دانلود و خرید کتاب آتش فروزان جان اشتاین‌بک ترجمه مرضیه خسروی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب آتش فروزان

«آتش فروزان» سومین اثر جان اشتاین‌بک (۱۹۰۲-۱۹۶۸) در قالب نمایشنامه- رمان است. دو کتاب قبلی وی، موش‌ها و آدم‌ها و نیمه پنهان نیز سبکی این چنینی دارند. اشتاین‌بک هدف خود را از نگارش در چنین سبکی جذابیت بیشتر برای قشر وسعتری از خوانندگان و ساده شدن چهارچوب نمایشنامه به دلیل داشتن توضیحات موجز و مختصر، شخصیت پردازی نهفته در دیالوگ و بازبودن دست کارگردان و طراح صحنه در صورت اجرا بیان کرده است. داستان در چهار پرده روایت می‌شود و چهار نقش اصلی دارد و کل آن درباره پیرمردی به نام جوسول است که آرزوی بچه‌دار شدن دارد اما به دلیل عقیم بودن تا کنون قادر به داشتن فرزند نبوده‌است به همین دلیل همسر جوانش برای باردار شدن دست به اقدامی غیر اخلاقی می‌زند و... در بخشی از توصیفات زیبای کتاب می‌خوانید: خورشید صبح ماه ژوئن با ستون چوبی اصطبل قرینه شده بود و نور زرد و لغزانش بعد از گذر از هشتی خانه رعیتی از پنجره به درون آشپزخانه می‌تابید. سطح فلزی اجاق نور را بازتاب می‌کرد و تلالو خاصی در قوطی های گوشتی که برای گرم کردن روی اجاق گذاشته شده بودند، ایجاد می‌کرد. زندگی در این آشپزخانه جاری بود: یک میز چهارگوش با رومیزی مشمایی برای غذا خوردن و نقاشی کشیدن و دوزندگی و مطالعه؛ صندلی های کشیده ای که برای راحتی، اندک اسفنجی در پشتی شان قرار داشت؛ تقویم بزرگی که متعلق به یک کارگاه ابزارسازی بود و ردیف هایی برای یادداشت در پایین تقویم و خانه های کوچکی کنار تاریخ های مندرج تعبیه شده بود و بر روی آن ها زمان بذرپاشی، کشت و برداشت علامت زده شده بود. آشپزخانه ای کامل و مستقل بود. حتی در زیر پنجره نیمکتی قرار داشت تا زن خسته از کار در فاصله ی پخت نان بر روی آن استراحت کند. در قفسه کناری سینک ظرفشوئی رادیوی کوچکی قرار داشت که آهنگ های شاد صبحگاهی را پخش می‌کرد، آهنگ تند یک گروه سیرک که به منزله ی اعلام شروع برنامه بود. این جا یک آشپزخانه گرم، قدیمی و راحت بود، آشپزخانه ای که چندین نسل از آن استفاده کرده بودند.
معرفی نویسنده
عکس جان اشتاین‌بک
جان اشتاین‌بک

جان ارنست استاین‌بک که در ایران با نام جان اشتاین بک نیز شناخته می‌شود، نویسنده‌ای آمریکایی است که در ۲۷ فوریه سال ۱۹۰۲ در کالیفرنیا متولد شده و در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۸ به علت بیماری قلبی چشم از جهان فروبست.

نظرات کاربران

✿Farzaneh✿
۱۳۹۸/۰۷/۱۰

"جو سول "مرد میانسالی است که توانایی بچه دار شدن ندارد و عقیم است ولی خود نمیداند و نمی‌خواهد بداند و مطمئن شود. این موضوع بچه دار نشدن، باعث بوجود آمدن حس ناتوانی و ضعف در او شده است. همسر

- بیشتر
Mohammad
۱۴۰۱/۰۷/۱۱

(۷-۱۱-[۱۵۴]) داستان در مورد تداوم نسل ها و مسئله ی بقاست؛ من فکر میکنم هدف کلی نویسنده اینه که انتقال ارزش های اخلاقی و باطنی از نسلی به نسلی دیگر، والاتر از انتقال مسائل ژنتیکی و ظاهریه؛ نویسنده با زیر پا

- بیشتر
__mohadeseh.b__
۱۳۹۸/۰۶/۲۲

----------------------- داستان کشش خوبی داشت و آدم رو ترغیب به خوندن میکرد ولی حقیقتا محتوا مناسب نیست و اخر داستان هم جوری تموم میشه که انگار بچه دار شدن ارزش انجام هرکاری رو داره !!! بعضی از قسمتهای ترجمه هم مشکل داشت .

کاوه
۱۳۹۶/۰۸/۰۵

کتابی جذاب درباره پیرمردی که سالهاست بچه دار نمیشود و ناگهان عمسر جوانش باردار میشود...

AS4438
۱۳۹۹/۰۶/۲۹

بازهم کتابی بامضمون بسیارعالی وخواندنی، اما؛ ترجمه ای ضعیف ومهمتر، مملو ازغلط املائی، لطفا" آثارنویسندگان بزرگ را خراب نکنید، با زحمت بسیار مینویسندوشما به سادگی خرابشان میکنید، قابل بخشش نیست،لطفا" توجه وترتیب اثردهید.

ائمه
۱۳۹۸/۰۳/۱۴

ای قشنگ بود ولی ای کاش همه یک رفیق اِد تو زندگی داشتیم

نازبانو
۱۳۹۷/۰۷/۲۰

عالی، ترجمه عالی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
انسان-تنها نژادی که شرارت را می‌شناسد و آن را به کار می‌برد-تنها حیوانی که خود را پاک می‌داند اما زشت است، ستم را تقبیح می‌کند اما خود ستم پیشه می‌کند.
Mohammad
یک صورت بود، فقط یک صورت. چشم ها، بینی، شکل چانه. تصور می‌کردم این ها ارزش نگه داشتن را دارند چون مال من بودند، اما دیگر اهمیتی ندارند.
Mohammad
می فهمم که عشقی به تو عرضه شده و تو روی آن بالا می‌روی، می فهمم که هدیه ای به تو عطا شده که به کمتر مردی در این دنیا عطا شده و تو آن را به جهنم غرورت پرت می‌کنی، توئی که خودت را تا این حد مهم فرض می‌کنی
Mohammad
هر مردی پدر تمام بچه هاست و تمام بچه ها می‌بایست به مردانی همچون این پدران بدل شوند. این تکه ای کوچک از اموال شخصی نیست که به اسم فرد خاصی ثبت شده باشد. موردین، این بچه است."
نیتا

حجم

۷۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۷۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان