دانلود و خرید کتاب سومین تسلیم: مجموعه داستان‌های کوتاه گابریل گارسیا مارکز ترجمه اسماعیل قهرمانی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سومین تسلیم: مجموعه داستان‌های کوتاه اثر گابریل گارسیا مارکز

کتاب سومین تسلیم: مجموعه داستان‌های کوتاه

معرفی کتاب سومین تسلیم: مجموعه داستان‌های کوتاه

«سومین تسلیم» مجموعه داستان‌های کوتاهی از گابریل گارسیا مارکز(۲۰۱۴-۱۹۲۷)ٰ نویسنده‌ کلمبیایی برنده نوبل ادبیات است. این مجموعه شامل داستان‌های کوتاهی چون «مرگ دائمی در ورای عشق»، «سوی دیگر مرگ»، «سومین تسلیم» و «چشمان یک سگ آبی رنگ» است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: حالا در داخل تابوتش قرار داشت و آماده‌ی دفن شدن بود. با وجود این‌ها می‌دانست که نمرده است. یعنی اگر سعی می‌کرد از جایش برخیزد، این کار را به راحتی می‌توانست انجام بدهد، در نهایت به صورت روح. اما ارزش زحمت کشیدنش را نداشت. لذا بهتر بود بگذارد درست در همان جا در اثر مرگ بمیرد، که ناشی از ناخوشی‌اش بود. مدتی می‌شد که دکتر با لحن خشکی به مادر وی گفته بود: «مادام، بچه‌ی شما مرض گور دارد، به هر حال او مرده است.» و بعد چنین ادامه داده بود: «البته ما دست به هر کار ممکن خواهیم زد تا او را در ورای مرگ زنده نگه داریم. و موفق خواهیم شد فعالیت ارگانیکی او را از طریق یک سیستم پیچیده‌ی هضم اتوماتیک، فعال نگه داریم. فقط فعالیت موتور و حرکات خود به خود او فرق خواهند کرد. زندگی او را در حین رشد و نمو که باز هم به‌طور عادی ادامه خواهد داد، زیر نظر مراقبت خودمان قرار خواهیم داد. یعنی به زبان ساده، زندگی بعد از مرگ است. یک مرگ واقعی و حقیقی...» او این کلمات را به خاطر می‌آورد، اما با سردرگمی. شاید هم آن‌ها را نشنیده بود و همه‌ی‌شان ساخته و پرداخته‌ی مغز او در زمانی بود که دمای بدنش در حین بحران تب تیفوئیداش بالا رفته بود.
معرفی نویسنده
عکس گابریل گارسیا مارکز
گابریل گارسیا مارکز
کلمبیایی | تولد ۱۹۲۷ - درگذشت ۲۰۱۴

گابریل گارسیا مارکز در شهر آراکاتاکا در کلمبیا به دنیا آمد و هشت سال نخست زندگی‌اش را با پدربزرگ و مادربزرگ مادری‌اش گذراند. پدربزرگ و مادربزرگ مارکز، هر دو داستان‌سرایان فوق‌العاده‌ای بودند، اما رویکرد آن‌ها در داستان‌گویی با یکدیگر بسیار تفاوت داشت. پدربزرگش به مارکز جوان داستان‌هایی درباره‌ی تاریخ، جنگ و مزارع موز محلی گفت. از سوی دیگر، مادربزرگ او زنی خرافاتی بود که به شدت به ارواح و جهان ماوراء طبیعی اعتقاد داشت و داستان‌هایی که برای مارکز تعریف می‌کرد نیز شامل همین مضامین بود.

نظرات کاربران

روان
۱۳۹۶/۰۳/۳۰

😕

کاوه
۱۳۹۶/۰۳/۰۳

کتاب خیلی خوبیه.چند داستان کوتاه عالی از مارکز

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
«از گرسنگی دارم می‌میرم» «همه‌ی ما چنین هستیم، هیچ کار دیگری نمی‌توان کرد، مگر این‌که به ساحل رفته و از زیر ماسه‌ها به دنبال خرچنگ بگردیم.» توبیاس مستر هربرت را در حالی یافت که کف به دهان آورده بود و در زیر ماسه‌ها به دنبال خرچنگ می‌گشت. لذا از کشف این مطلب که وقتی آدم‌های ثروتمند در زمان گرسنگی عیناً شبیه به افراد فقیر می‌شوند، شگفت‌زده شد.
مهدی تمدن رستگار

حجم

۹۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۹۳٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان