دانلود و خرید کتاب مدیرمداری ترجمه نرگس شفیعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مدیرمداری

کتاب مدیرمداری از نویسنگان انتشارات هاروارد و ترجمهٔ نرگس شفیعی و ویراستهٔ نوشا صفاهانی و مهرداد فروزنده است و انتشارات آموخته آن را منتشر کرده است. با این کتابْ روابط مستحکم برقرار کنید، انتظارات روشن ایجاد کنید، ایده‌های خود را گسترش دهید. این کتاب از مجموعه مدیر ۲۰ دقیقه‌ای هاروارد انتخاب شده است.

درباره کتاب مدیرمداری

ایجاد رابطه‌ای با مدیرتان که برای دو طرف مفید و مؤثر باشد از شما آغاز می‌شود که زیردست مستقیم او هستید. ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما «مدیرمداری» هنری است که می‌توانید آن را بیاموزید. این کتاب شما را با اصول این هنر آشنا می‌کند:

ــ درک اولویت‌ها و فشارهای مدیرتان

ــ بیان نیازها و اهداف خودتان به صورت واضح

ــ گسترش زمینه‌های مشترک

ــ ایجاد حس‌وحالی مثبت در رابطه

ــ مدیریت نیازهای رئیستان و خودتان

ــ مدیریت مذاکرات و اختلافات

ــ تقویت ارتباط در طول زمان

ــ ارزیابی رابطه و ایجاد تغییرات

وقتی از دوست خود سؤال می‌کنید اوضاع و احوال شخصی‌اش چطور است، او پاسخ می‌دهد: «از زمانی که مدیرمداری را آغاز کردم، اوضاع رو به بهبود بوده است». یکه می‌خورید و فکر می‌کنید «مدیرمداری» یعنی سیاسی‌بازی، چاپلوسی یا لابی‌گری!

خوشبختانه اگر مفهوم مدیرمداری به خوبی اجرا شود به معنای هیچ‌یک از موارد بالا نیست. مدیرمداری کاری ظریف است؛ ولی برای انجام آن نیازی به درگیرشدن در بازی قدرت یا تحقیر خود در برابر دیگران ندارید. مدیرمداری عبارت است از همکاری آگاهانه با بالادستی خود برای رسیدن به اهدافی که هر دو به دنبالش هستید و به آن اهمیت می‌دهید. هدف، دستیابی به روابط سودمند برای طرفین است. این کتاب راه و رسم مدیرمداری را به شما آموزش می‌دهد.

خواندن کتاب مدیرمداری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند مدیرمداری را بیاموزند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مدیرمداری

«حتی اگر شما فرد مسئول نباشید، نیاز دارید حالتی مثبت و پویا برای رابطه‌ای که با رئیس‌تان دارید ایجاد کنید. و این کار مستلزم مهارت‌های خاصی است:

ـ داشتن شناخت خوب از خود و مدیرتان

ـ مدیریت انتظارات توسط هر ۲ نفر

ـ گوش دادن همراه با اشتیاق

ـ انتقال پیام‌ها با صدایی واضح و گویا

ـ مذاکره همراه با دیپلماسی

ـ نظارت بر رابطه در مراحل پیشرفت آن

ـ ایجاد اصلاحات لازم

ممکن است فکر کنید «چرا کنار نکشم تا رئیسم همه چیزو مدیریت کنه؟ مگه قرار نیست مدیر فردی باشه که مدیریت می‌کنه؟».

اما مهم تلقی کردن این اصل به هیچ‌کس کمک نخواهد کرد. علاوه بر آن، مزایای مدیرمداری را، که در بخش بعد خواهید دید، از دست خواهید داد.

***

مدیرمداری به شما کمک می‌کند، منابع و اعتباری را که نیاز دارید تا بتوانید به بهترین شکل برای رئیس و شرکت‌تان کار کنید به دست آورید. شما، مدیر و سازمان‌تان به یکدیگر وابستگی متقابل دارید: تنها با تشخیص این نکته می‌توانید رابطه‌ای قوی و همراه با اعتماد ایجاد کنید که به شما امکان دهد کارها را به انجام برسانید. به این ترتیب شما و مدیرتان احساس امنیت خواهید کرد، چرا که با یکدیگر در جهت حل مسائل کار می‌کنید، و آن‌ها را نادیده نگرفته یا پنهان نمی‌کنید. و احساس رضایت بیشتری در محیط کار خواهید داشت. این مثال را در نظر بگیرید:

سَم۱ که عضو جدیدی از هیأت مدیره با سبک کاریِ رسمی است، جایگزین فردی شده که رویکردی غیررسمی‌تر، و شهودی‌تر داشته است. کارلا۲ که یکی از زیردستان مستقیم اوست، از اهمیت مدیرمداری آگاه است. وقتی او از سم پرسید ترجیح می‌دهد اطلاعات و به‌روزرسانی‌ها۳ را چگونه دریافت کند، سم پاسخ داد مایل است پیش از صحبت دربارهٔ گزارش‌ها آن‌ها را مطالعه کند، چرا که این کار باعث می‌شود جلسات به صورت ساختارمند و کوتاه پیش روند. بنابراین کارلا پیش از جلساتی که قرار بود با سم برگزار شود، اطلاعات پیش‌زمینه و دستور جلسهٔ۴ مربوط به صحبت‌ها را برای او ارسال کرد. نتیجه این بود: جلساتی با بازدهی بالا و حل مسأله به صورت نوآورانه باعث بهبود عملکرد کل گروه شد. گذارِ سم به هر یک از موارد به آرامی صورت می‌گرفت، و او و کارلا به سرعت رابطهٔ شغلی دوستانه و کارآمدی شکل دادند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۹۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان