دانلود و خرید کتاب سرگذشت فلسفه براین مگی ترجمه حسن کامشاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرگذشت فلسفه اثر براین مگی

کتاب سرگذشت فلسفه

نویسنده:براین مگی
انتشارات:نشر نی
امتیاز:
۳.۶از ۲۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سرگذشت فلسفه

کتاب سرگذشت فلسفه نوشتهٔ براین مگی و ترجمهٔ حسن کامشاد است و نشر نی آن را منتشر کرده است. این اثر حاوی داستان جذاب ۲۵۰۰ سال فلسفۀ مغرب‌زمین، از یونان باستان تاکنون است.

درباره کتاب سرگذشت فلسفه

پروفسور براین مگی ۲۵۰۰ سال فلسفۀ غرب را از یونان باستان تا اندیشمندان جدید پی گرفته است. در سایۀ دریافت عمیق او از فلسفه و پیچیدگی‌های آن، کتابی در دست دارید که هم برای خوانندۀ غیرمتخصص قابل‌فهم است و هم برای خوانندۀ آشنا با فلسفه لذت‌بخش. فلاسفه دررابطه‌با اصول بنیادین شناخت و وجود پرس‌وجو کرده‌اند؛ پرسش‌هایی مانند «هستی چیست؟» و «آیا وجود خدا را می‌توان ثابت کرد؟»، از جمله موضوع‌هایی است که در این کتاب درباره‌شان بحث شده است. براین مَگی به‌سراغ همۀ فیلسوفان نامدار، از افلاطون تا پوپر می‌رود و از جمله به قدیس اوگوستینوس، لاک، نیچه و… می‌پردازد. او به این ترتیب با بیانی روشن ما را وارد جهان اندیشه‌ها می‌کند.

کتاب سرگذشت فلسفه اثری است مصور و سرشار از نکات هوشمندانه دربارۀ بحث‌های جذاب فلسفی؛ کتاب راهنمایی است که خواندنش برای همۀ دوستداران فلسفه ضرورت دارد. این نوشتۀ سلیس و جامعِ پروفسور براین مگی، فیلسوف، نویسنده و مصاحبه‌گر نامی، هم به کار پژوهندگان فلسفه می‌آید و هم به کار آنان که تازه پا به عرصۀ فلسفه نهاده‌اند. این کتاب مباحث اصلی فلسفه را شرح می‌دهد، پرسش‌های مهم فلسفی را به‌دقت بررسی می‌کند و به تحلیل آثار عمدۀ فیلسوفان بزرگ می‌پردازد.

سرگذشت فلسفه را کتابی موفق و به‌روز توصیف کرده‌اند که با یک نگاه تازه ، بیش از ۲۵۰۰ سال فلسفۀ غرب را ردیابی می‌کند؛ از افلاطون و ارسطو در یونان باستان گرفته تا سنت آگوستین و فلسفۀ قرون وسطایی‌، عصر طلایی در فلسفۀ آلمانی، برتراند راسل و آلبر کامو در عصر مدرن و خیلی موارد دیگر. فیلسوف و استاد مشهور جهانی برایان مگی به‌طور ماهرانه اکتشاف و جست‌وجوی شما را از طریق موضوعات مهم فلسفی، سؤالات مهم و سهم کلیدی فیلسوفان بزرگ در این راهنمای مصور و در دسترس راهنمایی می‌کند.

شنیدن کتاب سرگذشت فلسفه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب را به دوستداران علم فلسفه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره براین مگی

براین مگی متولد ۱۲ آوریل ۱۹۳۰ در بریتانیا است. پدر او فردریک، لباس‌فروش بود و تحصیلات اندکی داشت. او رابطهٔ نزدیکی با پسرش، برایان، داشت و او را به آموختن موسیقی و تئاتر تشویق می‌کرد. رابطهٔ برایان با مادرش، شیلا، به‌خوبیِ رابطه‌اش با پدرش نبود. مادر برایان به علایق فرهنگی او بی‌اعتنا بود. برایان دربارۀ مادرش می‌گوید او زنی خالی از محبت بود که هیچ‌کس را دوست نداشت. برایان مگی در دانشگاه آکسفورد کارشناسی و کارشناسی‌ارشد تاریخ و فلسفه خواند. دورهٔ دکترای فلسفه را در این دانشگاه نیمه‌کاره رها کرد و برای یک سال به دانشگاه ییل رفت. او در سال‌های ۱۹۷۰ میلادی و ۱۹۷۱ میلادی برنامهٔ رادیویی «فلسفهٔ مدرن بریتانیا» را در بی‌بی‌سی آغاز کرد. بعدها این گفت‌وگوها در کتابی هم‌نام با برنامه از سوی انتشارات دانشگاه آکسفورد منتشر شدند؛ او همچنین برنامهٔ تلویزیونی «مردان اندیشه» را در سال ۱۹۷۸ میلادی آغاز کرد. مَگی در این برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی خود با شماری از فیلسوفان از جمله کارل پوپر، برنار ویلیامز، گیلبرت رایل، السدیر مک‌اینتایر، آیزایا برلین، هربرت مارکوزه، نوام چامسکی و شماری دیگر گفت‌وگو کرد. این گفت‌وگوها نیز در کتابی با همین نام چاپ شدند. برایان مگی در ۲۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۹ در ۸۹سالگی در هدینگتون آکسفورد درگذشت. کتاب «سرگذشت فلسفه» یکی از آثار اوست.

نظرات کاربران

فاروق
۱۴۰۱/۱۰/۲۴

کاش یکم قیمت‌گذاری‌ها معقول‌تر بود!

amir1983
۱۴۰۲/۰۲/۰۶

همین الان خواندن این کتاب را تمام کردم،برای من خیلی لذت بخش بود،من بر اساس پیشنهاد دکتر بهار کاتوزی برای وارد شدن به دنیای فلسفه از رمان جذاب دنیای صوفی شروع کردم و امروز که این کتاب را تمام کردم

- بیشتر
Arman.Maleki
۱۴۰۱/۱۰/۲۹

خیلی عالی

سمیعی
۱۴۰۲/۰۸/۰۱

کتابی فلسفی ولی بسیار قابل فهم و تامل انگیز ، اگر اندکی به فلسفه یا به اندیشه های بزرگان که در مسیر تحول زندگی بشر تاثیرگذار بودند علاقه دارید صد درصد این کتاب رو نسخه چاپی تهیه کنید و در

- بیشتر
hamidn75
۱۴۰۲/۰۶/۰۱

نثرِ بی‌نظیره برایان مگی، آدم رو به یک سفرِ درونی میانِ ایده‌های جذّابِ انسانهای خردمند میبره. مطالعه‌ی این کتاب ابعاد ذهن آدم رو بزرگ‌تر میکنه.

khazar
۱۴۰۲/۰۸/۲۹

من فلسفه خوندن رو با این کتاب شروع کردم. و تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای بود. خوندنش خیلی زمان‌بره و هنوز کامل نخوندمش اما انقدر جذاب و شیرین و دوست‌داشتنیه که دلم‌ نمی‌خواد زود بخونم و تموم کنم. هرچه جلوتر می‌ره خوانشش راحت‌تر

- بیشتر
کاربر ۱۵۳۹۵۰۵
۱۴۰۲/۰۵/۲۹

لطفا بشود کتاب تاریخ فلسفه کاپلستون را هم به نسخه های صوتی اضافه کنید .باتشکر

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۶٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۲۶٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۱۶۸,۰۰۰
تومان