دانلود و خرید کتاب ازدواج مجدد و فرزندخوانده گوهر سوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ازدواج مجدد و فرزندخوانده اثر گوهر سوری

کتاب ازدواج مجدد و فرزندخوانده

معرفی کتاب ازدواج مجدد و فرزندخوانده

کتاب ازدواج مجدد و فرزندخوانده نوشتۀ گوهر سوری و محمدولی قنبری است. این کتاب را انتشارات هورین منتشر کرده است.

درباره کتاب ازدواج مجدد و فرزندخوانده

خانواده واحدی بنیادی برای تعالی و تکامل جامعه محسوب می‌شود بدیهی است برای نائل آمدن جامعه به رشد و پیشرفت خود، ترمیم خانواده‌های گسسته از اهمیت زیادی برخوردار است. بررسی‌های روان‌شناختی در خصوص خانواده خوانده‌ها نشان داده است این خانواده‌ها دارای مسائل و مشکلات درون‌فردی و بین خانوادگی هستند. وجود فرزندخواندگی، والد خواندگی، ازدواج مجدد و ایجاد خانواده‌های بازسازی شده همان‌طور که از نام آن مشخص است، دارای با هم‌ترازی‌هایی هستند که وجود مشکلات ناشی از این ناهمترازی می‌تواند بروز نارضایتی اعضا و حتی گسستن خانواده را در پی داشته باشد. خانواده‌های بازسازی شده‌ای که توانمندی روانی اعضای آن در حد بالایی نباشد می‌تواند روبه‌زوال و با کاهش قابلیت‌های اساسی رودررو شود که به‌نوعی نیاز به تقویت و توان‌بخشی دارد.

از طرفی ارتباط با دیگران یکی از مهم‌ترین و باارزش‌ترین بخش زندگی هر یک از ما را تشکیل می‌دهد؛ زیرا بیشترین ساعات عمر هر فرد با دیگران گذرانده می‌شود. در نتیجه نوع ارتباط در زندگی هر کس نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند وجود سلامت روان در این ارتباطات کیفیت زندگی را برای افراد افزایش می‌دهد پس وجود روابط سالم و مثبت بین اعضا خانواده کلید رشد و کمال اعضا است. روابط افراد رفتار آنها به‌صورت یک رفتار اجتماعی را نشان می‌دهد و در بین اعضای خانواده این روابط بین‌فردی است که منجر به بروز روابط درون خانوادگی می‌شود و می‌تواند نظام و هسته خانواده‌های بازسازی شده را متمرکز کند.

باتوجه‌به مشکلات این خانواده‌ها در این کتاب سعی شده است ضمن بیان این مشکلات و شناساندن ساختار خانواده‌های ازدواج مجدد به ارائه راهکارهای مداخله مختصر جهت بهبود روابط این خانواده‌ها بپردازد.

خواندن کتاب ازدواج مجدد و فرزندخوانده را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم

خواندن این کتاب را به متخصصان، روان‌شناسان، مشاوران و افراد علاقه‌مند به موضوعات خانوادگی و روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ازدواج مجدد و فرزندخوانده

«طلاق چیست؟

طلاق به معنی پایان قانونی ازدواج و جداشدن همسران از یکدیگر است و در پی آن حقوق و تکالیف متقابلی که بین زوجین در هنگام ازدواج وجود داشته از میان می‌رود. طلاق معمولاً وقتی اتفاق می‌افتد که استحکام رابطه زناشویی از بین می‌رود و میان زوجین ناسازگاری و تنش وجود دارد. طلاق، اجتماعی تغییرات در دوستی‌ها و سایر روابط اجتماعی است که مرد یا زن طلاق‌گرفته با آنها سروکار دارد طلاق، روانی موقعیتی است که از طریق آن فرد پیوندهای وابستگی عاطفی به همسرش را قطع کند و به تنها زیستن تن دردهد. طلاق با بطلان ازدواج متفاوت است بطلان ازدواج به معنای این است که ازدواج صورت‌گرفته از ابتدا باطل و بی‌اعتبار بوده است. شیوه انجام طلاق در قوانین کشورهای مختلف بسیار متفاوت است؛ اما در اغلب کشورها نیاز به تأیید یک دادگاه یا مرجع رسمی حقوقی وجود دارد. مذاهب مختلف نیز رویکردهای متفاوتی به طلاق دارند. طلاق در اسلام به اختیار شوهر انجام می‌شود اما زن نیز در شرایط خاصی ممکن است حق طلاق را به دست بیاورد.

واژه طلاق از ریشه عربی و به معنی گشودن گره و رهاکردن است و در فقه اسلامی زائل کردن قید ازدواج با لفظ مخصوص تعریف می‌شود در فارسی از واژه هلش برای اشاره به طلاق استفاده می‌شده که از تغییریافته از پارسی میانه است.

طلاق یک پدیده یا حتی معضل اجتماعی است که در عصر آهن تبدیل به یکی از ناهنجاری‌های رایج خانواده‌ها شده است فرزندان اولین و والدین دومین قربانی این معضل اجتماعی هستند؛ اما برای یک ارتباط دوباره سازنده هم برای والدین و هم برای فرزندان نیاز به یک مدیریت اصولی وجود دارد فرزندان در این مواقع نیاز به مراقبت‌های ویژه روحی و فیزیکی داشته و والدینی که پا به این چالش می‌گذارند نیز می‌بایست سطح دانش و آگاهی خود را افزایش دهند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۸۵ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۸۵ صفحه

قیمت:
۴۶,۰۰۰
تومان