دانلود و خرید کتاب اسلیپی هالو واشینگتن ایروینگ ترجمه شیوا مقانلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسلیپی هالو اثر واشینگتن ایروینگ

کتاب اسلیپی هالو

معرفی کتاب اسلیپی هالو

«افسانه‌ی اسلیپی‌هالو» نوشته واشینگتن ایروینگ(۱۸۵۹-۱۷۸۳)، نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی است. ایروینگ از دو جهت دیگر رکورد اولین بودن را با خود دارد: او اولین نویسنده‌ی آمریکایی به معنای حرفه‌ای آن است، یعنی نویسنده‌ای که از راهِ نوشتن پول درآورد و نانِ قلمش را خورد (و کاش همه‌ی ما نویسنده‌ها بعد از این دو قرن بتوانیم سنت نیک او را دنبال کنیم!) همچنین او اولین نویسنده‌ی آمریکایی است که در اروپا یعنی مهد ادبیات قرون هجده و نوزده معروف شد. پرفروش شدن آثار ایروینگ در اروپا هم به سایر نویسندگان هم‌وطنش همچون ادگار آلن پو و ناتانیل هاثورن قوت‌قلب بخشید، و هم تحسین نویسندگان اروپایی همچون چارلز دیکنز و والتر اسکات و لرد بایرون را برانگیخت. این کتاب دربردارنده ۵ داستان کوتاه فانتزی از واشینگتن ایروینگ است. در بخشی از داستان «افسانه‌ی اسلیپی‌هالو» می‌خوانیم: در این منزلگاه پنهان طبیعت و در دورانی خاموش از تاریخ آمریکا، حدوداً سی سال پیش بود که جوان قابلی به نام ایکابُد کرِین برای آموزش کودکان منطقه‌ی اسلیپی‌هالو در آن‌جا ساکن شد، یا به تعریف خودش «مدتی معطل کرد» . او از اهالی کانتیکات بود، استانی که در کل کشور در عرصه‌ی آموزش و همچنین جنگلبانی پیشتاز بود و سالانه لشکری از جنگلبانان مرزی و معلمان روستایی را پیش می‌فرستاد. نام‌خانوادگی کرِین برای توصیف این فرد کافی نبود: بلندقد بود و شدیداً لاغر، با شانه‌های باریک و دست و پاهای دراز، دست‌هایی که یک متر بیرون از آستین‌هایش آویزان بودند و پاهایی که می‌شد به‌جای بیل از آن‌ها استفاده کرد؛ و تمام اجزای پیکرش به‌نحو شل و وِلی به هم وصل شده بودند. سرش کوچک بود و در بالا مسطح، با گوش‌های خیلی بزرگ، چشمان درشت و شیشه‌ایِ سبز و یک بینی بلند و نوک‌تیز که شبیه خروسک هواشناسی بالای منازل روی گردنِ دوکی‌شکل‌اش قرار گرفته بود تا بگوید باد از کدام سمت می‌وزد.

نظرات کاربران

Mahtab
۱۴۰۱/۰۵/۲۳

داستان با فیلم تفاوت زیادی داره و به نظرم بیشتر از وحشت، از چاشنی طنز بهره برده. در کل زیباست و خواندنی

Aria Karami
۱۴۰۰/۰۳/۲۸

هنوز کتاب رو نخوندم ولی فیلمی که تیم برتون با اقتباس از این رمان ساخته رو دیدم. فیلمش که خوب بود، با گریم ها و طراحی صحنه های خوب، امیدوارم کتابش هم مثل فیلم خوب باشه.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
گذشت زمان هرگز اخلاق‌های تند را ملایم نمی‌کند، و یک زبان تلخ تنها ابزار بُرنده‌ای‌ست که با مصرف مکرر تیزتر می‌شود. حالا مدت‌ها بود که
م
کسی که هزار قلب معمولی را برباید حتماً لایق تحسین است، اما کسی که تلنگرهایی دائمی بر قلب یک زن عشوه‌گر وارد کند یقیناً قهرمان است!
rain_88

حجم

۱۹۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱۹۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۴۳,۰۰۰
تومان