دانلود و خرید کتاب کلیات سعدی سعدی شیرازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کلیات سعدی اثر سعدی شیرازی

کتاب کلیات سعدی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۸از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کلیات سعدی

کتاب «کلیات سعدی» نوشتۀ سعدی شیرازی و تصحیح محمد علی فروغی است و  انتشارات دوستان آن را منتشر کرده است. 

درباره کتاب کلیات سعدی

در قلمرو شعر هزار و دویست‌سالهٔ فارسی، سعدی شیواترین سخنور است. او چه در نثر و چه در نظم تواناست؛ هم در غزل استاد است هم در قصیده، قطعه، مثنوی، ملعمات، رباعی و مفردات. کلیات سعدی بدون شک یکی از گنجینه‌های حکمت و آیینۀ عبرت است، گنجینه‌ای که هرگز طراوت و تازگی‌اش را از دست نمی‌دهد. علی بن احمد بن ابی‌بکر بیستون اولین شخصی بود که کلیات سعدی را گردآوری کرد و فهارسی برای بازیابی غزل‌ها تدوین کرده است.

کلیات سعدی که انتشارات دوستان آن را منتشر کرده بر اساس تصحیح و طبع شادروان محمد علی فروغی است و تصحیح مقدمه، تعلیقات و فهارس آن بر عهدۀ بهاءالدین خُرّمشاهی بوده است. کلیات سعدی؛ گلستان که به نثر مسجع، گاه موزون و آمیخته با قطعات منظوم است، بوستان یا سعدی نامه در قالب مثنوی با ۴ هزار بیت و در ۱۰ باب است، غزلیات که مشتمل بر چندین دفتر است، ترجیعات ، قطعات ، رباعیات ، ملحقات ، مفردات ، مواعظ و.... را دربرمی‌گیرد و بر اساس نسخۀ طبع قدیم ۱۳۱۶-۱۳۲۰ تصحیح شادروان فروغی است. بخش‌های گلستان و بوستان با مهمترین تصحیح آن‌ها که اثر شادروان دکتر غلامحسین یوسفی است مقابله شده و همَ اختلاف‌ها در پانویس گنجانده شده است. این کتاب ارزشمند همچنین دارای انواع فهارس و بیش از ۱۵۰ نسخۀ تعلیقات و توضیحات در پایان کتاب است.

خواندن کتاب کلیات سعدی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران شعر کهن پیشنهاد می‌کنیم.

درباره سعدی شیرازی

«ابومحمد مُشرف‌الدین مُصلِح بن عبدالله بن مشرّف» معروف به «شیخ مصلح‌الدین سعدی شیرازی» و متخلص به «سعدی» در سال ۶۰۶ هجری قمری به دنیا آمد. او نویسنده و شاعر مشهور ایرانی است که در همهٔ دنیا اهل ادب و هنر او را می‌شناسند. «استاد سخن»، «پادشاه سخن» و «شیخ اجل» از لقب‌هایی است که به این شاعر شهیر داده‌اند. سعدی در نظامیهٔ بغداد تحصیل و پس از آن به‌عنوان خطیب به مناطق مختلفی از جمله شام و حجاز سفر کرد؛ سپس به زادگاه خود شیراز، بازگشت و تا پایان عمر آنجا اقامت کرد. مهم‌ترین کتاب‌های سعدی شیرازیْ گستان، بوستان، غزلیات و هزلیات او هستند. او شعرهایی نیز به زبان عربی سروده است. سهل‌ممتنع‌بودن، طنز، ایجاز، استفاده از آیات قرآن کریم و برخی احادیث از ویژگی‌های آثار سعدی شیرازی به شمار می‌رود. سعدی که کتاب‌های بسیاری دربارهٔ او و آثارش نوشته شده است، در سال ۶۹۰ هجری قمری درگذشت. آرامگاه او در شیراز واقع شده و به «سعدیه» معروف است. 

نظرات کاربران

کاربر ۱۲۳۵۹۲۲
۱۴۰۲/۱۲/۰۲

کتابی که نه هزینه کاغذ و نه چاپ داره روی چه حساب با چنین قیمتی عرضه میشه؟

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸۵ صفحه

حجم

۱۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸۵ صفحه

قیمت:
۳۹۰,۰۰۰
تومان