دانلود و خرید کتاب سیاست نامه خواجه نظام الملک توسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیاست نامه اثر خواجه نظام الملک توسی

کتاب سیاست نامه

انتشارات:نشر مرکز
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سیاست نامه

کتاب سیاست نامه نوشتهٔ خواجه نظام الملک توسی و حاصل ویرایش جعفر مدرس صادقی است. نشر مرکز این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب سیاست نامه

کتاب سیاست نامه درمورد راه‌ورسم کشورداری، فرمانروایی، سیاست و اخلاق پادشاهی سخن گفته و در زمرهٔ آثار برجستهٔ به‌جامانده از قرن پنجم هجری قمری است. خواجه نظام الملک طوسی، کتاب حاضر را با نثری ساده و عاری از تکلف به نگارش درآورده و این امر سبب شده تا خواننده بتواند راحت‌تر از محتوای ارزشمند آن بهره ببرد. فرمان نگارش «سیاست‌نامه» توسط ملکشاه سلجوقی به خواجه نظام الملک طوسی ابلاغ شد و اتمام آن در دوران پادشاهی محمد ابن ملکشاه صورت گرفت. این اثر از قطعات مختلفی تشکیل شده که از منابع متعدد گردآوری شده است؛ برخی از این قطعات شامل احادیث، نقل‌قول از بزرگان و قرآن و همچنین حکایت‌هایی است که پیرامون اخلاق و عملکرد وزیران و امیران وجود داشته و بخش‌های دیگر آن، شامل گفتار و نصایح شخص نویسنده است. پند و اندرزهای موجود در کتاب حاضر از جنبه‌ای کاربردی و عملی برخوردار است و در کنار وعظ دینی، خواننده را با صحیح‌ترین شیوه‌های مملکت‌داری و حکومت آشنا می‌کنند. حکایت‌های این کتاب به ۲ دستهٔ کوتاه و بلند تقسیم شده؛ حکایت‌های کوتاه آن درمورد پادشاهان و وزیران غالباً زیر یک صفحه و حکایات بلند آن در اخلاق و احوال قهرمانان، بالغ بر ۱۰ صفحه را شامل می‌شود.

این کتاب، یکی از جلدهای مجموعهٔ «بازخوانی متون» در نشر مرکز است. این مجموعه دربردارندهٔ ویرایش‌های جدید از برجسته‌ترین متن‌هایی است که در ادبیات فارسی اهمیت دارند. کوشش بر آن بوده است که این متون بدون آنکه در اساس آن‌ها تصرفی صورت پذیرد، عرضه شوند؛ ازاین‌رو تمامیت اثر و سبک متن دست‌نخورده باقی می‌ماند و تنها با پیراستن برخی فرعیات و فصل‌بندی و تدوین دوباره و پاراگراف‌بندی و نقطه‌گذاری و به‌کاربردن رسم‌الخطی یکدست، متن به هیئتی تازه در می‌آید؛ تا نه‌فقط برای پژوهندگان و کارشناسان، بلکه برای همهٔ ادب‌دوستان مفید و خواندنی باشد.

خواندن کتاب سیاست نامه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران علوم سیاسی و تاریخ ادبیات پیشنهاد می‌کنیم.

درباره خواجه نظام الملک توسی

خواجه نظام الملک توسی با نام «ابوعلی حسن ابن علی ابن اسحاق طوسی» از ۲۸ مهر ۳۹۷ تا ۲۲ مهر ۴۷۱ زندگی کرده است. او متولد سبزوار و کشته‌شده در بروجرد است و در اصفهان دفن شده است. او وزیر نیرومند ۲ تن از شاهان دورهٔ سلجوقی در ایران بود؛ نیرومندترین وزیر در دودمان سلجوقی. سلجوقیان در زمان او به اوج نیرومندی رسیدند. او ۲۹ سال سیاست درونی و بیرونی را رقم زد.

درباره جعفر مدرس صادقی

جعفر مدرس صادقی در سال ۱۳۳۳ در اصفهان به دنیا آمد. او نویسنده، مترجم و ویراستار ایرانی است که تحصیلات دبیرستانی‌اش را در اصفهان به پایان رساند و سال ۱۳۵۱ برای ادامهٔ تحصیل به تهران رفت. مدرس صادقی از ٢٣سالگی وارد مطبوعات شد و کارش را با گزارش‌نویسی در روزنامهٔ اطلاعات آغاز کرد. او سپس از سال ١٣۵٣ به «آیندگان» رفت و در سرویس فرهنگی به کار ترجمه، معرفی و نقد کتاب پرداخت. این نویسندهٔ ایرانی با انتشار رمان «گاوخونی» به شهرت رسید. این رمان سال ۱۹۹۶ به انگلیسی ترجمه و در آمریکا منتشر شد؛ همچنین به زبان‌های عربی و کردی نیز ترجمه شده است. بهروز افخمی نیز سال ١٣٨٣ فیلمی بر اساس آن ساخت که یک سال بعد در بخش «۲ هفته با کارگردانان» جشنوارهٔ فیلم کن به نمایش درآمد. از رمان‌های دیگر مدرس صادقی که به انگلیسی ترجمه شده «کلهٔ اسب» است. داستان «بالون مهتا» یکی دیگر از آثار مکتوب اوست. او رساله‌ای هم به نام «اندر آداب نوشتار» را هم نوشته است.

جعفر مدرس صادقی سال ١٣٩٣ در گفت‌وگویی از سانسور گلایه کرد و گفت که سانسور باید به‌طور کامل برداشته شود؛ چه پیش از چاپ چه پس از چاپ و نویسنده خودش باید پاسخگوی آن چیزی باشد که به چاپ می‌رساند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۱۹ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۱۹ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان