دانلود و خرید کتاب خانه ای روی گودال تنسی ویلیامز ترجمه مرجان بخت مینو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خانه ای روی گودال اثر تنسی ویلیامز

کتاب خانه ای روی گودال

انتشارات:انتشارات مینو
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب خانه ای روی گودال

کتاب خانه‌ای روی گودال نوشتۀ تنسی ویلیامز با ترجمۀ مرجان بخت‌مینو در انتشارات مینو به چاپ رسیده است. این کتاب، نمایشنامه‌ای در ۳ پرده است و در یکی از شهرهای جنوبی آمریکا می‌گذرد. این نمایشنامه، داستان دو زوج را تعریف می‌کند که در شب کریسمس کنار هم قرار می‌گیرند و همه‌چیز حول ارتباط و درگیری‌های میان آن‌ها می‌گذرد..

درباره کتاب خانه‌ ای روی گودال

خانه‌ای روی گودال نمایشنامه‌ای در ۳ پرده و یک کمدی جدی است. شخصیت‌های این نمایشنامه عبارت‌اند از: رالف بیتس، ایزابل هاورستیک، جرج هاورستیک، سوزی، لیدی کارولر، خانم مک گلیکادی، آقای مک گلیکادی، افسر پلیس، دوروتی بیتس. پردۀ اول نمایشنامه در خانۀ ویلایی رالف بیتس واقع در حومه یکی از شهرهای جنوبی آمریکا می‌گذرد و شب کریسمس است.

ایزابل هاورستیک و جرج هاورستیک که در ماه عسل به سر می‌برند در شب کریسمس به خانۀ رالف بیتس می‌آیند. رالف و جرج هر دو در جنگ کره حضور داشتند و آشنایی این دو مربوط به آن زمان است. جرج که از زمان جنگ کره گرفتار لرزش‌های بدن با منشأ نامعلوم است آخرین باری که در بیمارستان بستری شده بود با ایزابل که آنجا پرستارش بود، آشنا شد. آن‌ها اردواج کردند اما از زمان این پیوند نتوانسته بودند به‌طور کامل در کنار یکدیگر باشند و همدیگر را بپذیرند.

رالف بیتس نیز صبح همان روز همسرش، دوروتی، او را ترک کرده بود. او اعتراف کرد که علاقۀ چندانی به همسرش ندارد و بیشتر به‌دلیل پدر پولدار همسرش با او ازدواج کرده بود. هرکدام از این زوج‌ها درگیر ناامنی، بدبینی، سردی و اختلا‌های عصبی هستند. نمایشنامه خانه‌ای روی گودال درواقع صحنۀ درگیری‌های دو زوج و روابط میان آن‌هاست.

خواندن کتاب خانه‌ ای روی گودال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همۀ دوستداران ادبیات نمایشی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره تنسی ویلیامز

تنسی ویلیامز با نام کامل توماس لانیر تنسی ویلیامز در ۲۶ مارس ۱۹۱۱ به دنیا آمد و در ۲۵ فوریهٔ ۱۹۸۳ درگذشت. او نمایشنامه‌نویس مشهور آمریکایی است که در ۱۹۲۹ برای تحصیل در رشتهٔ روزنامه‌نگاری به دانشگاه میزوری رفت. تنسی ویلیامز به امید به‌دست‌آوردن پول بیشتر، اشعار، مقالات، داستان‌ها و نمایشنامه‌های خود را در مسابقات مختلف نویسندگی عرضه می‌کرد. پس از گذشت سال‌هایی نه‌چندان موفق، ناگهان به‌خاطر نوشتن نمایشنامهٔ مشهور «باغ‌وحش شیشه‌ای» به شهرت رسید و دوران نویسندگی موفق خود را آغاز کرد. تنسی ویلیامز همراه با «آرتور میلر» و «یوجین اونیل» در زمرهٔ برجسته‌ترین نمایشنامه‌نویسان قرن بیستم آمریکا قرار دارد. از دیگر نمایشنامه‌های او می‌توان به «اتوبوسی به نام هوس»، «گربه روی شیروانی داغ»، «تابستان و دود»، «پرندهٔ شیرین جوانی» و «نمایشنامهٔ دو شخصیتی» اشاره کرد. نمایشنامهٔ «گربه روی شیروانی داغ» به قلم این نویسنده، در ۱۹۵۵ میلادی جایزهٔ پولیتزر را برد.

بخشی از کتاب خانه ای روی گودال

«رالف: نه بابا! این چه حرفی است؟

ایزابل: مگر نمی‌بینید؟ مرا با چمدان‌هایم اینجا گذاشت و فرار کرد.

رالف: نه بخدا! اشتباه می‌کنید. حتماً یادش آمده که باید... باید یک چیزی را از داروخانه می‌خریده است.

ایزابل: اگر اینطور بود به من می‌گفت.

رالف: من خیلی وقت است که او را می‌شناسم و می‌دانم یک‌جورهایی عوضی هست، ولی نه دیگر تا این حد.

ایزابل: آقای بیتس، همسرتان کجاست؟ خانم بیتس کجا هستند؟

رالف: آه، ایشان الان اینجا نیستند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۶۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۱ صفحه

حجم

۶۶۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۱ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان