دانلود و خرید کتاب اتوبوسی به نام هوس تنسی ویلیامز ترجمه مرجان بخت مینو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اتوبوسی به نام هوس اثر تنسی ویلیامز

کتاب اتوبوسی به نام هوس

انتشارات:انتشارات مینو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اتوبوسی به نام هوس

کتاب اتوبوسی به نام هوس نوشتهٔ تنسی ویلیامز و ترجمهٔ مرجان بخت مینو است. انتشارات مینو این نمایشنامهٔ یازده‌پرده‌ای را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب اتوبوسی به نام هوس

کتاب اتوبوسی به نام هوس (A Streetcar Named Desire) حاوی نمایشنامه‌ای آمریکایی است که داستان آن شما را با شخصیتی به نام «بلاش دوبوا» همراه م آشنا می‌کند. او توسط شوهرخواهر بی‌رحم خود «استنلی کووالسکی» به مرحلهٔ فروپاشی می‌رسد. بلانش دوبوا پس از از دست‌دادن خانهٔ خانوادگی خود از شهر کوچک بل‌ریو در می‌سی‌سی‌پی، به محله‌ای فرانسوی در نیواورلئان سفر می‌کند تا با خواهر کوچک‌تر و متأهل خود «استلا» و شوهر او زندگی کند. بلانش در دههٔ سی زندگی خود است و پولی ندارد و جای دیگری هم برای رفتن ندارد. بلانش به استلا می‌گوید که به‌دلیل اعصابش (که بعداً دروغ گفته می‌شود) از مقام آموزش انگلیسی خود مرخصی گرفته است. بلانش از خانهٔ محقر و دو اتاقهٔ استلا ابراز تأسف می‌کند. او استنلی را پر سروصدا و خشن می‌بیند و سرانجام از او به‌عنوان فردی پست و عامی نام می‌برد. در عوض استنلی به رفتارهای بلانش اهمیتی نمی‌دهد و از حضور او بیزار است. این نمایشنامه برندهٔ جایزهٔ پولیتزر نمایشی در سال ۱۹۴۸ بوده و فیلم‌هایی بر اساس آن در سال‌های مختلف و در ایران و آمریکا ساخته شده است. فیلم «بیگانه» ساختهٔ بهرام توکلی با برداشتی آزاد از این نمایشنامه ساخته شده است. 

خواندن کتاب اتوبوسی به نام هوس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات نمایشی قرن ۲۰ آمریکا و قالب نمایشنامه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره تنسی ویلیامز

تنسی ویلیامز با نام کامل «توماس لانیر تنسی ویلیامز» در ۲۶ مارس ۱۹۱۱ به دنیا آمد و در ۲۵ فوریهٔ ۱۹۸۳ درگذشت. او یک نمایشنامه‌نویس مشهور آمریکایی بوده است که در سال ۱۹۲۹ برای تحصیل در رشتهٔ روزنامه‌نگاری به دانشگاه میزوری رفت. تنسی ویلیامز به امید به‌دست‌آوردن پول بیشتر، اشعار، مقالات، داستان‌ها و نمایشنامه‌های خود را در مسابقات مختلف نویسندگی عرضه می‌کرد. پس از گذشت سال‌هایی نه‌چندان موفق، ناگهان به‌خاطر نوشتن نمایشنامهٔ مشهور «باغ‌وحش شیشه‌ای» به شهرت رسید و دوران نویسندگی موفق خود را آغاز کرد. تنسی ویلیامز همراه با «آرتور میلر» و «یوجین اونیل» در زمرهٔ برجسته‌ترین نمایشنامه‌نویسان قرن بیستم آمریکا قرار دارد. از دیگر نمایشنامه‌های او می‌توان به «اتوبوسی به نام هوس»، «گربه روی شیروانی داغ»، «تابستان و دود»، «پرندهٔ شیرین جوانی» و «نمایشنامهٔ دو شخصیتی» اشاره کرد. نمایشنامهٔ «گربه روی شیروانی داغ» به قلم این نویسنده، در سال ۱۹۵۵ میلادی برندهٔ جایزهٔ پولیتزر شد.

نظرات کاربران

کاربر ۶۴۲۲۳۷۰
۱۴۰۳/۰۱/۲۱

ترجمه خوبی ، ولی من ترجمه ایرج نورانی رو با اینکه قدیمی ترجیح میدم. مثلا اینجا بجای بار نوشته نوشابه فروشی ، خب این تفاوت های جزئی شاید اول به چشم نیاد ولی وقتی این ایرادات زیاد بشه تو تصویر

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۸۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۶۸۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۴۲,۰۰۰
تومان