دانلود و خرید کتاب قرون وسطای پسین جیمز آ. کوریک ترجمه مهدی حقیقت خواه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قرون وسطای پسین اثر جیمز آ. کوریک

کتاب قرون وسطای پسین

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب قرون وسطای پسین

کتاب قرون وسطای پسین نوشتهٔ جیمز آ. کوریک و ترجمهٔ مهدی حقیقت خواه است و گروه انتشاراتی ققنوس آن را منتشر کرده است. این کتاب از مجموعهٔ تاریخ جهان نشر ققنوس است.

درباره کتاب قرون وسطای پسین

قرون وسطی از حدود سال پانصد میلادی با سقوط امپراتوری روم آغاز شد و تا حدود سال ۱۵۰۰، که رنسانس آغاز گردید، ادامه یافت. این دوره به عصر فئودالیسم و عصر شوالیه‌گری نیز معروف است. فئودالیسم نظام اقتصادی و سیاسی‌ای بود که بیشتر اروپا، به ویژه اروپای غربی، طی این دوره در سیطره آن به سر می‌برد؛ و شوالیه‌گری راه و رسمی بود که سلحشوران زرهپوش و سواره، یا شوالیه‌ها، چه در میدان نبرد و چه خارج از آن، ظاهراً از آن پیروی می‌کردند.

اصطلاح قرون وسطی را فلاویو بوندو تاریخدان ایتالیایی در قرن شانزدهم ابداع کرد. از نظر بوندو و دیگر تاریخ‌نویسان رنسانس، قرون وسطی دقیقاً یک دوره میانه در تاریخ جهان بود، چون بین دوره باستانی تمدن یونان و روم و دورهٔ رنسانس واقع شده بود.

تاریخدانان امروزی نیز دوره بین قرن‌های پنجم و پانزدهم را قرون وسطی می‌نامند، اما آنان اکنون می‌دانند که این هزار سال نه در تاریخ جهان یک دوره میانه بود و نه حتی در تاریخ اروپا. اکثر پژوهشگران معاصر به قرون وسطی تنها به عنوان بخشی دیگر از فرایند رشد و توسعه تمدن غربی از یونان تا به امروز می‌نگرند. چنان‌که تاریخدان لین تورندیک می‌نویسد:

تقریباً هیچ‌گاه یک شکاف عمیق... بین دوره‌های همجوار وجود نداشته است. از این رو، قرون وسطی وارث بسیاری از دستاوردهای دوران باستان بود، و بسیاری از مشخصه‌های تمدن کنونی ما را می‌توان در چندین قرن پیش در تاریخ قرون وسطی ردیابی کرد. هر عصری با عصر پس از خود همخوانی دارد.

کتاب قرون وسطای پسین به نیمهٔ دوم قرون وسطی و منتهی به عصر روشنگری می‌پردازد.

خواندن کتاب قرون وسطای پسین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران تاریخ جهان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب قرون وسطای پسین

«تاریخدانان، همان طور که تاریخ را به طور کلی تقسیم‌بندی می‌کنند، قرون وسطی را نیز به دو دوره اصلی تقسیم می‌کنند: قرون وسطای اولیه، از سال پانصد تا سال هزار میلادی، و قرون وسطای پسین، از سال هزار تا ۱۵۰۰ میلادی. قرون وسطای اولیه به قرون تاریک نیز معروف است و این به سبب آشفتگی اجتماعی‌ای است که از پی سقوط روم پدید آمد و نیز به سبب از دست رفتن سریع بیش‌تر فرهنگ یونانی و رومی است. این دوره شاهد پانصد سال خشونت و نابسامانی، و جنگ و تجاوزگری بود.

اما با آغاز قرون وسطای پسین این ضایعه اجتماعی و فرهنگی پایان یافت و اروپاییان توانستند توجه خود را به بنای تمدن قرون وسطایی معطوف دارند. تاریخدان نورمن اف. کانتور در این باره می‌نویسد:

نظم سیاسی و اجتماعی،... حکومت خوب، مسیحی شدن اروپا، و افزایش باسوادی... موجب پیدایش و تشویق خوش‌بینی و کسب و کار، بهبود ارتباطات، و نوآوری فن‌آورانه شد. هنوز هم در زندگی اروپا مقدار زیادی خشونت و زورورزی وجود داشت، اما صلح و نظم در بسیاری از مناطق تا به آن حد وجود داشت که مردان بتوانند نیرو و توان خود را در جهت... اصلاح و بهبود شرایط مادی خویش به کار گیرند.

طی قرون وسطای پسین، یعنی قرن‌های یازدهم تا پانزدهم، اروپای قرون وسطی به شکوفایی کامل رسید. به گفته استریر، قرون وسطای پسین شاهد... نوع تازه‌ای از معماری در... کلیساهای گوتیک و نوع تازه‌ای از ادبیات در اشعار تروبادورها [شاعران قرون وسطایی جنوب فرانسه] و همچنین احیای علم بود... توسعه دانشگاه‌های بولونیا و پاریس شالوده یک نظام آموزشی جدید را بنا گذاشت که مشخصه آن دوره‌های درسی، امتحانات، و دانشنامه بود. در همین زمان شکل‌گیری الگوی ایده‌آل شریف‌زاده بافرهنگ آغاز شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان