دانلود و خرید کتاب قدرت جغرافیا تیم مارشال ترجمه حسن نورعلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قدرت جغرافیا اثر تیم مارشال

کتاب قدرت جغرافیا

نویسنده:تیم مارشال
انتشارات:نشر انتخاب
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب قدرت جغرافیا

کتاب الکترونیکی «قدرت جغرافیا» نوشتهٔ تیم مارشال و ترجمهٔ حسن نورعلی است و نشر انتخاب آن را به چاپ رسانده است. استقبال جهانی از کتاب پیشین تیم مارشال با نام زندانیان جغرافیا، مارشال را بر آن داشت که در سال ۲۰۲۱ نسخهٔ جدیدی از این کتاب را با نام قدرت جغرافیا و با عنوان فرعی ۱۰ نقشه جدید از آیندهٔ نظم جهانی، روانهٔ بازار کند؛ اما این بار به شیوه‌ای متفاوت سعی کرد ۱۰ نقشهٔ جدید از مناطق ژئوپلیتیکی مختلف جهان را به نمایش بگذارد.

درباره کتاب قدرت جغرافیا

تیم مارشال یک ژورنالیست معروف است که تحصیلات آکادمیک مرتبط با جغرافیا ندارد؛ ولی در کنار کار ژورنالیستی خود بر اهمیت رابطهٔ محیط جغرافیایی سیاست خارجی و دیپلماسی بین‌المللی واقف است. او بر اهمیت مکانیزم پیوند جغرافیا با سیاست و قدرت تأکید می‌کند و این برداشت و جهان‌بینی تیم مارشال از محیط جغرافیایی سیاسی باعث شده است که توجه بسیاری به او جلب شود. مارشال مفسر مهمان رویدادهای جهان برای بی‌بی‌سی اسکای نیوز و مجری مهمان در ال‌بی‌سی است. او همچنین قبلاً سردبیر دیپلماتیک و سردبیر امور خارجی اسکای نیوز هم بوده است.

تیم مارشال در سال ۲۰۱۵ اولین کتاب خود را با نام زندانیان جغرافیا با نام دیگر ۱۰ نقشه منتشر کرد. هر آنچه درباره سیاست جهانی باید بدانید در این اثر گرد آمده است. کتاب زندانیان جغرافیا باعث شد که قلمرو وسیع جهان سیاست با پدیده‌ها و واقعیت‌های جغرافیایی بیش از گذشته درهم‌آمیخته شود و علاقه‌مندان به حوزهٔ جغرافیا و سیاست بین‌المللی را تحت‌تأثیر قرار دهد.

مارشال در کتاب قدرت جغرافیا به معرفی ۱۰ منطقه‌ٔ مهم جغرافیایی می‌پردازد که قرار است شکل جدیدی از رقابت‌ قدرت‌های بزرگ در سیاست‌های جهانی را به نمایش بگذارد و این کشورها استرالیا، ایران، عربستان سعودی، بریتانیا، یونان، ترکیه، ساحل، اتیوپی، اسپانیا و فضا است.

کتاب قدرت جغرافیا به اهمیت ایران و عربستان در خاورمیانه و کشمکش آن‌ها برای تصاحب قدرت در سطح منطقه می‌پردازد و ارتباط بحران آوارگان اروپا و فضای ساحل را بررسی می‌کند و به این سؤال که چرا شرق مدیترانه یکی از بی‌ثبات‌ترین مناطق در قرن بیست و یکم است، پاسخ می‌دهد. این کتاب یک جست‌وجوی شفاف و گیرا از قدرت جغرافیاست که این قدرت در شکل‌دادن به گذشته، حال و آیندهٔ بشر بسیار اهمیت دارد.

عصر جدید، عصر جدیدی از رقابت‌های قدرت‌های بزرگ است که در آن حتی بازیگران کوچک‌تر هم در حال اثبات خود هستند تا سهم بیشتری از قدرت جهانی داشته باشند. درام ژئوپلیتیکی از قلمرو زمینی فراتر رفته و کشورها خواستار سهم بیشتری از جو بالای زمین، همچون ماه و فراتر از آن هستند. بعد از جنگ جهانی دوم، نظم قدرت جهانی دوقطبی بود و شامل نظام سرمایه‌داری آمریکا و نظام کمونیستی امپراتوری روس و چین می‌شد و این نظم ۵۰ تا ۸۰ سال طول کشید. بعد از آن برای یک دهه جهان تک‌قطبی شد و قدرت اول جهان قدرت آمریکا بود و واضح است که این نظم پایدار نماند و کشورهای دیگر سهم خود از قدرت جهانی را خواستار شدند و در عصر حاضر جهان به‌سوی چند‌قدرتی‌شدن می‌رود.

کتاب قدرت جغرافیا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه در علوم سیاسی و جغرافیای سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۸۱ صفحه

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۸۱ صفحه

قیمت:
۶۳,۹۰۰
تومان