دانلود و خرید کتاب او و گربه اش ماکوتو شینکای ترجمه بهاره صادقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب او و گربه اش اثر ماکوتو شینکای

کتاب او و گربه اش

معرفی کتاب او و گربه اش

کتاب  «او و گربه اش» نوشتۀ ماکوتو شینکای و ناروکی ناگاکاوا و ترجمۀ بهاره صادقی است و انتشارات دانش‌آفرین آن را منتشر کرده است. مجموعۀ او و گربه‌اش، ۴ داستان خواندنی و کوتاه را در برمی‌گیرد.

درباره کتاب او و گربه اش

آیا دوست دارید از زاویه دید یک گربۀ خانگی به زندگی نگاه کنید؟ فکر می‌کنید گربه‌ها به چه چیزهایی توجه می‌کنند؟ آیا اصلاً گربه‌ها می‌توانند احساسات انسان را درک کنند؟ او و گربه‌اش یک مجموعه با ۴ داستان است که در همۀ آن‌ها به زندگی ۴زن، دخترجوان و گربه هایشان می‌پردازد. راوی داستان مدام از انسان به گربه تغییر می‌کند و همین نقطۀ قوت و جالب کتاب است و نظر خوانندگان به ویژه عاشقان گربه را جلب می‌کند.

هر ۴ داستان در او و گربه‌اش علی‌رغم طرح داستانی متفاوت، ارتباط ظریفی با یکدیگر دارند. داستان‌های کتاب عبارت است از: «دریای کلمات»، «نخستین شکوفایی»، «خواب و آسمان» و «دمای دنیا». درون‌مایۀ اصلی داستان‌ها ارتباط است. ارتباط میان آدم ها و حیوان خانگی شان و همین‌طور ارتباط میان انسان‌ها، هر ۴ زن با مشکلاتی در زندگی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند و گربه‌ها در زندگی‌شان همچون معجزه‌ای هستند که در حساس‌ترین و سخت‌ترین تجربه‌های زندگی به کمکشان آمده اند. داستان‌ها کوتاه هستند و تنها لحظاتی از زندگی شخصیت ها را به خواننده نشان می‌دهند.

دریای کلمات، اولین داستان کتاب او و گربه‌اش با روایت یک گربه آغاز می‌شود. او در یک روز بارانی در یک جعبۀ مقوایی دراز کشیده و احساس می‌کند مرگش فرارسیده که دختری به سمتش می‌آید، او را همراه خود به خانه‌اش می‌برد و نام چابی را برای او انتخاب می‌کند. آمدن چابی به خانۀ دختری که درگیر مسائل عاشقانه است و اعتمادبه‌نفس و قدرت تصمیم‌گیری‌اش را ازدست‌داده، مثل یک معجزه است و او را از منجلاب روحی بیرون می‌آورد.

خواندن کتاب او و گربه اش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات معاصر ژاپن، علاقه‌مندان به داستان کوتاه و همچنین گربه دوستان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ماکوتو شینکای

ماکوتو شینکای (Shinkai Makoto) با نام اصلی «ماکوتو نیتسو» در ۹ فوریهٔ ۱۹۷۳ به دنیا آمد. او کارگردان انیمهٔ ژاپنی است که پیشتر به طراحی گرافیک مشغول بود. او از اهالی استان ناگانو است و در دانشگاه چو در رشتۀ ادبیات ژاپنی تحصیل کرده است. از دوران مدرسه به ساخت و طراحی مانگا، انیمه و رمان علاقه‌مند بوده و امروزه در چندین نقد از او با عنوان «میازاکی جدید» نام برده شده است. پس از فارغ‌التحصیلی در رشتۀ ادبیات ژاپنی از دانشگاه چوو در سال ۱۹۹۶، همان سال در نیهون فالکام که یک شرکت سازندۀ بازی‌های ویدئویی است مشغول به کار شد و برای چند سال به‌عنوان طراح گرافیک فعالیت کرد. در این مدت او با «تنمن» آشنا شد. تنمن نیز در شرکت فالکام به‌عنوان سرپرست تیم صدا جِی. دی. کِی، فعالیت می‌کرد که بعدها موسیقی متن بسیاری از فیلم های او را به ثمر رساند. شینکای در سال ۲۰۰۰ برای کار بر روی پروژۀ شخصی‌اش («صداهای ستاره‌ای دوردست») از فالکام خارج شد.

بخشی از کتاب او و گربه اش

«او زیبا و مهربان بود و هروقت که متوجه می‌شد نگاهش می‌کنم به من لبخند می‌زد. قبل از اینکه غذای خودش را بخورد اول غذای مرا برایم آماده کرد: یک ظرف شیر، مقداری گوشت کنسروی و مقداری هم بیسکویت ترد و خردشده. وقتی که مشغول نوشیدن شیر بودم، او هم با یک لیوان شیر گرم توی دستش، کنار من نشست و هر دو در کنار یکدیگر شیرهایمان را نوشیدیم. حرکاتش آرام و باوقار بود و هر وقت در کنار او بودم احساس آرامش می‌کردم.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان