دانلود و خرید کتاب دیپلماسی هخامنشی از ماراتن تا گرانیک سیداصغر محمودآبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دیپلماسی هخامنشی از ماراتن تا گرانیک اثر سیداصغر محمودآبادی

کتاب دیپلماسی هخامنشی از ماراتن تا گرانیک

انتشارات:انتشارات مینو
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب دیپلماسی هخامنشی از ماراتن تا گرانیک

کتاب «دیپلماسی هخامنشی از ماراتن تا گرانیک» نوشتۀ سیداصغر محمودآبادی است و انتشارات مینو آن را منتشر کرده است. این کتاب پژوهشی دربارۀ بيش از از یک‌صد و پنجاه سال روابط سياسی و نظامی ايران عصر هخامنشی با يونان از جنگ ماراتن در سال ۴۹۰ قبل از ميلاد تا نبرد گرانيک است. 

درباره کتاب دیپلماسی هخامنشی از ماراتن تا گرانیک

در نیمۀ قرن ششم،‌ دولت هخامنشی که جایگزین امپراتوری‌های عظیم مثل، سومر، کلده، عیلام، اورارتو، آشور و دولت آریایی‌نژاد ماد شد، در تاریخ روابط سیاسی و اجتماعی جوامع قدیم یک پدیدۀ شگفت‌انگیز به‌حساب می‌آید. دوات هخامنشی توانست در مدت کوتاهی به عمر قدرت‌های شرقی باقی‌مانده در آسیای غربی و آفریقا پایان بدهد و بزرگ‌ترین امپراتوری جهان قدیم را با سبک و سیاق جدید سیاسی و معیارهای نوین مدیریت فرهنگی و نظامی به وجود بیاورد. دولت هخامنشی همچنین توانست چنان تأثیری از خود بر جای بگذارد که روش‌های اداری و فرهنگی آن تا قرن‌ها هم در ایران و هم در مدنیت جهان به‌عنوان الگو باقی بماند. 

به جز اقوام یونانی،‌ تقریباً تمام مدنیت‌های قدیم این واقعیت را پذیرفته بودند که دنیا در اختیار پارس‌ها است. یونانیان در مقابل توسعه‌طلبی پارس‌ها به‌سوی غرب چاره‌ای جز مهاجرت و اتحاد نداشتند و بنابراین اتحاد را پذیرفتند. این ماجرا در نهایت به سقوط یونان منتهی شد.  کتاب دیپلماسی هخامنشی از ماراتن تا گرانیک به شرایط سیاسی و روابط استراتژیک دولت پارسیان با دولت‌های متحد یونانی نژاد به رهبری آتن می‌پردازد. یعنی از حمله به سكائيه ۵۱۳ ق.م و نبرد ماراتن، سال ۴۹ ق.م تا مجموعه جنگ‌های داخلي يونان در نبردهاي پلوپونز ۴۳۰ ق.م. کتاب دیپلماسی هخامنشی از ماراتن تا گرانیک همچنین روابط ايران با دولت‌شهرهای آتن، اسپارت، تب و سرانجام مقدونيه و حمله اسكندر به آسيا و آنچه در اين فاصله زمانی بين روابط ايران و يونان می‌گذرد را موردتوجه قرار می‌دهد. 

کتاب دیپلماسی هخامنشی از ماراتن تا گرانیک ۶ بخش دارد: «بخش اول: مارات تا پلوپونز»، «بخش دوم:پلوپونز تا آنتالسیداس»، «بخش سوم:پی آمدهای جنگ‌های پلوپونز و صلح شاه در جهان یونانی »، «بخش چهارم: ایجاد نیروی سوم در یونان توسط اردشیر دوم»، «بخش پنجم: ظهور مقدونیه و انحطاط هخامنشی»  و «بخش ششم: یونانیان و ایرانین»

خواندن کتاب دیپلماسی هخامنشی از ماراتن تا گرانیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به کتاب‌های تاریخی و دوستداران تاریخ سرزمین کهن ایران و تاریخ پیش از اسلام پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب دیپلماسی هخامنشی از ماراتن تا گرانیک

«كوروش، بنیان‌گذار سلسله هخامنشی، اولين فاتح آريايي بود كه از هاليس ۱ گذشت و طی يک جدال سنگين با كروزس ۲ شاه ليدي در ۵۴۶ ق.م بر شهر سارد، پايتخت اين سرزمين تسلط يافت و به دنبال اين پيروزی نه‌تنها ليدي بلكه تمام متصرفات آن در شمال غربی و غرب آسیای كوچک كه عمدتاً از مهاجران يونانی پوشيده شده بود، به تصرف شاه جوان پارس درآمد و اين پيروزی حكومت كوچک هخامنشی را به يك امپراتوری بزرگ تبديل کرد. مهاجرنشین‌های يونانی به‌زودی ناچار شدند از پیروز آريايی تبعيت كرده و یک فرمانروای (ساتراپ) پارسی را بر خود بپذیرند و اين آغاز سلطۀ پارس‌ها بر منتهی‌الیه آسيای كوچک و کرانه‌های شرقی دريای اژه بود. 


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۲۰٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۷۳,۵۰۰
تومان