دانلود و خرید کتاب به سوی تمدن جدید الوین تافلر ترجمه محمدرضا جعفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب به سوی تمدن جدید اثر الوین تافلر

کتاب به سوی تمدن جدید

انتشارات:نشر نو
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب به سوی تمدن جدید

کتاب به سوی تمدن جدید نوشتهٔ الوین تافلر و هایدی تافلر و ترجمهٔ محمدرضا جعفری است. نشر نو این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر درمورد ت‍ح‍ولات‌ اج‍ت‍م‍اع‍ی‌ در جهان است.

درباره کتاب به سوی تمدن جدید

کتاب به سوی تمدن جدید (سیاست در «موج سوم»)، ویژگی‌های تمدن قرن ۲۱ را به‌گونه‌ای ترسیم کرده است که گویی این تمدن از آمریکا سرچشمه خواهد گرفت و به همین جهت، گروهی از دگراندیشان ممکن است فریاد برآورند که انتشار چنین کتاب‌هایی باعث می‌شود در ذهن جوانان ما تصور کاذبی از عظمت و قدرت آمریکا پدید آید. جواب این است که اولاً مسئله به آمریکا ارتباط ندارد و بحث آینده‌نگری برای کل جهان است و نه آمریکا؛ ثانیاً به فرض هم چنین باشد،‌ آیا باید سر در زیر برف فرو بریم و از توجه به واقعیت‌ها چشم بپوشیم؟ الوین تافلر و هایدی تافلر در این کتاب که در ۹ فصل نوشته شده، تفسیری بر نظریهٔ «موج سوم» از الوین تافلر را ارائه کرده‌اند؛ تفسیری که گفته شده نویسنده‌ها در آن کوشیده‌اند تا جهان غرب را برای ورودی آگاهانه و صلح‌جویانه‌تر به جامعه‌ای خردگراتر از آنچه وجود داشته، آماده کنند. گفته شده است که منافع مطالعهٔ این کتاب برای مردم جهان سوم در این است که با شناخت بهترِ جریانی که تافلر آن را «موج سوم» نامیده، مسیر معقول‌تری برای کنارآمدن و هم‌زیستی با این موج یا موج‌هایی با نام‌های دیگر خواهند یافت؛ زیرا قرن بیست‌ویکم دوران فروریختن آوار فرضیاتی است که تاکنون بشر آن‌ها را اصل مسلّم و لایتغیّر می‌پنداشته است. نخستین چاپ این کتاب در اکتبر ۱۹۹۴ میلادی و برای آموزش و در تعدادی محدود، توسط بنیاد «پیشرفت و آزادی» (Foundation Progress Freedom) انجام گرفت.

خواندن کتاب به سوی تمدن جدید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد ت‍ح‍ولات‌ اج‍ت‍م‍اع‍ی‌ در جهان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب به سوی تمدن جدید

«شما رفتگان انقلابی ما هستید. شما مردان و زنان، کشاورزان و بازرگانان و صنعتگران، حقوق‌دانان و چاپخانه‌داران و نویسندگان، و دکانداران و سربازانی هستید که متفقاً در سراسر امریکا ملتی جدید خلق کردید. شما شامل همان ۵۵ نفری هستید که در تابستان داغ و سوزان سال ۱۷۸۷ به فیلادلفیا آمدند تا آن سند حیرت‌انگیز، یعنی قانون اساسی ایالات متحد، را تدوین کنند. شما که پژواک‌های دوردست فردا را می‌شنیدید، احساس کردید که تمدنی مشرف به موت است و تمدن جدیدی زاده می‌شود. شما آینده‌ای خلق کردید که اکنون زمان حال ماست.

آن ورقه، با آن لایحهٔ دو ماده‌ای حقوق شهروندان امریکایی که در سال ۱۷۹۱ بدان افزوده شد، قطعاً از حیرت‌انگیزترین دستاوردهای تاریخ بشر است. ولی ما به این نتیجه رسیده‌ایم که شما ناگزیر از تدوین آن سند شدید، یا بهتر بگوییم در حالی که موج حوادث شما را به جلو می‌بُرد، از بیم فروپاشیِ حکومتی بی‌کفایت که قوانین نامناسب و ساختارهای منسوخ آن را فلج کرده بود، وادار به این کار شدید.

اصول شما حتی امروز هم ما را به هیجان می‌آورَد، درست به همان‌گونه که میلیون‌ها نفر از افراد کرهٔ زمین را تکان داده است. برای ما بسیار دشوار است که فرازهایی از جفرسون یا پین را بخوانیم و زیبایی و غنای معنوی آنها اشک به چشمانمان نیاورد.

ما می‌خواهیم از شما رفتگان انقلابی سپاسگزاری کنیم. سپاسگزاری کنیم به خاطر فراهم آوردن زندگی برای شهروندان امریکایی تحت لوای حکومت قانون، نه حکومت افراد. سپاسگزاری کنیم به‌ویژه به خاطر آن لایحهٔ ارزشمند حقوق شهروندان امریکایی که به ما امکان اندیشیدن و بیان نظریاتی را داده است که گرچه ممکن است گاه ابلهانه یا نادرست باشد و جامعهٔ ما چندان رغبتی به آن نشان ندهد، ولی همین که می‌توانیم مطالب این کتاب را بدون ترس از توقیف انتشار دهیم، بسیار ممنونیم. شما اگر امروز بودید مفهوم کهنگی سیاسی را درک می‌نمودید، دقیقاً بدین‌خاطر که بین دو تمدن زندگی کرده بودید -جهانی قدیمی و کشاورزی که در اثر بروز علائم جهان صنعتی آینده دچار شور و بلوا شده بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۱۲۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۵۱,۰۰۰
تومان