دانلود و خرید کتاب بوستان سعدی شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بوستان سعدی اثر شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی

کتاب بوستان سعدی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بوستان سعدی

کتاب بوستان سعدی نوشتهٔ شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی و حاصل تصحیح محمدعلی فروغی است. انتشارات دوستان این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. فروغی این نسخه را با دو نسخهٔ معتبر دیگر مقابله کرده است. بوستان کتابی تعلیمی در ۱۰ فصل است که شاعر زبان شعر را برای آن انتخاب کرده است.

درباره کتاب بوستان سعدی

کتاب بوستان سعدی را اولین اثر شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی دانسته‌اند. سعدی زمانی که در سفر بود شروع به سرودن این اثر کرد و هنگامی که به شیراز بازگشت آن را به دوستان خود هدیه داد (سال ۶۵۵ هجری قمری). بوستان سعدی ۱۰ باب دارد که هر باب به موضوعی متفاوت ارتباط دارد. این کتاب به انتخاب نشریهٔ گاردین جزو ۱۰۰ کتاب برتر تاریخ بشر شناخته شده است. تعداد بسیاری از داستان‌های این شاهکار ادبی، درس‌هایی اخلاقی برای رسیدن به آرمانشهر انسان است. بوستان سعدی از شاهکارهای ادبیات است که در حوزهٔ شعر عاشقانه شهرتی جهانی دارد. با اینکه این کتاب اولین کتاب سعدی است، آرمان‌شهر و مدینهٔ فاضلهٔ او نام گرفته است. سعدی در کتابش زیباترین ارزش‌های اخلاقی را با دیدگاه‌های اجتماعی در آمیخته و با کمک‌گرفتن از فرهنگ ناب ایرانی و تجربه‌های کم‌نظیر خود، جهان آرمانی و موردنظر خود را با زبانی شیوا برای دیگران وصف کرده است. بوستان از نظر اصالت ادبی، با وجود داشتن بعضی کاستی‌ها و ناهماهنگی‌ها که خود شاعر نیز از آن‌ها اطلاع داشته، مقامی ممتاز دارد و یکی از برترین مثنوی‌های پارسی به‌ شمار می‌رود. بوستان سعدی در قالب مثنوی سروده شده و از نظر قالب و وزن شعری حماسی است؛ هر چند که از نظر محتوا به اخلاق و تربیت و سیاست و اجتماع پرداخته‌ است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این اثر، سادگی و روان‌بودن زبان‌ آن در کنار مفاهیم عمیق‌ اخلاقی‌ است که سعدی شیرازی در ضمن حکایات به آن‌ها اشاره می‌کند.

نخستین کسی که در سال ۱۸۵۹ میلادی، بوستان سعدی را به زبان فرانسوی برگرداند، «گارسن دوتاسی» بود. پس از او «ژان‌باتیست نیکولا» از معروف‌ترین کسانی بود که این اثر را به فرانسوی ترجمه کرد. سهل و آسان‌بودن کتاب بوستان باعث شده که در طول قرن‌های بسیاری افراد به‌راحتی بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. کتاب بوستان سعدی حاوی درس زندگی است و برای اینکه بتوانیم روان‌تر صحبت کنیم و برای هر جملهٔ ساده به‌دنبال کلمه نباشیم، منبعی خوب و مفید به شمار می‌رود. سعدی شیرازی با وجود اینکه کوتاه سخن می‌گوید، سخنانش همیشه عمیق و پر از آموزه است. در نوشته‌های سعدی سخنان پر از اندیشه‌ای دیده می‌شود که بدون هر گونه واژۀ اضافی و بیهوده، موضوع را به مخاطب می‌رساند و او را درگیر پیچ‌وتاب‌ها و شاخ‌‌و‌برگ‌دادن‌های خسته‌کننده نمی‌کند.

خواندن کتاب بوستان سعدی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران شعر کهن ایران پیشنهاد می‌کنیم.

درباره شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی

«ابو محمّد مُشرف‌الدین مُصلِح بن عبدالله بن مشرّف» معروف به شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی و متخلص به «سعدی» در سال ۶۰۶ هجری قمری به دنیا آمد. او نویسنده و شاعر مشهور ایرانی است که در همهٔ دنیا اهل ادب و هنر او را می‌شناسند. «استاد سخن»، «پادشاه سخن» و «شیخ اجل» از لقب‌هایی است که به این شاعر شهیر داده‌اند. سعدی در نظامیهٔ بغداد تحصیل و پس از آن به‌عنوان خطیب به مناطق مختلفی از جمله شام و حجاز سفر کرد؛ سپس به زادگاه خود شیراز، بازگشت و تا پایان عمر آنجا اقامت کرد. مهم‌ترین کتاب‌های سعدی شیرازیْ گستان، بوستان، غزلیات و هزلیات او هستند. او شعرهایی نیز به زبان عربی سروده است. سهل‌ممتنع‌بودن، طنز، ایجاز، استفاده از آیات قرآن کریم و برخی احادیث از ویژگی‌های آثار سعدی شیرازی به شمار می‌رود. سعدی که کتاب‌های بسیاری دربارهٔ او و آثارش نوشته شده است، در سال ۶۹۰ هجری قمری درگذشت. آرامگاه او در شیراز واقع شده و به «سعدیه» معروف است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۱ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۱ صفحه

قیمت:
۶۶,۰۰۰
تومان