دانلود و خرید کتاب داستان های عبرت انگیز میگل دو سروانتس ترجمه قاسم صنعوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داستان های عبرت انگیز اثر میگل دو سروانتس

کتاب داستان های عبرت انگیز

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب داستان های عبرت انگیز

کتاب داستان های عبرت انگیز نوشتهٔ میگل دو سروانتس و ترجمهٔ قاسم صنعوی است. انتشارات دوستان این مجموعه داستان کوتاه اسپانیایی را منتشر کرده است.

درباره کتاب داستان های عبرت انگیز

کتاب داستان های عبرت انگیز حاوی۱۲ داستان کوتاه اسپانیایی به قلم خالق رمان مشهورِ «دن کیشوت» است. عنوان برخی از این داستان‌ها عبارت است از «کورنلیا»، «دختر کولی مادرید»، «ازدواج فریبنده»، «استره‌مادورایی حسود»، «اسپانیایی ـ انگلیسی» و «گفت‌وگوی سیپیون و برگانثا». این داستان‌ها بین سال‌های ۱۵۵۸ تا ۱۶۰۳ میلادی به قلم میگل دو سروانتس نوشته شده و گفته شده است که اگر ارزش ادبی بیشتری از رمان «دن کیشوت» نداشته باشد، به‌یقین ارزش کمتری ندارد. این داستان‌ها هدفی جز دادن درس‌های اخلاقی ندارد و به خواننده می‌آموزد که کج‌راهه را برگزیدن، چه نتایج ناگواری به بار می‌آورد. این مجموعه که در سال ۱۶۱۳ انتشار یافت، الگوهای گوناگونی از قشرهای گوناگون جامعهٔ دوران نویسنده همچون اشراف و بزرگ‌زادگان، نجیب‌زادگان خرده‌پا، دانشجویان، نظامیان، جیب‌بران، شیادان، تیغ‌زنان و... روی می‌نماید. شخصیت‌هایی که مانند خودِ نویسنده طعم بند و حبس و اسارت در دیار بیگانه را چشیده‌اند و سرانجام پس از سالیانی توانسته‌اند به وطن بازگردند، در این کتاب به بیان احساس‌های خود می‌پردازند. کتاب داستانهای عبرت انگیز (چه در اسپانیا و چه در کشورهای دیگر) با همان توجهی که به «دن کیشوت» شده بود، با استقبال روبه‌رو شد و نویسندگان متعددی به تقلید از آن داستان نوشتند؛ حتی شخصیت ادبی بزرگی چون «لوپه ده بگا» در این راه قدم برداشت، ولی کارهای هیچ‌کدام نتوانست تا حد داستان‌های سروانتس رفعت یابد.

می‌دانیم که داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

خواندن کتاب داستان های عبرت انگیز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی قرن ۱۶ و ۱۷ اسپانیا و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره میگل دو سروانتس

میگل دو سروانتس در ۲۹ سپتامبر ۱۵۴۷ به دنیا آمد و در ۲۲ آپریل ۱۶۱۶ میلادی درگذشت. او نویسنده‌ای اسپانیایی بود که به‌عنوان بزرگ‌ترین نویسندهٔ اسپانیایی‌زبان و یکی از پیشگامان عرصهٔ رمان‌نویسی در جهان شناخته می‌شود. در سال ۱۵۶۹ به رم می‌رود و بعد از آن به نیروی دریایی ارتش اسپانیا می‌پیوندد. بعد از پنج سال اسارت در زندان دزدان دریایی، پیش خانواده‌اش در مادرید بازمی‌گردد. رمان مشهور «دون کیشوت» (در دو جلد) اثر او است و کتاب «داستان‌های عبرت‌انگیز» حاوی ۱۲ داستان کوتاه اخلاقی از او است.

بخشی از کتاب داستان های عبرت انگیز

«در پنج فرسنگی شهر سویل، بخشی به نام کاستیلبلانکو است و در یکی از مهمانخانه‌های متعددی که آنجا دربر دارد، روزی نزدیک رسیدن شب، مسافری سوار بر اسب خارجی زیبایی فرود آمد. هیچ نوکری پشت‌سرش نمی‌آمد و بی‌آنکه منتظر بماند که رکابش را نگه دارند، به چابکی از زین پایین پرید. مهمانخانه‌دار فوراً شتابان آمد، زیرا مردی دقیق و مراقب بود، ولی هنگامی رسید که مسافر روی یک نیمکت سنگی که جلوی در بود نشسته بود، و با نهایت سرعت تکمه‌های کلیجه‌اش را باز کرده بود، دست‌هایش در طول بدن آویزان شده بودند و تمام نشانه‌های بیهوشی کامل در او آشکار بودند. زن مهمانخانه‌دار که انسان‌دوست و نیکوکار بود به او نزدیک شد، به صورتش آب پاشید، او را به‌سرعت به‌هوش آورد. مسافر از اینکه او را در چنان وضعی دیده‌اند مختصر غیظی از خود آشکار کرد، تکمه‌های کلیجه‌اش را بست و خواست بی‌درنگ اتاقی به او بدهند که به آن برود و اگر ممکن باشد تنهای تنها بماند. زن مهمانخانه‌دار گفت در تمام خانه فقط یک اتاق وجود دارد و در آن دو تخت هست، و اگر مهمان دیگری بیاید ممکن است لازم باشد که او را روی تخت دیگر بخوابانند. مسافر گفت اعم از این مهمان دیگری بیاید یا نیاید، او کرایه دو تخت را می‌دهد؛ سپس یک اکوی طلا از جیبش درآورد و به زن داد و شرط کرد که تخت خالی‌مانده را به کسی ندهد. زن مهانخانه‌دار، راضی از این پرداخت، قول داد کاری را که او خواسته است بکند، ولو اینکه فرد اول سویل بیاید که شب را در خانه او بگذراند. سپس از او پرسید آیا می‌خواهد شام بخورد؛ مسافر گفت که نه ولی فقط میل دارد که نهایت مراقبت را از اسبش بکنند. کلید اتاق را گرفت و با کیف چرمی بزرگش به اتاقش رفت، وارد آن شد و در را به‌دقت بست و به‌طوری که بعد معلوم شد، حتی دو صندلی هم به آن تکیه داد.»

معرفی نویسنده
میگل دو سروانتس

میگل دو سروانتس یکی از مشهورترین نویسندگان اسپانیایی است که در تمام قرون و اعصار تا به امروز هیچ نویسنده‌ی اسپانیایی‌زبانی روی دست شهرت او پیدا نشده است! جایگاه سروانتس در دنیای ادبیات آنقدر رفیع است که عده‌ی زیادی فقط نابغه‌ای مثل شکسپیر را هم‌رده‌ی او می‌دانند. میلیون‌ها نفر در طی قرن‌ها به خاطر دون کیشوت شیفته‌ی زبان اسپانیایی شدند و میگل دو سروانتس با همین یک رمان بلندش توانست دل میلیون‌ها نفر را به دست بیاورد و با شجاعت‌های حماقت‌بار شوالیه‌اش در ذهن مردم غیراسپانیایی هم جاودانه شود!

تاریخ شفاهی مسجد همت تجریش
محمود طاهراحمدی
اندارگلی اقلیم سبز سوادکوه
کبری قاسمی اندارگلی
ایمان در خیابان
کیتی دی
ترجمه‌ی جامع ارولوژی کمپل ۲۰۱۶؛ جلد ۹
کیوان رضوانی
مبانی بازاریابی هک رشد
برد بیتسول
زنی که عاشق می شود
پوریا منصوری نیا
هرچه دیدی هیچی مگو
سید عبدالله بلادی
فروزن یک دوست جدید
غزل قنبرزاده
سوفیا و جشن بزرگ
والت دیزنی
چند صد نام دریای خزر
عبدالرحمان عمادی
فروزن به افتخار مادر
سحر رمضانی
گوزن کوچولو و جوجه اردک‌ها
ویلی کلفلین
بیشعوران
محمود فرجامی
کلید CATIA (مدلسازی)
مسعود اسماعیلی
نویز
دنیل کانمن
عشق و محبت همسرتان را بپذیرید تا...
هارویل هندریکس
معجزه روابط بین فردی در بیماران ام.‌ اس.
مسعود نویدی مقدم
فارغ‌التحصیل
اریک بیتنر
سفر به خارج از مختصات (جلد اول)
محمد یزدانی نیکو
شازده کوچولو
آنتوان دوسنت اگزوپری
شرط‌بندی
آنتوان چخوف
بانو
زونا گیل
یک روز انتظار
ارنست همینگوی
شرط‌بندی
آنتوان چخوف
بچه مردم
جلال آل احمد
شهر آی قصه ـ قسمت اول: دایناماینا
پوریا عالمی
تهمت
آنتوان چخوف
زن زیادی
جلال آل احمد
بچه مردم
جلال آل احمد
گربه‌ی چکمه پوش
ریحانه ظهیری
فارسی شکر است
محمدعلی جمالزاده
می شکنم در شکن زلف یار
حسین سروقامت
سه پرسش
لئو تولستوی
آینه
محمود دولت‌آبادی
گربه‌ی لوبیا پز
اسماعیل پورکاظم
سه پرسش
لئو تولستوی
مغزنوشته‌های یک نوزاد
مهرداد صدقی
گلدسته‌ها و فلک
جلال آل احمد
آخرین برگ
او هنری
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۸۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۷۶ صفحه

حجم

۶۸۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۷۶ صفحه

قیمت:
۱۴۰,۰۰۰
تومان