دانلود و خرید کتاب مصحف صنعاء ۱ و مسئله خاستگاه قرآن بهنام صادقی ترجمه مرتضی کریمی نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مصحف صنعاء ۱ و مسئله خاستگاه قرآن اثر بهنام صادقی

کتاب مصحف صنعاء ۱ و مسئله خاستگاه قرآن

معرفی کتاب مصحف صنعاء ۱ و مسئله خاستگاه قرآن

کتاب «مصحف صنعاء ۱ و مسئله خاستگاه قرآن» نوشتۀ بهنام صادقی و محسن گودرزی و ترجمۀ مرتضی کریمی نیا است و انتشارات شرکت کتاب هرمس آن را منتشر کرده است. کتاب مصحف صنعاء ۱ و مسئله خاستگاه قرآن، تحلیل و بررسی یکی از باارزش‌ترین نسخه‌های قرآنی تاریخ است.

درباره کتاب مصحف صنعاء ۱ و مسئله خاستگاه قرآن

در سال ۱۹۹۹ روزنامه‌نگاری به نام توبی لِستِر مقاله‌ای در ماه نامۀ آتلانیتک منتشر کرد که دربارۀ کشف هزاران برگه از نسخه های خطی قرآن در صنعاء پایتخت یمن بود. قدمت بعضی از این برگه‌ها به قرن های نخستین اسلام می‌رسید. توبی لستر معتقد است متن‌های قرآنی این این نسخه‌های خطی با متن قرآن امروز تفاوت‌هایی دارد.

کشف باارزش‌ترین نسخه‌های قرآنی تاریخ، زمینه‌ساز بحث‌ها و چاپ مقاله‌های متعدد در رسانه‌های عمومی مثل نیویورک‌تایمز، نیوزویک، گاردین و وال‌استریت جرنال شد و مطالب در اکثر آن‌ها ایجاد شبهه می‌کرد مثلاً همان‌طور که توبی لستر ادعا کرده بود متن این نسخۀ خطی با قرآن فعلی تفاوت دارد و یا اینکه بعضی از آیات متعلق به دورۀ قبل از پیامبر است.

بهنام صادقی، اسلام‌شناس و محسن گودرزی پژوهشگر تاریخ اسلام، در کتاب مصحف صنعاء ۱ و مسئله خاستگاه قرآن متن‌های قرآنی این نسخه‌های خطی را که به قرن اول تا دوم هجری تعلق دارد و به خط حجازی نوشته شده است را مورد بررسی قرار می‌دهند و با متن‌های دیگر مقایسه می‌کنند تا بتوانند اولین مراحل تکوین متن قرآنی را کشف و تحلیل کنند و مهم‌تر از آن به بسیاری از ادعاها و شبهه‌هایی که غربی‌ها ایجاد کرده بودند پاسخ بدهند. نسخۀ نهایی کتاب مصحف صنعاء ۱ و مسئله خاستگاه قرآن در سال ۲۰۱۱ به پایان رسید یکی از اسناد مهم تاریخی بسیار نزدیک با روزگار تدوین قرآن به شمار می‌رود.

خواندن کتاب مصحف صنعاء ۱ و مسئله خاستگاه قرآن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه مندان به تاریخ قرآن، قرآن‌پژوهان و دوستداران تاریخ اسلام پیشنهاد می‌کنیم.

درباره بهنام صادقی

بهنام صادقی، اسلام‌شناس و پژوهشگر تاریخ در سال ۱۹۶۹ متولد شد. او همچنین از سال۲۰۰۶تا ۲۰۱۶ استاد رشتۀ مطالعات دینی دانشگاه استنفورد بود. بهنام صادقی مدرک دکترایش را از دانشگاه پرینستون دریافت کرد و در زمینۀ فقه و تاریخ اسلامی تخصص دارد. او همچنین مقالات متعددی دربارۀ تاریخ قرآن و حدیث نگاشته است. از میان آثار دیگر بهنام صادقی می‌توان به «منطق قانون‌گذاری در اسلام»، «سنت علمی اسلامی» و «فرهنگ‌های اسلامی، زمینه‌های اسلامی» اشاره کرد.

درباره محسن گودرزی

محسن گودرزی پژوهشگر تاریخ اسلام در دانشگاه‌های هاروارد و استنفورد تحصیل کرد و اکنون به‌عنوان استاد مطالعات اسلامی در دانشگاه هاروارد فعالیت می‌کند. عمدۀ پژوهش‌های او دربارۀ فقه، کلام و تفسیر است و به بررسی دوران ابتدایی اسلام و قرآن می‌پردازد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲۶٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۱۳ صفحه

حجم

۱۲۶٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۱۳ صفحه

قیمت:
۶۴,۰۰۰
تومان