دانلود و خرید کتاب عشق و تنهایی کریشنا مورتی ترجمه محمدجعفر مصفا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عشق و تنهایی اثر کریشنا مورتی

کتاب عشق و تنهایی

معرفی کتاب عشق و تنهایی

کتاب عشق و تنهایی نوشتهٔ کریشنا مورتی و ترجمهٔ محمدجعفر مصفا است و نشر قطره آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب عشق و تنهایی

کریشنا مورتی نویسنده، متفکر و سخنران هندی‌تبار بود که در خودشناسی و مسائل فلسفی و روان‌شناختی آثار بسیاری به جای گذاشته‌ است. موضوعاتی که او درباره‌شان سخن می‌گفت عبارت‌اند از: وابستگی و ترس‌های روانی، آزادی و استقلال فردی، شرطی‌شدگی ذهن، طبیعت ذهن، مراقبه، روابط انسانی، یادگیری و آموزش. او به‌طور مداوم بر نیاز انسان به یک انقلاب درونی تأکید داشت؛ انقلابی که نمی‌تواند توسط یک عامل یا مرجع بیرونی، مذهبی، سیاسی، یا اجتماعی رخ دهد.

کتاب عشق و تنهایی مجموعه گفته‌های کریشنا مورتی از سال ۱۹۵۰ تا ۱۹۸۲ در شهرهای مختلف دنیاست.

خواندن کتاب عشق و تنهایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه‌مندان به آرا و عقاید کریشنا مورتی، متفکر هندی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب عشق و تنهایی

«آیا مقدمه و شرط لازم برای کشف، درک و شناخت هر چیز آزاد بودن نیست؟! اگر بخواهیم به بررسی و شناخت ماهیت مسئلهٔ بغرنجی که عشق نامیده می‌شود بپردازیم، باید قبلاً خود را  ذهن خود را  از پیش‌فرض‌ها و پیش‌داوری‌های خاص خود، از تمایلات، خلق‌وخوهای خاص، و از اینکه عشق باید چه باشد یا نباشد، آزاد گردانیم و، با یک ذهن پاک و نیالوده به باورهای متعصبانه، به بررسی موضوع بپردازیم. باید همهٔ تعصبات و پیش‌داوری‌ها را کنار بگذاریم. در غیر این صورت در بررسی خود گمراه و منحرف خواهیم شد؛ براساس شرطیت خاص خود با یک چیز، به نام عشق، موافقت یا مخالفت می‌کنیم و به این طریق انرژی‌های خود را بیهوده هدر می‌دهیم. در بحث و گفتگویی که با یکدیگر دربارهٔ چگونگی عشق داریم، آیا می‌توانیم به اهمیت کشف ماهیت و مفهوم عشق پی‌ببریم؟ اگر بخواهیم در این زمینه یک کار جدی انجام بدهیم، قبل از هر چیز باید ذهن خود را از هرگونه نظریه و انواع استنتاج‌هایی که دربارهٔ کلمهٔ عشق دارد آزاد گردانیم؛ پاک کنیم. ولی آیا می‌توانیم چنین کنیم؟ آیا امکان دارد که ذهن را از پیش‌داوری‌ها، تعصبات و استنتاج‌هایی که در ذهن ما ریشه‌های عمیق دارد پاک و آزاد نماییم؟ زیرا اگر بخواهیم با هم به تحقیق، بررسی و گفتگو دربارهٔ ماهیت عشق بپردازیم، باید یک ذهن دریافت‌کننده و هوشیار داشته باشیم. و اگر بخواهیم از قبل عقاید و باورهایی، قضاوت‌ها و نظریاتی دربارهٔ عشق داشته باشیم و بگوییم عشق باید چنین باشد و چنان نباشد، نمی‌توانیم چنان ذهن روشن، دریافت‌کننده و حساسی داشته باشیم.

برای بررسی و تحقیق دربارهٔ ذهن، تمام تحقیق و بررسی ما باید از احساس واقعی آزاد بودن آغاز گردد. نه آزاد از چیزی، بلکه کیفیت آزادی تام و کلی‌ای که ذهن در آن قادر به نگاه کردن، مشاهده کردن و دیدن حقیقت است. شما می‌توانید بار دیگر به تعصبات، پیش‌داوری‌ها و قضاوت‌های بیهودهٔ خود برگردید، ولی فعلاً که مشغول بررسی هستیم آن‌ها را کنار بگذارید و ذهن را آزاد و خالص نگه دارید.»

نظرات کاربران

امید اسفندیاری
۱۴۰۲/۰۶/۰۴

بسیار کتاب با مفهوم و کاربردی در مورد ماهیت عشق در ذهن را خیلی موشکافانه و ماهرانه توضیح و تفسیر میکند منکه چندین صفحه اول رو خوندم و لذت بردم انشاالله الباقی کتاب رو سرفرصت مطالعه میکنم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۶۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان