دانلود و خرید کتاب کاش اینجا بودی جودی پیکو ترجمه ندا شادنظر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کاش اینجا بودی اثر جودی پیکو

کتاب کاش اینجا بودی

نویسنده:جودی پیکو
انتشارات:نشر قطره
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کاش اینجا بودی

کتاب کاش اینجا بودی نوشتهٔ جودی پیکو و ترجمهٔ ندا شادنظر است و نشر قطره آن را منتشر کرده است. داستان این کتاب در دوران کرونا می‌گذرد و تمام سختی‌ها و بیم‌ و امیدهای آن دوره را تداعی می‌کند.

درباره کتاب کاش اینجا بودی

دایانا اوتول، قهرمان داستان کاش اینجا بودی، طبق برنامه‌اش می‌خواهد تا سی‌سالگی ازدواج کند، تا سی‌وپنج‌سالگی بچه‌دار شود، به حومه‌ٔ شهر نقل‌مکان کند و در خانه‌ٔ حراج ساتِبیز اسم‌ورسمی به‌دست آورد. او با نامزدش، فین که رزیدنت جراحی است، آشنا می‌شود و قرار است در تعطیلاتی که پیش رو‌ دارند، درست قبل از تولد سی‌سالگی دایانا، به جزایرِ گالاپاگوس بروند و آنجا فین رسماً از او‌ درخواست ازدواج کند. اما کرونا در شهر نیویورک همه‌گیر می‌شود و فین مجبور است در بیمارستان کار کند، بنابراین دایانا باید تنها به گالاپاگوس برود. او در بدو ورود به گالاپاگوس متوجه می‌شود چمدانش گم شده است، آنجا وای‌فای ندارد، هتل به‌دلیل شیوع کرونا بسته و جزیره در قرنطینه‌ٔ کامل است. دایانا که در جزیره تک‌وتنها مانده است تلاش می‌کند با خانواده‌ای محلی ارتباط برقرار کند و آن‌وقت است که دختر نوجوان خانواده رازش را با او‌ در میان می‌گذارد. در جزایر گالاپاگوس، جایی که نظریه‌ٔ تکامل داروین شکل گرفت، دایانا زندگی و انتخاب‌هایش را می‌سنجد و به این می‌اندیشد که چطور به تکامل برسد.

خواندن کتاب کاش اینجا بودی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران داستان‌های خارجی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جودی پیکو

جودی پیکو نویسندهٔ ۲۵ رمان با فروش ۴۰ میلیون نسخه در سراسر جهان است. دوازده کتاب آخر او در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز، در رتبه‌های اول قرار گرفته‌اند؛ ازجمله آخرین کتاب او، با نام دو روش. از پنج رمان او فیلم ساخته‌اند و تئاتر موزیکال بین خطوط از کتابی با همین نام اقتباس شده است که جودی پیکو با دخترش، سامانتا ون لیر آن را نوشته است. او جوایز متعددی را به‌دست آورده است، ازجمله جایزهٔ ادبی کتاب‌فروشان نیوانگلند، جایزهٔ اَلکس از انجمن خدمات کتابخانهٔ جوانان و جایزهٔ ادبی برای اثر ادبی فاخر. همچنین او یکی از نویسندگان تئاتر موزیکال نفس و تئاتر موزیکال کتاب‌دزد است. او با همسرش در نیوهمپشایر زندگی می‌کند.

بخشی از کتاب کاش اینجا بودی

«شش‌ساله که بودم، گوشه‌ای از آسمان را نقاشی کردم. پدرم به‌عنوان مرمتگر کار می‌کرد و یکی از معدود بازسازی‌های سقف زودیاک سالن اصلی ترمینال گِرند سِنترال را انجام می‌داد؛ آسمان آبیِ پوشیده از صور فلکی درخشان. دیروقت بود، خیلی از وقت خوابم گذشته بود، اما پدرم مرا سرِ کارش برده بود، چون مادرم طبق معمول خانه نبود.

او به من کمک کرد تا بااحتیاط از داربست بالا بروم. از آنجا او را تماشا می‌کردم که تکه‌ای یکدست از سقف را فیروزه‌ای می‌کرد. من هم ستاره‌هایی را که نشان‌دهندهٔ لکه‌های کهکشان راه شیری بودند، بال‌های طلایی پگاسوس، صورت فلکیِ شکارچی و صورتِ فلکی ماهی را که پیچ‌وتاب خورده بود، نگاه می‌کردم. پدرم به من گفته بود نقاشی دیواری اصلی در سال ۱۹۱۳ کشیده شده است؛ اما نشت سقف به گچ آسیب رسانده و در سال ۱۹۴۴، دیواره‌هایی را که به سقف قوسی متصل بودند، مجدد نقاشی کردند. طرح اولیه این بود که تخته‌ها را برای ترمیم بردارند، اما آن‌ها حاوی آزبست بودند، بنابراین مرمتگران آن‌ها را سر جایشان باقی گذاشتند و با گوش‌پاک‌کن و محلول‌های تمیزکننده دست‌به‌کار شدند و به‌این‌ترتیب آلودگی‌های چندین دههٔ اخیر را پاک کردند.»

نظرات کاربران

mehri
۱۴۰۲/۰۹/۰۵

کتاب داستان دختری رو روایت میکنه که در پاندمی کرونا دچار این بیماری میشه و اتفاقی عجیب براش میوفته و بعد از اون زندگیش و دنیاش عوض میشه. یه جاهایی از کتاب واقعا به یاد کسایی که تو اون دوره

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱)
«اگه بدونی کجا می‌ری، عجله داشتن ایرادی نداره.»
عمران رئیسی
واقعیت است که آن‌قدر روی چیزهایی که نداری تمرکز می‌کنی که متوجه چیزهایی که داری، نمی‌شوی.
عمران رئیسی
این خردمندترین گونه نیست که زنده می‌ماند. این قوی‌ترین گونه نیست که زنده می‌ماند. گونه‌ای زنده می‌ماند که بتواند به بهترین شکل خود را با محیط در حال تغییری که در آن قرار گرفته است سازگار کند.
عمران رئیسی
«زباله‌های یه نفر تبدیل می‌شه به کار هنری یه نفر دیگه. یه هنرمند کره‌ای به نام چویی جِنگ هوا هست که از زباله‌های بازیافتی برای مونتاژ سازه‌هاش استفاده می‌کنه. اون یه ماهی خیلی بزرگِ عروسکی از کیسه‌های پلاستیکی ساخت... و یه ساختمون کامل از درهایی که دور انداخته بودن. یه مرد آلمانی به نام هِ‌آ شولت هست که از زباله آدمایی با قدوقواره‌های واقعی درست می‌کنه.»
عمران رئیسی
هویت، بینش و قلب تنها چیزهایی هستند که از خود به‌جا می‌گذاریم.
عمران رئیسی
دنیا در چشم‌برهم‌زدنی تغییر می‌کند. که زندگی هرگز بی‌چون‌وچرا نیست، بلکه یک شرط‌بندی است.
عمران رئیسی
اگه نتونی نور انتهای تونل رو ببینی، خیلی سخت می‌تونی به راهت ادامه بدی.»
عمران رئیسی
راه‌های بی‌شماری وجود دارد تا در این دنیا اثری از خود بر جای بگذاری؛ بریدن، حک کردن و نقاشی. شاید برای خلق آن‌ها باید بخشی از وجودت را فدا کنی؛ گوشتِ تن، قدرت و روحت را.
عمران رئیسی
سعی کن درک کنی مهم نیست چه اتفاقی برایت اتفاق افتاده است؛ مهم این است که از آن چه آموخته‌ای.
عمران رئیسی
«آنچه می‌بینی، واقعاً همان چیزی نیست که به‌دست می‌آوری.»
عمران رئیسی

حجم

۴۲۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۰۸ صفحه

حجم

۴۲۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۰۸ صفحه

قیمت:
۱۷۸,۰۰۰
تومان