دانلود و خرید کتاب سفرنامه ناصر خسرو ناصرخسرو قبادیانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سفرنامه ناصر خسرو اثر ناصرخسرو قبادیانی

کتاب سفرنامه ناصر خسرو

معرفی کتاب سفرنامه ناصر خسرو

کتاب سفرنامه ناصر خسرو نوشتهٔ ناصرخسرو قبادیانی و حاصل ویرایش جعفر مدرس صادقی است. نشر مرکز این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر از نخستین سفرنامه‌هایی است که به فارسی نوشته شده است.

درباره کتاب سفرنامه ناصر خسرو

سفرنامه، یک گزارش سرراست با زبانی ساده و بی‌تکلف از مشاهدات و شنیده‌های نویسنده‌ای است با چشم و گوش باز که از میان یک ردیف طولانی از واقعیت‌هایی که بر سر راهش بوده، عبور کرده است. کتاب سفرنامه ناصر خسرو یکی از معروف‌ترین آثار سفرنامه‌ای ایران است که اکنون همراه با حواشی، تعلیقات و فهرست‌های اعلام تاریخی در اختیار خوانندگان قرار گرفته است. این اثر که به قلم ناصرخسرو قبادیانی به رشتهٔ تحریر در آمده، شرحی است از یک سفر ۷ ساله که در سال ۴۳۷ هجری قمری از مرو آغاز شد و در سال ۴۴۴ هجری قمری در بلخ پایان یافت. ناصرخسرو در این مسیر شهرهای مختلفی را پشت سر گذاشت که از معروف‌ترین آن‌ها می توان به سرخس، نیشابور، دامغان، سمنان، قزوین، شمیران، شام، بیروت، حیفا، بیت المقدس، مکه، مدینه، قاهره، اسکندریه، بصره واصفهان اشاره کرد. گفته شده است که شروع این سفر برای ناصرخسرو در پی خوابی بود که او را وا داشت به سفر حج برود. او از کار دیوانی خود کناره‌گیری کرد و راه سفر را در پیش گرفت. این اثر دارای اطلاعات دقیق و ارزشمندی از تاریخ و جغرافیای هر منطقه و آداب‌ورسوم مردم آن ناحیه است. ناصرخسرو، سبک نگارشی منحصربه‌فردی داشته و با توصیفات ساده و نثر روان، توجه خواننده را به گفته‌های خود جلب می‌کند. او از پیچیدگی و تکلف دوری و بیشتر سعی کرده با شرح دیدنی‌هایی که طی سفرش با آن‌ها روبه‌رو شده، مخاطب را تحت‌تأثیر قرار دهد. او اصل بی‌طرفی و صداقت را در نوشته‌هایش حفظ کرده و با توجهی مثال‌زدنی، جزئیات جامعه‌شناختی، بافت ساختمان‌ها، معیشت مردم، تجارت و اقتصاد مکان‌هایی را که به آن سفر کرده، ذکر می‌کند. سفرنامهٔ ناصرخسرو قبادیانی را یک سند تاریخی مهم به حساب آورده‌اند.

این کتاب، یکی از جلدهای مجموعهٔ «بازخوانی متون» در نشر مرکز است. این مجموعه دربردارندهٔ ویرایش‌های جدید از برجسته‌ترین متن‌هایی است که در ادبیات فارسی اهمیت دارند. کوشش بر آن بوده است که این متون بدون آنکه در اساس آن‌ها تصرفی صورت پذیرد، عرضه شوند؛ ازاین‌رو تمامیت اثر و سبک متن دست‌نخورده باقی می‌ماند و تنها با پیراستن برخی فرعیات و فصل‌بندی و تدوین دوباره و پاراگراف‌بندی و نقطه‌گذاری و به‌کاربردن رسم‌الخطی یکدست، متن به هیئتی تازه در می‌آید؛ تا نه‌فقط برای پژوهندگان و کارشناسان، بلکه برای همهٔ ادب‌دوستان مفید و خواندنی باشد.

خواندن کتاب سفرنامه ناصر خسرو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران تاریخ و ادبیات کهن ایران و قالب سفرنامه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ناصرخسرو قبادیانی

ناصرخسرو قبادیانی با نام کامل «ابومعین ناصر ابن خسرو ابن حارث قبادیانی بلخی» (۳۹۴ – ۴۸۱ ه‍جری قمری) از شاعران بزرگ فارسی‌زبان، فیلسوف، حکیم و جهانگرد ایرانی و از مبلغان مذهب اسماعیلی بود. او در قبادیان از توابع بلخ متولد شد و در یمگان از توابع بدخشان درگذشت. بر اغلب علوم عقلی و نقلی زمان خود از قبیل فلسفه و حساب و طب و موسیقی و نجوم و کلام تبحر داشت و در اشعار خویش بارها از احاطه‌داشتن خود بر این علوم تأکید کرد. ناصرخسرو همراه با حافظ و رودکی، جزو ۳ شاعری است که کل قرآن را از برداشته است. او در آثار خویش، از آیات قرآن برای اثبات عقاید خودش استفاده کرده است. سفرنامهٔ او یکی از مشهورترین سفرنامه‌های تاریخ ایران و جهان است.

درباره جعفر مدرس صادقی

جعفر مدرس صادقی در سال ۱۳۳۳ در اصفهان به دنیا آمد. او نویسنده، مترجم و ویراستار ایرانی است که تحصیلات دبیرستانی‌اش را در اصفهان به پایان رساند و سال ۱۳۵۱ برای ادامهٔ تحصیل به تهران رفت. مدرس صادقی از ٢٣سالگی وارد مطبوعات شد و کارش را با گزارش‌نویسی در روزنامهٔ اطلاعات آغاز کرد. او سپس از سال ١٣۵٣ به «آیندگان» رفت و در سرویس فرهنگی به کار ترجمه، معرفی و نقد کتاب پرداخت. این نویسندهٔ ایرانی با انتشار رمان «گاوخونی» به شهرت رسید. این رمان سال ۱۹۹۶ به انگلیسی ترجمه و در آمریکا منتشر شد؛ همچنین به زبان‌های عربی و کردی نیز ترجمه شده است. بهروز افخمی نیز سال ١٣٨٣ فیلمی بر اساس آن ساخت که یک سال بعد در بخش «۲ هفته با کارگردانان» جشنوارهٔ فیلم کن به نمایش درآمد. از رمان‌های دیگر مدرس صادقی که به انگلیسی ترجمه شده «کلهٔ اسب» است. داستان «بالون مهتا» یکی دیگر از آثار مکتوب اوست. او رساله‌ای هم به نام «اندر آداب نوشتار» را هم نوشته است.

جعفر مدرس صادقی سال ١٣٩٣ در گفت‌وگویی از سانسور گلایه کرد و گفت که سانسور باید به‌طور کامل برداشته شود؛ چه پیش از چاپ چه پس از چاپ و نویسنده خودش باید پاسخگوی آن چیزی باشد که به چاپ می‌رساند.

اسطوره های مصری
جرج هارت
نگاهی تازه به نظریه ادبی
عیسی امن خانی
میرزا ملکم خان ناظم الدوله و نظریه پردازی مدرنیته ایرانی
حجت‌الله اصیل
بدیع
میرجلال‌الدین کزازی
آیسخولوس
عبدالله کوثری
اسطوره های موازی
ج. ف. بیرلین
پول را خرج کن
سیندرز مک لئود
رهبران موفق از خرد رهبری می‌ گویند
دیوید ام.روبنستاین
درام
س. و. داوسن
اعترافات
ژان ژاک روسو
معانی
میرجلال‌الدین کزازی
دستور زبان فارسی معاصر
ژیلبر لازار
اقتدا به محمد
ارنست کارل
گریه نکن موش کوچولو
هان لیو یانگزائو
اسطوره های بین النهرینی
هنریتا مک کال
سقراط
احمد علامه فلسفی
اسطوره های ایرانی
وستا سرخوش کرتیس
تاریخ مختصر اسطوره
کارن آرمسترانگ
ما که کاری نمی کنیم!
سیده مریم خامسی
اپیزود سوم ـ شمس مولانا
محمد شریفی
از قیطریه تا اورنج کانتی
حمیدرضا صدر
پیر پرنیان اندیش؛ جلد اول
میلاد عظیمی
حرکت در مه
محمدحسن شهسواری
کتاب شنبه (شماره صفر)
گروه نویسندگان
تذکرة‌الاولیا؛ جلد اول
فریدالدین محمد عطار نیشابوری
روح ما میداند!
سیده مریم خامسی
مطالعه، سرخط (خلاصه کتاب)
گروه گردآوری و ترجمه سبکتو
آناتومی داستان
جان تروبی
همه چیز درباره نویسندگی خلاق
کرول وایتلی
کلیله و دمنه
ن‍ص‍رال‍ل‍ه‌ م‍ن‍ش‍ی‌
مزخرفات فارسی
رضا شکراللهی
داستان
رابرت مک کی
مسخ
فرانتس کافکا
سرآمد هری پاتر و فلسفه
گرگوری بسم
مثنوی معنوی (دفتر دوم)
مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مولوی
سیصد و شصت و پنج روز در صحبت حافظ
حسین الهی قمشه‌ای
لوازم نویسندگی
نادر ابراهیمی
ایپزود هشتم ـ مرگ در پاریس
سرور کسمایی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۷ صفحه

حجم

۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۷ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان