرت نبوغ و نوابغ را نمی‌دانند. نیروی عطشناک توده را برای داشتن رهبری توانمند درک نمی‌کنند. مردان سرنوشت‌ساز منتظر نمی‌مانند که برای آن‌ها دعوتنامه فرستاده شود، آن‌ها زمانی که احساس کنند وقت آمدن است، پا به عرصه می‌گذارند. آن‌ها از دیگران طلب نمی‌کنند تا وجود و هویتشان را به رسمیت بشناسند، آن‌ها خودشان به خودشان رسمیت می‌بخشند. مردان بزرگ، تقدیر بشریتند و آمدنشان اجتناب‌ناپذیر است.»
yazdaan
گیلبرت در بارۀ چرچیل چنین نتیجه‌گیری می‌کند: «بزرگ‌ترین ضعف چرچیل این بود که همیشه دلش می‌خواست کانون توجهات باشد و همه بدانند که او محور عالم است. البته چرچیل نمی‌توانست خودش را اصلاح کند. از سوی دیگر زمانی که به تاریخ نگاهی دوباره می‌اندازیم، پی می‌بریم که خودرأیی و خودشیفتگی بی‌حدومرز چرچیل در عمر سیاسی‌اش هم بزرگ‌ترین منبع پیروزی‌های خیره‌کننده‌اش و هم عامل خفت‌بارترین شکست‌هایش بوده است.»
Fatemeh Ghazanfari
قرار نیست در جهان به دنبال یافتن صلح باشیم، روح زندگی بدون کوشش و جد و جهد معنا نخواهد داشت، چنانچه روح مبارزه‌طلبی و برتری‌خواهی در جهان از بین برود هر آنچه تا کنون برای بهبود و پیشرفت زندگی بشر رشته شده، به یکباره پنبه خواهد شد. جنگ نوعی موتور پیشرفت بشر است، چرا که در آن معمولاً ملتی که برتر و بهتر است پیروز خواهد شد.
کاربر ۱۴۰۰۹۵۶
چرچیل در جواب داد سخن سر می‌دهد که «بدون خونریزی صلح در جهان وجود نخواهد داشت و تمام زندگی جنگ است، جنگ برای بقا. بهترین مردان در بهترین زمان ممکن از دل جنگ‌ها بیرون آمده‌اند و بشر از رهگذر جنگ‌ها به پیشرفت‌های دلگرم‌کننده‌ای دست یافته است و تحت فشار جنگ است که انسان برای ارتقای سطح زندگی خود تلاش بیش‌تر می‌کند و زمانی که جنگ‌ها پایان می‌یابند، مردم همه چیز را سهل می‌گیرند و بی‌مبالات می‌شوند و تنها جنگ است که می‌تواند آن‌ها را به پیشرفت مجبور کند.»
javad javad
راندولف چرچیل در نامه‌ای سراسر خشم و تهدید فرزندش را نهیب زد که تمام رابطه‌اش را با وی قطع خواهد کرد و هشدار داد: «اگر نتوانی لگام زندگی سراسر پوچ، بی‌فایده و تهی خود را در دست بگیری و ایامی را که به بیهودگی در مدرسه سپری کردی، جبران نمایی به یک انگل حیف نان در جامعه تبدیل خواهی شد و یکی از صدها نفر شکست‌خورده‌ای خواهی بود که از مدارس بیرون آمده‌اند.»
کاربر ۱۴۰۰۹۵۶
جان چرچیل به مفهوم عشق باور نداشت و آن را حالتی از دیوانگی می‌دانست و باور داشت که راندولف بر اساس عشق، که حالتی از دیوانگی است، ازدواج می‌کند و تا چشم باز کند، خود را در زندگی‌ای رقت‌بار و ازدواجی نامیمون گرفتار خواهد دید.
محمدپوریا
عاقبت به خیری و بخت بلند وینستون چرچیل بیش از آن‌که مرهون واقعیات باشد، مرهون شخصیتی است که مردم از او ساخته‌اند و گمان می‌کردند آن‌گونه است و مرهون اقداماتی است که مردم گمان می‌کردند او انجام داده یا باید انجام می‌داده است.
محمدپوریا
«کسانی که گمان می‌کنند نقش چرچیل یا دوران چرچیل به پایان رسیده است، از تاریخ درس نیاموخته‌اند و از طبیعت انسان شناختی ندارند. قدرت نبوغ و نوابغ را نمی‌دانند. نیروی عطشناک توده را برای داشتن رهبری توانمند درک نمی‌کنند. مردان سرنوشت‌ساز منتظر نمی‌مانند که برای آن‌ها دعوتنامه فرستاده شود، آن‌ها زمانی که احساس کنند وقت آمدن است، پا به عرصه می‌گذارند. آن‌ها از دیگران طلب نمی‌کنند تا وجود و هویتشان را به رسمیت بشناسند، آن‌ها خودشان به خودشان رسمیت می‌بخشند. مردان بزرگ، تقدیر بشریتند و آمدنشان اجتناب‌ناپذیر است.»
Mahdiyeh Moradi

حجم

۳۲۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۹۱ صفحه

حجم

۳۲۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۹۱ صفحه

قیمت:
۱۴۵,۵۰۰
۱۰۱,۸۵۰
۳۰%
تومان