دانلود و خرید کتاب قصه های شیخ اشراق شهاب الدین یحیی سهروردی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قصه های شیخ اشراق اثر شهاب الدین یحیی سهروردی

کتاب قصه های شیخ اشراق

معرفی کتاب قصه های شیخ اشراق

کتاب قصه های شیخ اشراق نوشتهٔ شهاب الدین یحیی سهروردی و حاصل ویرایش جعفر مدرس صادقی است. نشر مرکز این مجموعه داستان را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب قصه های شیخ اشراق

کتاب قصه های شیخ اشراق زاییدهٔ ذهنیت خلاق فیلسوف و عارف بزرگی است که قصه‌نویس چیره‌دستی هم بود. این قصه‌ها همان رساله‌های معروف به رساله‌های عرفانی شهاب الدین یحیی سهروردی مشهور به «شیخ اشراق» هستند که در این ویرایش به‌صورت مجموعه‌ای از ۸ قصهٔ کوتاهِ به‌هم‌پیوسته درآمده‌اند؛ قصه‌های خوش‌ساختی نوشتهٔ استادی که نه یک عارفِ خانقاه‌نشین بود و نه یک حکیمِ مفسر آرای دیگران. گفته شده است که نبوغ این مرد بزرگ، بیشتر از هر جای دیگری، در این قصه‌ها است که تجلی می‌يابد.

این کتاب، یکی از جلدهای مجموعهٔ «بازخوانی متون» در نشر مرکز است. این مجموعه دربردارندهٔ ویرایش‌های جدید از برجسته‌ترین متن‌هایی است که در ادبیات فارسی اهمیت دارند. کوشش بر آن بوده است که این متون بدون آنکه در اساس آن‌ها تصرفی صورت پذیرد، عرضه شوند؛ ازاین‌رو تمامیت اثر و سبک متن دست‌نخورده باقی می‌ماند و تنها با پیراستن برخی فرعیات و فصل‌بندی و تدوین دوباره و پاراگراف‌بندی و نقطه‌گذاری و به‌کاربردن رسم‌الخطی یکدست، متن به هیئتی تازه در می‌آید؛ تا نه‌فقط برای پژوهندگان و کارشناسان، بلکه برای همهٔ ادب‌دوستان مفید و خواندنی باشد.

خواندن کتاب قصه های شیخ اشراق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد دین، اسطوره، تصوف و عرفان و قالب داستان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره شهاب الدین یحیی سهروردی

شهاب الدین یحیی سهروردی یا «شهاب الدین یحیی ابن حبش ابن امیرک ابوالفتوح سهروردی» ملقب به شهاب‌الدین، شیخ اشراق، شیخ مقتول و شیخ شهید (۵۴۹–۵۸۷ هجری قمری) فیلسوف نامدار ایرانی و اهل شهر سهرورد در شهرستان خدابندهٔ استان زنجان بوده است. سهروردی فیلسوف نامدار ایرانی است که در فلسفه و تصوف در جهان بی‌مانند بوده است. او کتاب‌های بسیاری نوشت، اما برجسته‌ترین اثری که می‌توان برای شناخت افکار او نام برد کتاب «حکمته الاشراق» است. او بنیان‌گذار منطق اشراقی بود و طرفداران بسیاری داشت. او یکی از شاهکارهای منطق به نام منطق اشراقی را در مدت زمان محدودی نوشت.

درباره جعفر مدرس صادقی

جعفر مدرس صادقی در سال ۱۳۳۳ در اصفهان به دنیا آمد. او نویسنده، مترجم و ویراستار ایرانی است که تحصیلات دبیرستانی‌اش را در اصفهان به پایان رساند و سال ۱۳۵۱ برای ادامهٔ تحصیل به تهران رفت. مدرس صادقی از ٢٣سالگی وارد مطبوعات شد و کارش را با گزارش‌نویسی در روزنامهٔ اطلاعات آغاز کرد. او سپس از سال ١٣۵٣ به «آیندگان» رفت و در سرویس فرهنگی به کار ترجمه، معرفی و نقد کتاب پرداخت. این نویسندهٔ ایرانی با انتشار رمان «گاوخونی» به شهرت رسید. این رمان سال ۱۹۹۶ به انگلیسی ترجمه و در آمریکا منتشر شد؛ همچنین به زبان‌های عربی و کردی نیز ترجمه شده است. بهروز افخمی نیز سال ١٣٨٣ فیلمی بر اساس آن ساخت که یک سال بعد در بخش «۲ هفته با کارگردانان» جشنوارهٔ فیلم کن به نمایش درآمد. از رمان‌های دیگر مدرس صادقی که به انگلیسی ترجمه شده «کلهٔ اسب» است. داستان «بالون مهتا» یکی دیگر از آثار مکتوب اوست. او رساله‌ای هم به نام «اندر آداب نوشتار» را هم نوشته است.

جعفر مدرس صادقی سال ١٣٩٣ در گفت‌وگویی از سانسور گلایه کرد و گفت که سانسور باید به‌طور کامل برداشته شود؛ چه پیش از چاپ چه پس از چاپ و نویسنده خودش باید پاسخگوی آن چیزی باشد که به چاپ می‌رساند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان