دانلود و خرید کتاب سواد مالی برای همه موسی احمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سواد مالی برای همه اثر موسی احمدی

کتاب سواد مالی برای همه

معرفی کتاب سواد مالی برای همه

کتاب سواد مالی برای همه نوشتهٔ موسی احمدی و محمدجواد صدیقی پاشاکی است و انتشارات بورس آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب سواد مالی برای همه

انسان‌ها در مراحل مختلف زندگی نیازهای مالی متفاوتی دارند. ماهیت و میزان نیازهای مالی انسان بنا به گذشت زمان از بدو تولد تا هنگام بازنشستگی و پس از آن تغییر می‌کند. هر شخصی، برنامه مالی مختص به خودش را در طول زندگی دنبال می‌کند اما با دقت در زندگی اقشار مختلف مردم متوجه می‌شویم که عموم مردم از الگوی مالی مشابهی در طول زندگی خود پیروی می‌کنند. این موضوع به عوامل مختلفی در زندگی اشخاص بستگی دارد. هر شخصی با توجه به اهداف مالی که برای خود در زندگی در نظر می‌گیرد، برنامهٔ مالی خاصی را برای رسیدن به آن اهداف طرح‌ریزی و اجرا می‌‌کند. اشخاص می‌توانند با پیروی و اجرای مناسب برنامه مالی خود، با مشکلات مالی کمتری در زندگی مواجه شوند. هرچه اهداف و برنامه‌های مالی اشخاص دقیق‌تر و به‌صورت مکتوب، تدوین و پیگیری شود، ایشان از استاندارد زندگی مناسب‌تری برخوردار خواهند بود. ارزش‌های شخصی، اهداف، انتخاب‌های شخصی، رخدادهای مهم زندگی، سبک زندگی و نیازهای منحنی عمر از جمله عواملی هستند که برنامه مالی افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. از این‌رو برنامه مالی باید به‌صورت مستمر مورد بازنگری قرار گیرد.

برخی اوقات سواد مالی، به موضوعی پیچیده تبدیل می‌شود به‌طوری‌که نمی‌توانیم بگوییم آیا کارهایی که انجام داده‌ایم درست بوده و یا آیا در مسیر درست قرار داریم. در کتاب سواد مالی برای همه تلاش شده مجموعه‌ای از مفاهیم را در زمینهٔ مالی بر اساس موضوعاتی که در کشورهای دیگر وجود داشته ارائه کرده و به‌صورت ویژه مابه‌ازای آن در کشورمان مورد بحث و بررسی قرار گیرد. این موضوع باعث می‌شود خواننده ضمن آشنایی با معانی مفاهیم، ضرورت وجودی و مابه‌ازای عینی آن را نیز درک کند.

کتاب سواد مالی برای همه در ۱۱ فصل تدوین شده است. فصل اول با کلیات سواد مالی، تنظیم شده است. در بخش اول، مبانی نظری سواد مالی تبیین شده است. در بخش دوم، تاریخچه و اهمیت سواد مالی تشریح شده است. در بخش سوم نمونه‌های اجرا شده به‌صورت کلی مورد بررسی قرار گرفته است. در بخش چهارم فصل، به بررسی مدیریت سواد مالی در سطح خانواده‌ها پرداخته است.

فصل دوم، به ارزش آموزش و تحصیلات به عنوان بخشی از زندگی مالی افراد پرداخته است. در این فصل، مباحث مختلفی از جمله چگونگی انتخاب شغل، هزینه فایده آموزش، بورسیه‌های تحصیلی، تکنیک‌های مصاحبه شغلی و ایجاد سابقه شغلی مناسب مورد بحث قرار گرفته است. در این فصل، نرخ بهره مرکب، تورم، بودجه‌بندی، خرید اولین خانه و بازنشستگی مباحثی هستند که اهمیت پس‌اندازکردن را بیش از پیش مشخص می‌کند. در فصل سوم، با عنوان سرمایه‌گذاری، مباحث شاخص‌ها و معیارهای مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری، شاخص‌های بازار سهام، سرمایه‌گذاری‌های با درآمد ثابت، اوراق بهادار با پشتوانه رهنی، منحنی بازده، انواع سهام، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، ساختمان و زمین پرداخته شده است. فصل چهارم، اصول سرمایه‌گذاری شامل ریسک در برابر بازده، نقدینگی یک سرمایه‌گذاری، متنوع‌سازی پورتفوی و انواع سرمایه‌گذاری را مورد بحث قرار داده است. فصل پنجم، انواع بدهی، امتیاز اعتباری و کارت‌های اعتباری را بررسی کرده است. فصل ششم به مالیات و برخی قوانین مالیاتی پرداخته است. فصل هفتم به مسئلهٔ بیمه در مدیریت مالی شخصی پرداخته است. انواع مختلف بیمه و هزینه فایده خرید بیمه نامه در این فصل بررسی شده است. فصل هشتم به موضوع کارآفرینی پرداخته است. در این فصل از ایجاد یک ایده تا تأمین مالی و اجرای آن بررسی شده است. فصل نهم، به موضوع علم اقتصاد پرداخته است. اصولا افراد برای مدیریت مالی شخصی باید کلیات علم اقتصاد را بدانند. در این فصل موضوعاتی همچون رکود و رونق، سیاست‌های مالی و پولی و انواع ارزها بررسی شده است. فصل یازده اشتباهات رایج در سرمایه‌گذاری را معرفی کرده است. در نهایت فصل دوازدهم نیز یک نمونه از بودجه‌نویسی را ارائه کرده است.

خواندن کتاب سواد مالی برای همه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

تمامی پژوهشگران، صاحب‌نظران دانشگاهی، مدیران دستگاه‌های اجرایی دولتی و شرکت‌های بخش خصوصی، قانون‌گذاران، دانشجویان و متخصصین حوزهٔ مدیریت مالی، تأمین مالی، مدیریت ریسک و خانواده‌ها در کشور می‌توانند از مطالب مندرج در این کتاب استفاده کنند.

بخشی از کتاب سواد مالی برای همه

«انسان‌ها در مراحل مختلف زندگی، نیازهای مالی متفاوتی دارند. ماهیت و میزان نیازهای مالی انسان بنا به گذشت زمان از بدو تولد تا هنگام بازنشستگی و پس از آن تغییر می‌کند. هر شخصی، برنامه مالی مختص به خودش را در طول زندگی خود دنبال می‌کند اما با دقت در زندگی اقشار مختلف مردم متوجه می‌شویم عموم مردم از الگوی مالی مشابهی در طول زندگی خود پیروی می‌کنند. این موضوع به عوامل مختلفی در زندگی اشخاص بستگی دارد. هر شخصی با توجه به اهداف مالی که برای خود در زندگی در نظر می‌گیرد، برنامه مالی خاصی را برای رسیدن به آن اهداف طرح‌ریزی و اجرا می‌نماید. اشخاص می‌توانند با پیروی و اجرای مناسب برنامه مالی خود، با مشکلات مالی کم‌تری در زندگی مواجه شوند. هر چه اهداف و برنامه‌های مالی اشخاص دقیق‌تر و به‌صورت مکتوب تدوین و پیگیری شود، اشخاص از استاندارد زندگی مناسب‌تری برخوردار خواهند بود. ارزش‌های شخصی، اهداف، انتخاب‌های شخصی، رخدادهای مهم زندگی، سبک زندگی و نیازهای منحنی عمر از جمله عواملی هستند که برنامه مالی افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. از این‌رو برنامه مالی باید به‌صورت مستمر مورد بازنگری قرار گیرد.»


نظرات کاربران

Alireza
۱۴۰۲/۰۱/۰۶

مفیده و جمع و جور، از مطالعه‌ش لذت میبرین. برای شروع نقطه ی مناسبیه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
بر اساس www.hotjobs.yahoo.com ۱۰ عامل اصلی که باعث خراب شدن مصاحبه می‌شوند عبارتند از: ‫۱ ـ بی هدف بودن ‫۲ ـ اظهار نیاز بیش از حد برای شغل ‫۳ ـ ارتباط غیرکلامی ضعیف ‫۴ ـ دست کم گرفتن خود ‫۵ ـ عدم تمرکز و حس گیجی داشتن ‫۶ ـ بیش از حد خودمانی بودن ‫۷ ـ احساسی شدن ‫۸ ـ پرسیدن سوالات مبهم و نامشخص ‫۹ ـ ساخت فرضیات غلط ‫۱۰ ـ فقط پاسخگو بودن
ســـینا

حجم

۸۳۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۶۲ صفحه

حجم

۸۳۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۶۲ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان