دانلود و خرید کتاب بنیاد حق طبیعی براساس اصول آموزه دانش یوهان گوتلیب فیشته ترجمه سیدمسعود حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بنیاد حق طبیعی براساس اصول آموزه دانش اثر یوهان گوتلیب فیشته

کتاب بنیاد حق طبیعی براساس اصول آموزه دانش

معرفی کتاب بنیاد حق طبیعی براساس اصول آموزه دانش

   کتاب بنیاد حق طبیعی براساس اصول آموزه دانش نوشتهٔ یوهان گوتلیب فیشته و ترجمهٔ سیدمسعود حسینی است. گروه انتشاراتی ققنوس این رسالهٔ فلسفی را منتشر کرده است؛ رساله‌ای که در دسته‌بندی ایدئالیسم آلمانی قرار می‌گیرد.

درباره کتاب بنیاد حق طبیعی براساس اصول آموزه دانش

کتاب بنیاد حق طبیعی براساس اصول آموزه دانش دربردارندهٔ رساله‌ای فلسفی نوشتهٔ یوهان گوتلیب فیشته است. یوهان گوتلیب فیشته این اثر را در دو بخش با عنوان‌های «بخش نخست حق طبیعی» و «بخش دوم حق طبیعی یا حق طبیعی کاربسته» نگاشته است. گقته شده که اندیشهٔ او یکی از سرچشمه‌های اصیل نظرورزی فلسفی است که با هر بار مطالعهٔ آن می‌توان به بینش‌های نو دست پیدا کرد. اثر فلسفی حاضر یکی از ارکان اصلی نظام فکری فیشته در سال‌های ۱۷۹۴ تا ۱۷۹۹ بوده است. او در این رسالهٔ فلسفی به شرح فلسفهٔ حق یا فلسفهٔ سیاسی پرداخته است. ترجمهٔ این اثر از متن آلمانی با نیم‌نگاهی به ترجمهٔ انگلیسی توسط سید مسعود حسینی انجام شده است.

خواندن کتاب بنیاد حق طبیعی براساس اصول آموزه دانش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران فلسفهٔ ایدئالیسم آلمانی و علاقه‌مندان به آرای فیشته پیشنهاد می‌کنیم.

درباره یوهان گوتلیب فیشته

یوهان گوتلیب فیشته (Johann Gottlieb Fichte) زادهٔ ۱۹ می ۱۷۶۲، فیلسوف و از پایه‌گذاران ایدئالیسم آلمانی است. او پسر بافندهٔ فقیری بود و در کودکی غازچرانی می‌کرد. او به‌خاطر هوش سرشارش مورد توجه یک مرد ثروتمند قرار گرفت و به‌وسیلهٔ او در مدرسه به تحصیل پرداخت در الهیات لیسانس گرفت؛ ولی به علت بی‌میلی به شغل کشیشی، معلم سرخانه شد. مطالعه در آثار کانت باعث شد که فیشته تحت‌تأثیر فلسفهٔ کانت قرار بگیرد و از بسیاری از عناصر فلسفی او در دستگاه فلسفی خود استفاده کند. فیشته در سال ۱۷۹۴ به‌عنوان استاد در دانشگاه ینا استخدام شد و دیری نگذشت که رهبری ایدئالیسم جدید آلمان در اختیار او گذاشته شد. در اثر بروز اختلافاتی بین او و دانشگاه ینا، او استعفا داد و به برلین رفت و بین سال‌های ۱۸۰۷ تا ۱۸۰۸ خطابه‌های زیادی بر ضد ناپلئون برای مردم آلمان بازگو کرد و آن‌ها را تشویق به جنگ علیه او کرد. در سال ۱۸۰۹ فیشته استاد فلسفهٔ دانشگاه برلین شد. افکاری که فیشته دربارهٔ «خود» یا «مز» اظهار داشته موجب شدکه فلسفهٔ او در دستهٔ ایدئالیسم اخلاقی قرار گیرد. «مقصود انسان»، «در باب روح و لفظ در فلسفه» و «بنیاد حق طبیعی براساس اصول آموزهٔ دانش» از جمله آثار این فیلسوف آلمانی هستند. فیشته در ۲۷ ژانویهٔ ۱۸۱۴ از دنیا رفت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۵۶ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۵۶ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان