دانلود کتاب صوتی کالبدشکافی ترور با صدای گشتاسب امجدی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی کالبدشکافی ترور اثر اندرو سینکلر

دانلود و خرید کتاب صوتی کالبدشکافی ترور

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی کالبدشکافی ترور

کتاب صوتی کالبدشکافی ترور نوشتهٔ اندرو سینکلر (مورخ، رمان‌نویس و فیلم‌ساز انگلیسی) و ترجمهٔ خسرو صبری است. گشتاسب امجدی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات ماه آوا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی کالبدشکافی ترور

کتاب صوتی کالبدشکافی ترور، در یک گسترهٔ تمدنی وسیع، از شرق تا غرب، شیوه‌ها و تفکرات تروریستی را در شکل‌های گوناگون آن کاویده و نشان داده است که سرشت ترور از روزگار حشاشین و مغولان تا امروز یکسان بوده است. «کالبدشکافی ترور» با ارائهٔ جزئیاتی مفصل و دقیق، تصویر قساوت در تاریخ بشر را ترسیم کرده است؛ از نابودی کارتاژ به‌دست رومیان تا انهدام انتحاری مرکز تجارت جهانی در نیویورک. گفته شده است که هدف نویسنده از نگارش این کتاب، بررسی پدیدهٔ مدرن تروریسم نبوده (هر چند در فصل‌های پایانی به آن نیز پرداخته)، بلکه بررسی ترور و ارعاب توسط نوع بشر در کل تاریخ بوده است.

نویسنده، بررسی ترور را از اساطیر یونان آغاز کرده و طی ۴۲ فصل و با رعایت تقدم و تأخر تاریخی ادامه داده است. این کتاب صوتی، باتوجه‌به گسترهٔ تاریخی موردبررسی‌اش کتابی موجز است و ناچار بسیاری از حوادث تاریخی خون‌بار از جمله حملهٔ مغول و تیمور و جنگ‌های منطقه‌ای را از قلم انداخته است. مبنای گزینش حوادث موردبررسی نویسنده، برای مترجم روشن نیست، اما بیشتر به حوادثی پرداخته که محرکشان جهان‌بینی عاملان آن‌ها بوده است.

شنیدن کتاب صوتی کالبدشکافی ترور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران مطالعه درمورد مسئلهٔ جهانیِ ترور پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی کالبدشکافی ترور

«احتمالاً واژه‌ی «مافیا» از واژه‌ی عربی مشابه آن می‌آید که به معنای پناهگاه است. در طول حکومت اعراب بر سیسیل که از سده‌ی نهم میلادی آغاز شد، آن سرزمین به زمین‌های کشاورزی کوچکی تجزیه شد اما هنگامی که نورمن‌ها، دو سده‌ی بعد این جزیره را فتح کردند، اربابان فئودال، املاک کوچک را اشغال کردند و آن‌ها را به صورت املاکی به بزرگی و به همان خودکامگی مزارع برده‌داری رومی‌ها، آن‌گونه که سیسیل را تقبیح کرده بود، اداره کردند.

بسیاری از خرده‌مالکان که زمین‌هایشان مصادره شده بود، ترجیح دادند به مافیایی در تپه‌ها بگریزند تا اینکه رعیت اربابانی شوند که زمین‌هایشان را بلعیده بودند. هنگامی که در سده‌ی پانزدهم، اسپانیایی‌ها جزیره‌ی سیسیل را فتح کردند، میراث دادگاه‌های تفتیش عقاید را برای شکنجه و غارت ثروتمندان و نیز فقرا به یکسان به کار بردند. از آن پس، صرفاً یاغیان کوهستان در مقابل این حکومت خودکامه پایداری کردند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۵ ساعت و ۳۶ دقیقه

حجم

۸۶۱٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۵ ساعت و ۳۶ دقیقه

حجم

۸۶۱٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۸,۲۸۰
تومان