دانلود و خرید کتاب درخت و برگ (سه داستان تخیلی) جی. آر. آر. تالکین ترجمه مراد فرهادپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درخت و برگ (سه داستان تخیلی) اثر جی. آر. آر. تالکین

کتاب درخت و برگ (سه داستان تخیلی)

معرفی کتاب درخت و برگ (سه داستان تخیلی)

«داستان پریان با ما از نخستین تمهیدات بشر برای رهایی از چنگ بختکی که اسطوره بر سینه‌اش نشانده بود، سخن می‌گوید.» - والتر بنیامین «درخت و برگ» نوشته جِی. آر.آر. تالکین(۱۹۷۳-۱۸۹۲) نویسنده انگلیسی داستان‌های تخیلی و با ترجمه مراد فرهادپور است. تالکین نویسنده رمان «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت‌ها» است. این کتاب شامل سه داستان کوتاه تخیلی است. در داستان‌های تالکین قدرت و اهریمن، به رغم همه توانمندی‌های خود، از ضعیف‌ترین و ناچیزترین نیروها شکست می‌خورد و به دست آن نابود می‌شود. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: در میان عیدها یکی بود که همه چشم‌انتظار آن بودند، زیرا تنها جشنی بود که در زمستان برپا می‌شد. این عید یک هفته طول می‌کشید و در آخرین روزش، هنگام غروب خورشید، مجلس جشن و سروری به نام «جشن بچه‌های خوب» برگزار می‌شد که عدۀ زیادی به آن دعوت نمی‌شدند. بدون شک بعضی که سزاوارش بودند از قلم می‌افتادند و برخی که نبودند به‌اشتباه دعوت می‌شدند. این رسم روزگار است، و با تلاش و دقت ترتیب‌دهندگان این‌گونه امور هم عوض نمی‌شود. به‌هرحال حضور در جشن بیست‌وچهار سال عمدتاً به زمان تولد بچه‌ها بستگی داشت؛ چون این جشن فقط هر بیست‌وچهار سال یک بار برپا می‌شد و تنها بیست‌وچهار بچه به آن دعوت می‌شدند. از استاد آشپز انتظار می‌رفت در این موقع بهترین کارش را ارائه دهد و رسم بود که اضافه بر بسیاری تنقلات اضافی، کیک بزرگ را نیز بپزد. از استاد آشپز نیز اساساً با توجه به کیفیت عالی (و یا برعکس) این کار، یاد می‌شد؛ زیرا یک استاد آشپز به‌ندرت و احتمالاً هیچ‌گاه آن‌قدر بر سر کار نمی‌ماند تا بتواند دومین کیک بزرگ خود را بپزد. اما زمانی فرارسید که استاد آشپزِ وقت، در برابر تعجب همگان چون چنین چیزی قبلاً هرگز رخ نداده بود ناگهان اعلام کرد که به تعطیلی نیاز دارد، و از دهکده بیرون رفت. به کجا؟ هیچ‌کس نمی‌دانست...
معرفی نویسنده
عکس جی. آر. آر. تالکین
جی. آر. آر. تالکین

جی آر آر تالکین نویسنده‌، شاعر، لغت‌شناس و پژوهشگر انگلیسی است. تالکین خالق مجموعه‌ای از مهم‌ترین رمان‌های فانتزی قرن بیستم، «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» است. آثار فانتزی او نقشی اساسی در اقبال به خواندن و نوشتن در این ژانر ادبی داشت. تالکین در جنگ جهانی اول حضور داشت و با درجه ستوان دوم به ارتش بریتانیا خدمت کرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
سینما و تلویزیون، و دیگر رسانه‌های تصویری، از برخی جهات بزرگ‌ترین دشمنان تخیل حقیقی‌اند، زیرا روح آن را که همان خودانگیختگی و رهایی از قید همۀ نیروهای سلطه‌گر است، نابود می‌کنند. این رسانه‌ها، یا لااقل رسانه‌های یک‌طرفه و کنترل‌ناپذیر روزگار ما، بدون نیاز به هرگونه میانجی فرهنگی، از جمله ذوق و تربیت هنری، و از طریق تماس و دستکاری مستقیم غرایز و ذهنیات تماشاگر، او را به انفعال مطلق می‌کشانند. بدین‌ترتیب تماشاگر روزگار ما، قدرت و حتی نیاز به تخیل را از دست می‌دهد و با ذهنی تنبل، فقیر و انباشته از زباله‌های تصویری، به یک جفت چشم و جسمی تحریک‌پذیر بدل می‌شود.
چڪاوڪ
نخستین قصه‌گویِ راستین، راوی حکایات پریان است و خواهد بود...
چڪاوڪ
به گفتۀ وی ادبیات تخیلی فرار به واقعیت است، نه فرار از آن.
aliasaran

حجم

۱۸۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۵۳ صفحه

حجم

۱۸۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۵۳ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان