دانلود و خرید کتاب ده بلوک در کامینورییل تنسی ویلیامز ترجمه مرجان بخت مینو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ده بلوک در کامینورییل اثر تنسی ویلیامز

کتاب ده بلوک در کامینورییل

انتشارات:انتشارات مینو
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ده بلوک در کامینورییل

کتاب ده بلوک در کامینورییل نوشتۀ تنسی ویلیامز با ترجمۀ مرجان بخت‌مینو در انتشارات مینو به چاپ رسیده است. این کتاب، نمایشنامه‌ای فانتزی است که در یک بندر گرمسیری کوچک آمریکایی می‌گذرد و در آن بسیاری از شخصیت‌های مشهور تاریخ ادبیات نیز زندگی می‌کنند. نمایشنامه ده بلوک در کامینورییل داستانی غیرخطی دارد و نمادی از سرگشتگی و بی‌تفاوتی روح انسانی است.

درباره کتاب ده بلوک در کامینورییل

ده بلوک در کامینورییل نمایشنامه‌ای تخیلی است که در ۱۹۵۳ منتشر شد. مکان این نمایشنامه، یک بندر گرمسیری کوچک آمریکایی است. یک بازارچه در وسط این بندر قرار دارد و پشت آن تابلوی خیابان ال کامینو رییل دیده می‌شود. اینجا بخش مرکزی نمایش است.

تنسی ویلیامز تعداد زیادی از شخصیت‌ها را به کار گرفته است که شامل بسیاری از شخصیت‌های مشهور ادبی می‌شود. در این نمایش تخیلی، یک بن‌بست، یک دولت پلیسی در یک کشور آمریکای لاتین مبهم و یک وضعیت اجتناب‌ناپذیر قرار دارند. شخصیت‌هایی از تاریخ و ادبیات همچون دن کیشوت، کازانوا، مارگریت گوتیر و... در مکانی زندگی می‌کنند که فساد و بی‌تفاوتی روح انسان را بی‌حرکت کرده و تقریباً نابود کرده است.

نمایشنامه ملغمه‌ای از سردرگمی، خستگی و گیجی انسان است. داستان این نمایشنامه غیرخطی، نمادین، فاقد طرح متعارف و پر از تصاویری است که معنای آن را باید به‌سختی درک کرد.

خواندن کتاب ده بلوک در کامینورییل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همۀ دوستداران ادبیات نمایشی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره تنسی ویلیامز

تنسی ویلیامز با نام کامل توماس لانیر تنسی ویلیامز در ۲۶ مارس ۱۹۱۱ به دنیا آمد و در ۲۵ فوریهٔ ۱۹۸۳ درگذشت. او نمایشنامه‌نویس مشهور آمریکایی است که در ۱۹۲۹ برای تحصیل در رشتهٔ روزنامه‌نگاری به دانشگاه میزوری رفت. تنسی ویلیامز به امید به‌دست‌آوردن پول بیشتر، اشعار، مقالات، داستان‌ها و نمایشنامه‌های خود را در مسابقات مختلف نویسندگی عرضه می‌کرد. پس از گذشت سال‌هایی نه‌چندان موفق، ناگهان به‌خاطر نوشتن نمایشنامهٔ مشهور «باغ‌وحش شیشه‌ای» به شهرت رسید و دوران نویسندگی موفق خود را آغاز کرد. تنسی ویلیامز همراه با «آرتور میلر» و «یوجین اونیل» در زمرهٔ برجسته‌ترین نمایشنامه‌نویسان قرن بیستم آمریکا قرار دارد. از دیگر نمایشنامه‌های او می‌توان به «اتوبوسی به نام هوس»، «گربه روی شیروانی داغ»، «تابستان و دود»، «پرندهٔ شیرین جوانی» و «نمایشنامهٔ دو شخصیتی» اشاره کرد. نمایشنامهٔ «گربه روی شیروانی داغ» به قلم این نویسنده، در ۱۹۵۵ میلادی جایزهٔ پولیتزر را برد.

بخشی از کتاب ده بلوک در کامینورییل

«موازنده گیتار [انگار با او حرف می‌زند]: چشمه خشکه، ولی در سالن سیته مارس شراب هست. سرداب هتل پر از شرابه. [دهاتی به سمت هتل تلوتلو می‌رود. مالک هتل بیرون می‌اید؛ یک مرد چاق متکبر در لباس سفید کتانی که سیگار دود می‌کند و خودش را با بادبزن برگ نخل باد می‌زند. با جلو امدن مرد دهاتی، سوت می‌زند. مردی در لباس نظامی از سالن خارج می‌شود.]»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۴۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۶۴۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان