دانلود و خرید کتاب اتیسم علی اکبر ارجمندنیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب اتیسم

کتاب «اتیسم» نوشتۀ علی اکبر ارجمندنیا، سمانه ملکی و نعیمه طهرانچی است و انتشارات رشد فرهنگ آن را منتشر کرده است. این کتاب به نشانه‌شناسی، سبب‌شناسی و رویکردهای موثر در درمان اختلال اتیسم می پردازد. 

درباره کتاب اتیسم

اختلال طیف اتیسم گروهی از اختلالات عصبی-تحولی است که با ویژگی‌هایی مانند نقص در رفتارهای اجتماعی و تعاملات غیرکلامی مثل کاهش تماس چشمی، بیان چهره‌ای و ژست‌های بدنی در ۳ سال اول زندگی مشخص می‌شود. اختلال طیف اتیسم چندعاملی است و در اثر عوامل ژنتیکی و غیرژنتیکی و تعاملِ این عوامل به وجود می‌آید. این اختلال ناتوانی رشدی است که از ابتدای زندگی بر ارتباط و زبان اثر می‌گذارد و شامل ناتوانی در ابراز عملکرد ارتباطی و مشارکت در رفتار اجتماعی می‌شود. کمبود تعامل احساسی و اجتماعی، ناتوانی در شروع و ادامۀ گفتار یا حتی نبود گفتار از ویژگی‌های رایج این اختلال شمرده می‌شود. نکتۀ مهم این است که این اختلال در فرد مبتلا برای همیشه باقی می‌ماند.

ازآنجاکه مشکلات اتیسم بسیار متنوع است و این اختلال در کودکان بسیار شایع شده است، کتاب اتیسم کمک می‌کند تا سطح دانش و آگاهی خوانندگان بالا برود. کتاب اتیسم به تعریف، نشانه‌شناسی، شیوع‌شناسی، سبب‌شناسی و تئوری‌های عمده در این حوزه می‌پردازد و مباحث آموزشی-درمانی را ارائه می‌کند. یکی از ویژگی‌های کتاب این است که پروتکل درمانی بر اساس رویکرد ABA تدوین و ارائه شده است.

کتاب اتیسم در ۷ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: مقدمه، تاریخچه و تغییرات ملاک‌های اختلال اتیسم در DSM»، «فصل دوم: سبب‌شناسی و نظریه‌های مهم در حیطۀ اتیسم»، «فصل سوم: ویژگی‌های افراد مبتلا به اتیسم»، «فصل چهارم: تشخیص افتراقی»، «فصل پنجم: درمان اتیسم»، «فصل ششم: مبانی نظری تحلیل کاربردی رفتار» و «فصل هفتم: پروتکل تحلیل کاربردی رفتار».

خواندن کتاب اتیسم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان رشتۀ روان‌شناسی و همچنین مشاوران،‌درمانگران و خانواده‌هایی که فرزندان مبتلا به اتیسم دارند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اتیسم

«نخستین فرضیه‌ها در مورد علل اتیسم در اوایل قرن بیستم، علت اصلی را رفتار خانواده‌ها می‌دانستند. کانر علت اتیسم را بوم‌شناختی در نظر گرفت، اما او نیز یادآور شد که والدین این کودکان، گرم و مهربان نیستند. کانر در سال‌های ۱۹۴۳ و ۱۹۷۳ همچنین بیان کرد که افراد مبتلا به اتیسم با عدم توانایی ذاتی در جهت شکل دادن ارتباط مؤثر و معمولی با مردم، پا به دنیا می گذارنند. رفتار سرد و طردکنندۀ والدین، علت رفتارهای اتیسمی کودکان عنوان می شد. این فرضیه‌ها مطرح می کردند مادرانی که در اصطلاح به مادران یخچالی شهرت دارند، باعث می‌شوند که کودکانشان در پاسخ به شیوۀ تربیت بی‌توجه آنها به درون خود عقب نشینی کنند. در آن زمان، درمان اتیسم را در کمک به والدین در جهت پذیرش کودک خود و مهربان بودن با او می دانستند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان