دانلود و خرید کتاب در این کوچه ها گل بنفشه می روید، باران احمدرضا احمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در این کوچه ها گل بنفشه می روید، باران اثر احمدرضا احمدی

کتاب در این کوچه ها گل بنفشه می روید، باران

انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب در این کوچه ها گل بنفشه می روید، باران

کتاب در این کوچه ها گل بنفشه می روید، باران؛ دفترهای سالخوردگی؛ دفتر یکم نوشتۀ احمدرضا احمدی است. این کتاب را نشر چشمه منتشر کرده است.

درباره کتاب در این کوچه‌ ها گل بنفشه می‌روید، باران

کتاب دفترهای سالخوردگی نام مجموعه‌ای از اشعار احمدرضا احمدی شاعر، نمایشنامه‌نویس و نقاش مشهور معاصر است که تاکنون هفت جلد از این مجموعه کتاب‌ها به چاپ رسیده‌اند. احمدی از جمله پیش‌گامان موج شعر نو در دهۀ ۱۳۴۰ بود و مضامین مختلفی در قالب‌ها و همچنین مفاهیم نوآورانه به‌روشنی در اشعار او مشاهده می‌شود. در هرکدام از کتاب‌های مجموعهٔ دفترهای سالخوردگی که به موضوعی پرداخته شده است، شاعر با بیان و سبکی روایتگر، مفهوم موردنظر را در فضای کلی اشعار کتاب حفظ نموده و حتی در مواردی که به طور مستقیم به موضوع نپرداخته، می‌توان عناصر و مفاهیم موضوع را به‌روشنی احساس و دریافت کرد.

عناوین مجموعه شعر دفترهای سالخوردگی، به ترتیب دفتر اول تا هفتم عبارت‌اند از: در این کوچه‌ ها گل بنفشه می‌روید: باران، چترهای کهنه در باران باز نمی‌شدند: حرمان، پس از فراغت‌های مدام: نیستی، به درخت انار رسیدم انارها شکسته بودند: عشق، در انتهای کوچه در باران شمع را روشن می‌کنیم: تنهایی، روزی که ما سوار قطار شدیم: هوا ابری بود، می‌خواستم روزی گریه کنم: سیب سرخ. 

خواندن کتاب در این کوچه‌ ها گل بنفشه می‌روید، باران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به شعر و ادبیات‌معاصر ایران و دوستداران اشعار احمدرضا احمدی، از مطالعهٔ کتاب دفترهای سالخوردگی یکم: در این کوچه‌ ها گل بنفشه می‌روید، باران لذت خواهند برد.

درباره احمدرضا احمدی

احمدرضا احمدی در سال ۱۳۱۹ در کرمان متولد شد. پدرش کارمند وزارت دارایی بود. سال اول دبستان را در مدرسه کاویانی کرمان گذراند و در سال ۱۳۲۶ با خانواده به تهران کوچ کرد. در سال ۱۳۴۵ دورهٔ خدمت سربازی را به‌عنوان سپاهی دانش در روستای ماهونک کرمان آموزگاری کرد. احمدرضا احمدی ۲۰ تیر ۱۴۰۲ در ۸۳ سالگی در تهران درگذشت. احمدرضا احمدی در سال ۱۳۸۵ به‌عنوان شاعر برگزیده، پنجمین دوره اهدای جایزه شعر بیژن جلالی انتخاب شد و همچنین در سال ۱۳۸۸ نامزد دریافت جایزه هانس کریستین اندرسن شد.

بخشی از کتاب در این کوچه‌ ها گل بنفشه می‌روید، باران

«ساکت و تسلیم

از ابتدای راهرو برگشتم چراغ راهرو را خاموش کردم همسایه‌ها در سفر بودند با سایه‌ام در راهرو راه می‌رفتم نمی‌دانستم شاید آن طرف سایه‌ام دریا بود شاید غرق می‌شدم شاید خارج از راهرو مهتاب بود نمی‌دانستم بارها دستم را در این راهرو گرفته بود امشب هم دستم را گرفت نصف شب در باران به بیمارستان رفته بودیم آن شب در تمام طول راهرو پلک هم نزده بود ساکت و تسلیم به آسانسور رسیدم در راهرو نه بوی غذا بود نه گریهٔ کودک و نه پچ‌پچ‌های عاشقانه‌های شبانه مرگ انهدام من و راهرو را مجاز می‌دانست سوار آسانسور شدیم من در آینه آسانسور نگاه کردم عجب شباهتی به روزی داشتم که در تابستان با یک کلاه‌حصیری و یک جفت صندل در تابستان دنبال کار می‌گشتم آسانسور در طبقهٔ همکف آپارتمان متوقف شد خیال کردم درِ آسانسور را مرگ برای من نگه داشته است در باران به بیمارستان رسیدیم شب بود مرگ آن طرف خیابان بیمارستان در باران ایستاده بود و سیگار می‌کشید این بار چتر نداشت گویا عجله داشت.

صبح شده بود

دست‌هایم از دور پاریس را لمس می‌کند پاریس از من دور است می‌دانم؛ اما چاره چیست تا آخر عمر باید با این گلدان‌های شمعدانی روز و شب را طی کنم. اگر حوصله داشته باشم به پرنده‌ها دانه می‌دهم و گاهی از یادآوری رنگ پرهایشان خسته می‌شوم می‌خواهم از پنجره‌ام کوه را ببینم. کوه در دود گم است در بالکن روی صندلی نشسته‌ام دیگر نمی‌توانم عشق را در دانه‌های باران ببینم عشق‌هایم با دانه‌های باران به زمین رفته‌اند در بالکن روی صندلی نشسته‌ام می‌دانم باخته‌ام گاهی خون یارانم را روی پله‌های سنگی دیده بودم که شباهت به شبی داشت که در بیمارستان به صبح رسانده بودم. صبح از پنجرهٔ بیمارستان شهر را دیدم که داشت زنگار و خزه می‌بست عابران بدون ساعت‌مچی به اداره‌ها و مغازه‌ها می‌رفتند. هپارین را به من تزریق کردند صبح شده بود.»

 

 

قتل خاموش (جلد دوم؛ چند همسری در ازدواج موقت)
علیرضا ثبتی گجوان
تحلیل عددی مسائل پیشرفتە مهندسی مکانیک توسط نرم افزار اباکوس
محمود شریعتی
کودکی نیکیتا
آلکسی تالستوی
ژئوپارک پیشنهادی دماوند
سعیده فخاری
دایره یک صفر
محمد حمیدزاده
گذرگاه یخی
بهروز کمائی
تحلیل و طراحی پیشرفته در نرم افزار ADAMS
مصطفی سیاوشی
مدیریت زمان و نظم در زندگی
مهدی خنیده
بررسی ادبیات مقاومت در شعر فارسی
حدیثه متولی (و دیگران)
نقش مدیریت منابع انسانی و تعهد سازمانی در بهره وری سازمان ها
محمود معروفخانیها
فریم های شهر نگاتیو
امید غضنفر
تاب آوری
گوهر سوری
از تبعید تا پیروزی
میرزاباقر علیان‌نژاد
مستند فقهی قانون مدنی (جلد سوم)
احمد درایتی
پارو بزن
پي. جي. فلك
Women In Islam Versus Women In The Judaeo-Christian Tradition
شریف عبدالعظیم
مرگ یزدگرد
امیر سیدمحمودی
اصول و مبانی حسن نیت در قراردادها
مهدی مطلبی
از فقر تا اوج پول
فاطمه نیک سیرت
طبقه بندی خطرات در معادن روباز
مجتبی اسمعیل بیگی
سهراب سپهری
سهراب سپهری
نیما یوشیج
نیما یوشیج
ناگاه برف باران
فرشید خیرآبادی
سرشار خیال پنجره از نگاه
فرشید خیرآبادی
درخت وهم
فرشید خیرآبادی
شعر زندگی
هوشنگ ابتهاج
آبی، خاکستری، سیاه
حمید مصدق
هشت کتاب
سهراب سپهری
هی آدم!
سیده مریم خامسی
گزیده اشعار فریدون مشیری
فریدون مشیری
چشم هایش آبی نبود
آیناز محمدی
گلها همه آفتابگردانند
قیصر امین‌پور
درخت
سیاوش کسرایی
مجموعه منتخب شعر و دلنوشته
سیدمحمدحسین میران
آکوردی برای صرف شام
رسول یونان
ابوی فدوی: رساله صدرالمتوهمین فی مجادلات اب و ابن
احمد ملکوتی‌خواه
طفلی به نام شادی
محمدرضا شفیعی کدکنی
قرص های کاغذی شهر سنگی
سیده مریم خامسی
کوچه کوچک‌ها
سعید پورزنگی آبادی
مجموعه اشعار فروغ فرخزاد
نرگس علی مردانی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
چه کنم من به زندگی و جهان خو گرفته‌ام هر وقت خواستم خودم را در حرمان و ناامیدی و دشنام غرق کنم صدای ریزریز باران به بالکن آپارتمان دوباره مرا به روز و زندگی و جهان سپرد نه از هوا گله‌ای دارم و نه از شب‌هایی که سرد است یا گرم است
bec san
و هراس داشتم به کسی بگویم همهٔ شکست‌های من از جهان هنگامی اتفاق افتاد که دوان‌دوان به دنبال قطاری می‌رفتم که ایستگاهش پایان نداشت بار قطار: احتمال، حسرت، خاموشی گُل‌های اورکیده و خانه‌هایی که به زیر آب می‌رفت بود نمی‌خواستم دردها و گریستن‌ها و حسرت‌ها و صدای آب را که در پشت پنجره صدای قطار می‌داد برای کسی فاش کنم،
bec san

حجم

۱۵۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۷ صفحه

حجم

۱۵۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۷ صفحه

قیمت:
۵,۵۰۰
تومان