دانلود و خرید کتاب تفسیر کشاف (جلد چهارم) محمود بن عمر بن محمد زمخشری ترجمه مسعود انصاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تفسیر کشاف (جلد چهارم) اثر محمود بن عمر بن محمد زمخشری

کتاب تفسیر کشاف (جلد چهارم)

معرفی کتاب تفسیر کشاف (جلد چهارم)

کتاب «تفسیر کشاف (جلد چهارم)» نوشتۀ محمود بن عمر بن محمد زمخشری و ترجمۀ مسعود انصاری است و گروه انتشاراتی ققنوس آن را منتشر کرده است. جلد چهارم این کتاب به تفسیر سوره‌های یس تا ناس می‌پردازد. 

درباره کتاب تفسیر کشاف (جلد چهارم)

کتاب تفسیر کشاف که عنوان کامل آن «الکشاف عن حقایق التنزیل و عیون الأقاویل» است، بدون شک یکی از نیکوترین و عالمانه‌ترین تفاسیر قرآن در جهان اسلام به‌حساب می‌آید. محمود بن عمر بن محمد زمخشری در قرن شش هجری این مجموعه را نوشته شده است. بسیاری از تفسیرشناسان، این مجموعۀ تفسیر کشاف را اثری شگفت و پرمایه می‌دانند. زمخشری، صاحب این اثر ملقب به «جار الله» در ماه رجب سال ۴۶۷ هجری قمری در یکی از روستاهای خوارزم به نام زمخشر متولد شد. او در جست‌وجوی علوم زمان خود بسیار سفر کرد؛ ابتدا به بخارا رفت و سپس در سفری به هنگام موسم حج به بغداد. «ابن خلدون»، تفسیر زمخشری را یکی از بهترین و مهم‌ترین تفاسیری دانسته که بر پایهٔ علوم زبانی و بلاغی نوشته شده است. زمخشری ازآنجاکه خود یک عالم لغوی و زبان‌شناس بود و به معجزه‌بودن قرآن از حیث بیان هنری اعتقاد داشت، به نکات و ظرایف زبانی و بدیهی و بلاغی قرآن نگریسته است. تفسیر کشاف در زمرهٔ تفاسیر اجتهادی است که بر دو پایهٔ احتجاج و استنباط استوار است. این تفسیر از شواهد نظم و نثر عربی و مباحث لغوی، کلامی، فقهی، بلاغی و نیز بررسی اختلاف قرائت‌ها و ترجیح اصح قرائات و ایراد اقوال مفسران و پاسخ به آن‌ها و نیز طرح سؤالات جدید برای درگیری ذهن خواننده و تبیین وجوه مختلف تفسیری اعم از لفظی و معنایی است. تفسیر کشاف اگر چه به‌جهت تمایل و تعصب زمخشری در مذهب اعتزال، از گذشته محل اعتراض و اشکال بسیاری از ائمهٔ اشعری قرار داشته و شروح و ردیه‌های متعددی بر آن نوشته‌اند، به‌عنوان یکی از تفاسیر متقن و مورداعتماد در مجامع شیعی و اهل سنت همواره محل توجه و استقبال بوده است. 

کتاب تفسیر کشاف، چهارمین و آخرین جلد این مجموعه، تفسیر سورۀ سی‌و‌ششم، سورۀ یس تا آخرین سورۀ قرآن، ناس را در برمی‌گیرد.

خواندن کتاب تفسیر کشاف (چهارم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران علوم قرآنی و علاقه‌مندان به مطالعهٔ تفسیر قرآن پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تفسیر کشاف (جلد چهارم)

«يا حَسْرَةً عَلَى الْعِبادِ، ابراز دریغ بر بندگان است و تو گویی به آنان می‌گوید: در حالی بیا که سزاوار حسرت و دریغ هستید و این‌ها احوال شماست که سزاوار هستید در چنان وضعیتی قرار گیرید که همان حالت ریشخند کردن به رسولان است، یعنی: سزاوار است که مردم بر شما دریغ و حسرت بخورند و نگران باشند و یا که فرشتگان و مؤمنان جن و انس بر آنان حسرت می‌خورند و همچنین می‌تواند به‌عنوان استعاره از جانب خدا باشد تا بر بزرگی جنایتی که در حق خویش مرتکب شده و خویشتن را محنت افکنده‌اند،‌دلالت کند و معلوم بدارد که در انکار خدا تا چه مایه افراط کرده‌اند و خداوند شگفتی خود را از انکار آنان بیان می‌دارد و قرائت آن به عبارت «یا حسرتاه» این برداشت را تقویت می‌کند، زیرا به معنای «یا حسرتی» است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴۷ صفحه

حجم

۱۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴۷ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان