دانلود و خرید کتاب مرد تکثیر شده ژوزه ساراماگو ترجمه عبدالرضا روزخوش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مرد تکثیر شده اثر ژوزه  ساراماگو

کتاب مرد تکثیر شده

معرفی کتاب مرد تکثیر شده

«مرد تکثیرشده» نام رمانی از ژوزه ساراماگو، نویسنده پرتغالی است. او متولد سال ۱۹۲۲ و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات در سال ۱۹۹۸ است. ساراماگو کتاب‌های گوناگونی نوشته که به زبان‌های مختلف ترجمه شده است. پرفروش‌ترین اثر ژوزه ساراماگو، «کوری» نام دارد و پس از آن، «دخمه» از جمله رمان‌های زیبای او به شمار می‌رود. «مرد تکثیرشده» آخرین اثر او است که در سال ۲۰۰۳ به رشته‌ی تحریر درآمد. کتاب داستانی روان‌شناختی دارد که به مهم‌ترین پرسش هویتی انسان می‌پردازد: «من» کیست؟ احساسی که شاید به طور گذرا برای هرکسی پیش‌ آمده‌باشد. شاید وقتی تصویر خودر ا در حال گذشتن از مکانی، در آینه‌ای می‌بینید که انتظار نداشته‌اید سر راه شما باشد، نگاهی ناگهانی که همراه با هراسی است . هراس از این که «من» دیگری روبه‌روی خود دیده‌باشید. داستان چنین است که مردی فرهنگی برای کم کردن افسردگی‌اش فیلمی را کرایه و شروع به تماشای آن می‌کند. اما بعد از گذشتن سه فصل از کتاب، شخصیت داستان متوجه شباهت بی‌حد هنرپیشه درجه سوم فیلم به خودش می‌شود و سر انجام دو مرد شبیه، یکدیگر را ملاقات می‌کنند و..... تعلیق بسیار نیرومند ی در سراسر داستان وجود دارد که خواننده را به دنبال خود می‌کشد. گفتگو با وجدان در سراسر کتاب دیده‌می‌شود گویی یکی از شخصیت‌های کتاب است. خواننده در کتاب به ذهن شخصیت‌هایش سفر می‌کند و روابط چرایی و علی و معلولی و کشمکش‌ها و انگیزه‌هایی که قهرمان داستان را به کنش وا می‌دارد از جذابیت های این رمان است. بخشی از داستان: ...شبی پر از خواب‌های کوتاه و آشفته را پشت سر گذاشته بود. یک جلسه‌ی مشاوره تحصیلی که در آن هیچ معلمی حضور نداشت. راهرویی که درب خروجی نداشت. یک نوار ویدیویی که نمی‌خواست داخل دستگاه شود. یک سالن سینما با پرده‌ی سیاه که فیلمی ساده در آن نمایش داده می‌شد. یک دفترچه راهنمای تلفن که در تمام خطوط آن، یک نام تکرار شده بود. مردی که سنگی بردوش داشت و می‌گفت من از تمدن بین‌النهرین هستم. یک معادله‌ی جبری که به جای اعداد، صورت اشخاص در آن بود. یک پاکت پستی که یک ماهی در آن قرار داشت و این تنها خوابی‌بود که وقتی بیدار شد توانست آن را به خاطر بیاورد.
معرفی نویسنده
عکس ژوزه  ساراماگو
ژوزه ساراماگو

ژوزه ساراماگو با نام کامل ژوزه دو سوسا ساراماگو، نویسنده‌ی پرتغالی مشهور برنده‌ی جایزه‌ی نوبل است. او در ۱۶ نوامبر ۱۹۲۳ در خانواده‌ای از دهقانان، در آزینهاگا، روستایی کوچک در حدود صد کیلومتری شمال شرقی لیسبون به دنیا آمد. زمان تولد ساراماگو، مسئول ثبت احوال تصمیم گرفت نام مستعار پدر او، یعنی «ساراماگو» را به نام ژوزه اضافه کند و خود ژوزه تا زمانی که برای نخستین بار به مدرسه رفت، نام کامل خود را نمی‌دانست.

نظرات کاربران

shayestehbanoo
۱۳۹۸/۰۷/۲۵

این کتاب اولین کتابی بود که من از ساراماگو خوندم دقیقا ١٤ سال پیش ، خیلی جالبه اول اسم کتاب من رو جذب کرد بدون اینکه حتی به اسم نویسنده دقت کنم چند صفحه ازش خوندم و بعد مجدد نگاه

- بیشتر
Mohammad
۱۴۰۱/۰۷/۰۸

(۷-۸-[۱۵۱]) من فکر میکنم ایده ی نویسنده در مورد تکثیر شدگی افراد رو میشه در رابطه با جوامع بشری هم به کار برد؛ اشاراتی که در طول داستان به خوانش معکوس تاریخ شده، میتونه گواه این پیوستگیِ تاریخی باشه، تاریخی که

- بیشتر
Soodeh66
۱۳۹۸/۰۲/۳۱

تا اواسط داستان کسل کننده و یکنواخت بود. ولی نیمه دوم کتاب جالب شد و مخصوصا با پایان عالی که داشت اون نقص اولیه رو جبران کرد.

آتیلا
۱۳۹۸/۰۸/۲۸

این رمان ۴۱۵ صفحه دارد که در حقیقت 300 صفحه آن مقدمه است. ولی در تقریبا در 115 صفحه باقی مانده شاهد یکی از جالبترین های ادبیات داستانی هستیم.

علیرضا
۱۳۹۷/۱۰/۰۹

فیلم دشمن (۲۰۱۳) به کارگردانی دنیس ویلنوو و با بازی جیک جیلنهال اقتباسی از این کتاب است.

کاوه
۱۳۹۶/۰۷/۱۹

یک رمان بسیار مهیج و پر معنا از ساراماگو برنده جایزه نوبل.مردی که همزادش را پیدا می کند...

Helma
۱۴۰۰/۰۱/۰۹

فقط ۵۰ صفحه آخرش جذاب بود به نظرم یه دفعه آدم غافل گیر میشه آخر داستان

zeinab ghazizadeh
۱۳۹۸/۰۷/۲۴

نسبت به آثار قبلیش ضعیفتر بود به نظر من

کاربر ۶۲۳۴۳۸۹
۱۴۰۲/۰۲/۲۰

اصلا خوب ترجمه نشده و از نظر دستور زبان پر از ایراد است

کاربر ۱۴۲۰۶۰۹
۱۴۰۲/۰۲/۱۰

هشتاد صفحه بیشتر نخوندم وهیچ ارتباطی باهاش نگرفتم.اصلا با سلیقه من جور درنمیاد ممکنه شما دوست داشته باشید.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۱)
همه‌چیز مرا خسته و کسل می‌کند، این روزمرگی لعنتی، این تکرار و یکسانی روزها.
Mohammad
زندگی کاری است. خیلی بیش‌تر از یک رمان که بتوانی در اوقات فراغت بخوانی.
Mohammad
هرچه کم‌تر جرأت رویارویی با آن‌چه را که در جلوی ما قرار دارد داشته باشیم، بیش‌تراحتیاج داریم تا تقصیر را به گردن شخص دیگری بیندازیم.
Babak Z
حقایق بزرگ، چیزی بیش‌تراز مزخرفات نیستند.
Mohammad
چیزهایی هستند که هیچ‌وقت نمی‌توان با کلمات آن‌ها را توضیح داد.
mahsa841
برای روح‌های شکننده و کم‌انعطاف که تمایل به دلتنگی دارند، زندگی کردن، فقط نوعی تنبیه بسیار سخت است،
mery
بعضی اوقات از خود می‌پرسیم که چرا خوشبختی این قدر دیر می‌آید؟ چرا زودتر نیامد؟ اما اگر مثل این مورد هنگامی که انتظارش را نداریم ناگهان ظاهر شود، به احتمال زیاد نخواهیم دانست با آن چه‌کار کنیم. موضوع انتخاب بین خنده و گریه نیست، بلکه اضطراب پنهانی از فکر کردن به این نکته است که شاید این قدر شایسته‌ی آن نباشیم.
Sophie
برای روح‌های شکننده و کم‌انعطاف که تمایل به دلتنگی دارند، زندگی کردن، فقط نوعی تنبیه بسیار سخت است
شرقی غمگین
زندگی به من نشان داده است که هیچ چیزی ساده نیست. بعضی مواقع ساده به نظر می‌رسد، ولی هرچه ساده‌تر باشد باید بیش‌تر به آن شک کرد.
Sophie
فراموش نکن که آنچه را که ما امروز واقعیت می‌دانیم، دیروز خیالات بود.
miracle mordad

حجم

۱۸۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۱۸۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان