دانلود و خرید کتاب مدیریت پروژه ترجمه نرگس شفیعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مدیریت پروژه

کتاب مدیریت پروژه؛ مدیریت ۲۰ دقیقه ای هاروارد از انتشارات هاروارد و ترجمهٔ نرگس شفیعی و ویراستهٔ نوشا صفاهانی و مهرداد فروزنده است و انتشارات آموخته آن را منتشر کرده است. این کتاب به شما می‌آموزد برای خود زمان‌بندی تنظیم کنید. بر بودجه خود نظارت داشته باشید. اهداف خود را برآورده کنید.

درباره کتاب مدیریت پروژه

پروژه کاری است با اندازهٔ نسبتاً بزرگ که فردی می‌خواهد انجام شود. برخلاف فرایند، پروژه دارای ابتدا، میانه، و انتها است. ساخت یک منزل، پروژه محسوب می‌شود. عرضهٔ یک محصول جدید یا طراحی یک کمپین بازاریابی نیز پروژه است.

برخی شرکت‌ها، پروژه‌مدار هستند. بدین معنا که فعالیت اصلی آن‌ها انجام پروژه است. شرکت‌های ساخت‌وساز و مهندسی، تولیدکنندگان سفارشی و مؤسسات تبلیغاتی مثال‌هایی در این زمینه هستند. برخی کسب‌وکارهای دیگر برای عملیات روزانهٔ خود به فرایندها متکی هستند، و تنها زمانی پروژه‌ای را آغاز می‌کنند که بخواهند تغییری ایجاد کنند یا کار جدیدی انجام دهند. 

واژهٔ پروژه در هر زمینه‌ای که استفاده شود معمولاً به معنای کاری با تعریف مشخص و شامل گروهی از افراد است که با یکدیگر کار می‌کنند. پروژه‌ها می‌توانند تا هر مدت زمانی به طول بینجامند، اما انجام اکثر آن‌ها به مدتی بین یک ماه تا یک سال زمان نیاز دارد.

 کتاب مدیریت پروژه به شما می‌آموزد که چگونه پروژه‌هایتان را مدیریت کنید و از پس آن‌ها برآیید.

خواندن کتاب مدیریت پروژه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که پروژهٔ کاری انجام می‌دهند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مدیریت پروژه

«طراحی خودرو، ساخت وب‌سایت، مدیریت شرکت، پاک‌سازی مکانی که فاجعه‌ای در آن رخ داده، و به‌روزرسانی یک سامانهٔ اطلاعاتی چه خصوصیات مشترکی دارند؟ تمامی این‌ها پروژه هستند و همه شامل ۴ مرحله می‌شوند:

-برنامه‌ریزی. در این مرحلهٔ آغازین، شما مسأله را تعریف و ذی‌نفعان- یعنی تمامی افرادی را که منفعت مشخصی در پروژه دارند- تعیین می‌کنید. همچنین اهداف خود را مشخص کرده و تعیین می‌کنید که برای دستیابی به آن‌ها به چه مواردی نیاز دارید.

-ساخت. این زمانی است که گروه خود را تشکیل می‌دهید، تک‌تک کارها را برنامه‌ریزی می‌کنید، زمان‌بندی و بودجه‌بندی می‌کنید، و جلسهٔ آغاز کار را برگزار می‌کنید.

-اجرا. اکنون پروژه در مسیر خود قرار گرفته است. افراد، مشغول اجرای وظایف محول‌شده هستند. شما پیوسته جلساتی برگزار می‌کنید، بر زمان‌بندی و بودجه نظارت دارید، و گزارش‌های مستمری تهیه می‌کنید. بله- شما مسائل غیرمنتظرهٔ متعددی را نیز که به صورت اجتناب‌ناپذیر رخ می‌دهند حل می‌کنید.

-خاتمه. پروژه تکمیل شده است. کار شما این است که آن را به فردی که مسئول محصول نهایی یا فرایند جدید است، بسپارید. شما دستاوردها و آموزه‌های گروه را بررسی کرده و گزارش نهایی را آماده می‌کنید.

هر یک از مراحل، مجموعه اهداف، فعالیت‌ها، ابزارها، و مهارت‌های خاص خود را دارد. شما به عنوان مدیر پروژه اهداف را بیان می‌کنید، گروه را برای انجام فعالیت‌ها آماده می‌کنید، و در صورت نیاز از ابزارها و مهارت‌های لازم استفاده می‌کنید.

اگرچه هر مرحله متفاوت است، اما در طول فرایند همواره به وظایف مراحل قبل باز می‌گردید. به عنوان مثال، شما معمولاً مرحلهٔ برنامه‌ریزی را با عددی تقریبی برای بودجه و برآوردی از تاریخ اتمام پروژه آغاز می‌کنید. وقتی وارد مرحلهٔ ساخت می‌شوید، شروع به تعریف جزییات پروژه می‌کنید. این جزییات اطلاعات جدیدی در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین بودجه و زمان‌بندی را طبق آن مورد بازبینی قرار می‌دهید. این بدان معنا نیست که رو به عقب حرکت می‌کنید، بلکه در واقع آنچه را که می‌آموزید در برنامهٔ کلی منظور می‌کنید؛ و با هر مرحله‌ای که طی می‌کنید، بخش‌های بیشتری از تصویر کلی را می‌بینید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۵۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۳۵۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۱۷,۵۰۰
تومان