دانلود و خرید کتاب آن ها مشغول مردن اند! آن سکستون ترجمه سینا کمال آبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آن ها مشغول مردن اند! اثر آن سکستون

کتاب آن ها مشغول مردن اند!

نویسنده:آن سکستون
ویراستار:احمد پوری
انتشارات:نشر چشمه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آن ها مشغول مردن اند!

کتاب آن ها مشغول مردن اند! سرودهٔ آن سکستون و ترجمهٔ سینا کمال آبادی و محسن بوالحسنی و ویراستهٔ احمد پوری است. نشر چشمه این مجموعه شعر معاصر آمریکایی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب آن ها مشغول مردن اند!

کتاب آن ها مشغول مردن اند! یک مجموعه شعر معاصر آمریکایی (گزیدهٔ شعرهای آن سکستون) را در بر گرفته است. عنوان برخی از شعرهای کتاب حاضر عبارت است از «جنون گل‌ها و کرم‌ها»، «حقیقتی که مُرده‌ها می‌دانند»، «جایی که همه‌چیز سر جایش برگشت»، «فرشته‌های ساقط» و «جنون روکفشی‌ها». به‌گفتهٔ مترجمان کتاب حاضر، شعر آن سکستون را می‌توان در حوزهٔ شاعران موسوم به جریان «شعر اعتراف» (شعر شخص یا «من») بررسی کرد. این مترجمان، شعر آن سکستون را نمونهٔ روحیات شاعری واخورده از تمام نظام‌ها و هستی‌ها دانسته‌اند؛ شاعری که هرگز نمی‌تواند به خودش ثابت کند که خوشبخت است یا ثابت کند که این‌همه اتفاق ریزودرشت حق او بوده یا نبوده است. شعر این شاعر را شعری پیچیده با زبانی مستعار و پر از ارجاعات بیرون‌متنی و در نهایت دشوار و دیریاب توصیف کرده‌اند. مترجمان کوشیده‌اند در برگردان این مجموعه، آنچه را شاعر خواسته روبه‌روی مخاطب به نمایش بگذارند.

می‌دانیم که شعر در جهانْ عرصه‌های گوناگونی را درنوردیده است. در طول قرن‌ها هر کسی از ظن خود یار شعر شده است و بر گمان خود تعریفی از شعر به دست داده است. حضور شعر در همهٔ عرصه‌ها از رزم و بزم گرفته تا مدرسه و مسجد و خانقاه و دیر و مجلس وعظ، همه و همه گویای این مطلب است که شعر، بی‌محابا، زمان، مکان و جغرافیا را درنوردیده و در هفت‌اقلیم جان و جهان به دلبری پرداخته است. آمیختگی شعر با فرهنگ مردم و اندیشه‌های اجتماعی، این هنر را زبان گویای جوامع بشری ساخته است؛ بدان‌گونه که هیچ جامعه‌ای از این زبان بارز، برای انتقال اندیشه‌هایش بی‌نیاز نبوده است. گاهی شعری انقلابی به پا کرده است و گاه انقلابی، شعری پویا را سامان داده است.

خواندن کتاب آن ها مشغول مردن اند! را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران شعر معاصر آمریکا پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آن سکستون

آن سکستون (Anne Sexton) در ۹ نوامبر ۱۹۲۸ به دنیا آمد. او شاعری اهل آمریکا بود که در ماساچوست به دنیا آمد و سال‌های کودکی را در بوستون سپری کرد. او علاوه‌بر فعالیت‌های ادبی، چندی نیز به‌عنوان مدل در مؤسسه‌ای به نام «هارت» در بوستون اشتغال داشت. در سال ۱۹۴۵ به مدرسهٔ شبانه‌روزی «روگرز هال» در ماساچوست راه یافت و حدود یک سال را نیز در کالج «گارلند» در بوستون به تحصیل مشغول بود. این شاعر توانست در سال ۱۹۶۷ برندهٔ جایزهٔ پولیتزر در بخش شعر شود. او را می‌توان از پیشروان جنبش «شعر اعتراف» (شعر شخص یا «من») دانست که به مبارزه با نابرابری‌های جنسیتی در زبان و هنر برخاسته بود. آن سکستون سرانجام در ۴ اکتبر ۱۹۷۴ میلادی، در ۴۵سالگی با خودکشی به زندگی خود پایان داد. کتاب «آن‌ها مشغول مردن‌اند!» (نشر چشمه) حاوی گزیده‌ای از شعرهای او است.

بخشی از کتاب آن ها مشغول مردن اند!

«"جنون آشپزها"

سبزی‌ها.

سیر.

پنیر.

لطفاً بگذار بیایم داخل!

سوفله‌ها.

سالاد.

نانِ پارکر هاوس (۱).

لطفاً بگذار بیایم داخل!

آشپز هلن!

تو چرا این‌قدر بدعُنُقی می‌کنی؟

چرا آشپزخانه‌ات ورود ممنوع است؟

می‌توانی یادم بدهی

چه‌طور سیب‌زمینی درست کنم؟

ــ سیب‌زمینی کبابی

که آن شاهزاده را جلب کند ــ

بی‌صدا فریاد می‌زنی:

نه! نه! این‌جا ایالت من است.

می‌شود نشانم بدهی

چه‌طور شیرهٔ گوشت را

از شکم آن پرندهٔ کوچک بیرون کشیدی

هلن! هلن!

بگذار بیایم تو!

بگذار به آرد دست بزنم

وقتی کیک و شیرینی از آن درست می‌کنند

باز هم می‌تواند کورکننده و ترسناک باشد؟

هلن! هلن!

آشپزخانه سگ خانگی توست

و تو دوستش داری

و نوازشش می‌کنی

تمیزش می‌کنی

ولی نمی‌دانم همهٔ این چیزها

همهٔ این ظرف‌های خوراکی

که از در آویزان خارج می‌شوند

از کجا می‌آیند.

هلن!

کمی ژلهٔ گوجه به من بده

نمی‌خواهم تنها باشم.»

نظرات کاربران

کاربر 6093474
۱۴۰۲/۱۰/۰۶

در این کتاب زندگی در جریان است‌، نویسنده در جستجوی مرگ زندگی را کشف میکند، درست همان‌گونه که پروانه در جستجوی روشنایی تاریکی را کشف می‌کند. این حقیقت زندگیه‌، من با خودکشی نویسنده مشکلی ندارم چون میخوام که به هر

- بیشتر
معصومه رضایی
۱۴۰۲/۰۹/۱۵

به نظرم کسی که سرتاسر عمرش یا در حال خودکشی بوده یا در حال فکر کردن به خودکشی اصلا آدم مطمئنی نیست ، چه برسه به اینکه آثارشم چاپ کنن کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

حجم

۷۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

قیمت:
۱۰,۵۰۰
تومان