دانلود و خرید کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ باروخ اسپینوزا استیون نادلر ترجمه حسن امیری آرا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ باروخ اسپینوزا اثر استیون نادلر

کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ باروخ اسپینوزا

معرفی کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ باروخ اسپینوزا

کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ باروخ اسپینوزا نوشته استیون نادلر است و با ترجمه حسن امیری آرا منتشر شده است. این کتاب یکی از کتاب‌های مجموعه دانشنامه فلسفه استنفورد است که گروه انتشاراتی ققنوس منتشر کرده است.

دانشنامه فلسفه استنفورد مجموعه‌ای کاربردی و راهی دقیق است برای ورود به مباحث مختلف فلسفه. دانشنامه فلسفه استنفورد در چندین جلد با موضوعات مختلف منتشر شده است. دانشنامه استنفورد، اثری کاربردی است برای کسانی که می‌خواهند برای اولین‌بار با فلسفه روبه‌رو شوند. این دانشنامه موضوعات متنوع را در بیست جلد، از زبان نویسندگان مختلف با دیدی فلسفه بررسی کرده است. موضوعاتی مانند پدیدار شناسی، روشنگری، تاریخ هستی، بدن آگاهی، احترام و...

درباره کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ باروخ اسپینوزا

باروخ اسپینوزا که بعدها معروف با نام بندیکت دِ اسپینوزا شد متولد ۲۴ نوامبر ۱۶۳۲ و درگذشته ۲۱ فوریه ۱۶۷۷ است. او یکی از بزرگ‌ترین خردگرایان و جبرگرایان فلسفه قرن هفدهم و زمینه‌ساز ظهور نقد مذهبی و همچنین عصر روشنگری در قرن هجدهم به‌شمار می‌رود.

این کتاب به آرا و نظرات این فیلسوف بزرگ می‌پردازد. 

خواندن کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ باروخ اسپینوزا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به فلسفه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دانشنامه فلسفه استنفورد؛ باروخ اسپینوزا

ظاهرآ اسپینوزا در نهایت از این‌که بهانه‌ای برای رخت بربستن از جامعه یهودی و ترک دین یهود داشت، خرسند بود؛ او اکنون از قید ایمان و التزام دینی‌اش رها شده بود. ظرف چند سال، شهر آمستردام را به‌کلی ترک گفت. اسپینوزا در زمان آغاز مکاتباتی که امروزه از او در دست است، یعنی سال ۱۶۶۱، در راینسبورگ واقع در نزدیکی لیدن زندگی می‌کرده است. او در ایام اقامت در راینسبورگ، سرگرم نگارش رساله درباره اصلاح فاهمه بود که رساله‌ای در باب روش فلسفی است، همچنین مشغول نوشتن رساله مختصر در باب خداوند، انسان و بهروزی او بود که کوششی ابتدایی اما نیمه‌تمام برای ترسیم دیدگاه‌های متافیزیکی، معرفت‌شناختی و اخلاقی اوست. تفسیر نقادانه او از کتاب اصول فلسفه دکارت، تنها اثری که در طول حیات اسپینوزا به نام خودش منتشر شد، در سال ۱۶۶۳، پس از آن‌که به شهر ووربورگ در حوالی لاهه نقل‌مکان کرد، انتشار یافت. در آن زمان او همچنین سرگرم نگارش شاهکار فلسفی‌اش بود، اثری که سرانجام اخلاق نام گرفت. با این حال، وقتی دریافت که اصول مدارا در هلند از ناحیه نیروهای ارتجاعی مورد تهدید است، رساله اخلاق را کنار گذاشت تا رساله الهیاتی‌سیاسی «رسواگر» خود را تکمیل کند.

این رساله در سال ۱۶۷۰ با نام مستعار منتشر شد و نگرانی بسیار برانگیخت. هنگامی که اسپینوزا در سال ۱۶۷۷ در لاهه وفات یافت، هنوز مشغول نگارش رساله سیاسی خود بود؛ طولی نکشید که این اثر به همراه دیگر نوشته‌های منتشرنشده‌اش، از جمله مجملی از دستور زبان عبری، توسط دوستان او انتشار یافت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۱۰۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان