دانلود و خرید کتاب انقلاب کشاورزی کاترین ج. لانگ ترجمه مهدی حقیقت خواه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انقلاب کشاورزی اثر کاترین ج. لانگ

کتاب انقلاب کشاورزی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب انقلاب کشاورزی

کتاب انقلاب کشاورزی نوشتهٔ کاترین ج لانگ و ترجمهٔ مهدی حقیقت خواه است. گروه انتشاراتی ققنوس این کتاب را برای نوجوانان و بزرگسالان روانهٔ بازار کرده است. این اثر جزو مجموعهٔ «تاریخ جهان» است.

درباره کتاب انقلاب کشاورزی

کتاب انقلاب کشاورزی درمورد رویدادهای مهم در تاریخ انقلاب کشاورزی سخن گفته است. شما ابتدا با معنا و مفهوم واژهٔ انقلاب آشنا می‌شوید و سپس در می‌یابید که انقلاب کشاورزی یکی از دگرگونی‌های بنیادی است که مردم را از شیوه‌های زندگی کهن به‌سوی شیوه‌های مدرن رهنمون شده است. عنوان بخش‌هایی از این کتاب به قلم کاترین ج لانگ عبارت است از «کشاورزی چگونه آغاز شد»، «گیاهان و حیوانات به یکدیگر یاری می‌رسانند»، «کشاورزی به تمدن می‌انجامد»، «شلغم، شبدر و خبرهای تازه از نورفوک» و «کشتزارهای به‌سازی‌شده و کشاورزان بلندپرواز».

مجموعهٔ «تاریخ جهان»، نام مجموعه‌ای ۸۷جلدی از گروه انتشاراتی ققنوس است که هر جلد آن ترجمه‌ای از مجموعه‌ٔ World History به حساب می‌آید. «دان ناردو»، «مایکل وی. آزکان»، «جیمز آ. کوریک» و بسیاری دیگر از صاحب‌نظران حوزهٔ تاریخ، نویسندگان هر جلد از این مجموعه هستند. هر جلد از مجموعهٔ حاضر، یک دورهٔ مهم تاریخی را از نظر سیاسی، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی با زبانی ساده به خوانندگان می‌شناساند. بعضی از کتاب‌های این مجموعه عبارتند از «جنگ کره»، «آمریکا و روسیه»، «اسطوره‌های یونان و روم»، «پیدایش مسیحیت»، «جنگ کریمه»، «امپراتوری مغول» و «انقلاب کشاورزی». مخاطبان اصلی این کتاب‌ها نوجوانانی هستند که می‌خواهند دانش عمومی خود را پایه‌ریزی کنند، اما بزرگسالان و علاقه‌مندان و پژوهشگران نیز می‌توانند از مطالب کتاب‌های این مجموعه بهرهٔ بسیار ببرند.

خواندن کتاب انقلاب کشاورزی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد تاریخ کشاورزی در جهان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب انقلاب کشاورزی

«زندگی کارگران کشاورزی از قوانین حمایت از تهیدستان بریتانیا، که به ارائه کمک به نیازمندان می‌پرداخت، به شدت تأثیر پذیرفت. براساس قانون ۱۷۰۰، این «کمک» را هر بخش، براساس مالیات از زمین، تأمین می‌کرد. به‌طور سنتی، کمک به تهیدستان شامل حمایت از سالمندان، بیماران، یا ازکارافتادگان در خانه خودشان؛ یافتن کار برای افراد توانمند جویای کار؛ و کارآموزی برای کودکان بود. این قوانین عملا در این سه عرصه کار چندانی انجام نداد؛ اما توجه پدرانه زمینداران ثروتمندی که نسبت به مردم خود احساس مسئولیت می‌کردند موجب تقویت آن‌ها می‌شد. مثلا مرسوم بود که همسران لُردها با هدایا و دارو به ملاقات تهیدستان و بیماران بروند.

قوانین قدیمی حمایت از تهیدستان را قانون دیگری که هر بخش را تنها مسئول افرادی می‌شناخت که قانوناً در درون مرزهایش اقامت داشتند، پیچیده کرد. این قانون در جهت نگه‌داشتن کارگران تهیدست در داخل بخش بود؛ اما وقتی حصارکشی یا دیگر تغییرات باعث شد که آن‌ها کلبه‌هایشان را از دست بدهند، آن‌ها دیگر واجد شرایط کمک نبودند. کشاورزان غالباً به عمد این کلبه‌ها را در زمینشان از بین می‌بردند تا مجبور به پرداخت مالیات‌های سنگین تهیدستان نشوند.

در سال ۱۷۹۵ شهر اسپینهام‌لَند روش تازه‌ای را آغاز کرد که از محل مالیات‌های تهیدستان، براساس بهای نان، به دستمزد کارگران می‌افزود. این یک فکر قدیمی و پدرانه بود که شکم همه مردم باید سیر می‌شد. این روش به بسیاری از بخش‌های بریتانیا گسترش یافت. هر چند در عمل وضع را تنها بدتر کرد. کشاورزان احساس می‌کردند که آزادند که دستمزدهایی حتی پایین‌تر از گذشته بدهند. کارگران احساس می‌کردند نیازی به سخت کار کردن ندارند، چون به هر حال دستمزد کامل دریافت می‌کردند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان