دانلود و خرید کتاب جادوی بداهه گویی آندری سدنیف ترجمه صدف حکیمی زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جادوی بداهه گویی اثر آندری سدنیف

کتاب جادوی بداهه گویی

معرفی کتاب جادوی بداهه گویی

کتاب جادوی بداهه گویی؛ راز و رمز سخنرانی‌های فراموش نشدنی نوشتهٔ آندری سدنیف و ترجمهٔ صدف حکیمی زاده است و انتشارات آموخته آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب جادوی بداهه گویی

آیا اولین سخنرانی زندگی‌تان را به خاطر دارید؟ چه احساسی داشتید؟ شاید در دوران مدرسه و در صفِ صبحگاه یا گروه تئاتر یا حتی برای اعضای خانواده در جشن تولدتان سخنرانی کرده باشید. آیا استرس زیادی داشتید؟ آیا نمی‌دانستید حرف‌هایتان را چگونه باید آغاز کنید؟

در طول زندگی بارها در موقعیت‌هایی قرار گرفته‌اید که مجبور بوده‌اید با آمادگی قبلی یا به‌صورت بداهه صحبت کنید؛ ازجمله مصاحبهٔ استخدامی، آزمون ورودی مدارس، سخنرانی در برابر همکاران، سخنرانی برای جمعی کوچک یا اعضای خانواده. در این میان عامل بسیار راهگشا و کمک‌کننده مهارت بداهه‌گویی است. اهمیت این عامل به‌حدی است که شاید موفقیتتان در زندگی به آن بستگی داشته باشد.

بداهه‌گویی در سخنرانی‌ها و پاسخ‌گویی به پرسش‌ها تأثیر چشمگیری بر مخاطب دارد و موجب می‌شود بخش‌هایی از صحبت‌هایتان برای همیشه در ذهن مخاطب جای گیرد. البته کلمهٔ بداهه‌گویی این مفهوم را به ذهن متبادر می‌کند که فرد بداهه‌گو بدون آمادگی و در زمانی بسیار کوتاه به پرسشی مهم پاسخ می‌دهد یا دربارهٔ موضوع خاصی صحبت می‌کند. این برداشت به‌نوعی درست است، اما آندری سِدنیف، مؤلف کتاب جادوی بداهه گویی، توضیح می‌دهد که حتی برای بداهه‌گویی هم می‌توان از قبل آمادگی پیدا کرد و در این کتاب به راهکارهایی در این خصوص اشاره می‌کند. او در ابتدای کتاب به اصطلاح «جادوی سخنرانی عمومی» یا «جادوی بداهه‌گویی» می‌پردازد و معتقد است کسب مهارت در این سیستم، فرد را به سخنرانی سطح بالا تبدیل می‌کند.

آندری سدنیف، مؤسس و مربی جادوی بداهه‌گویی است و این کتاب حاصل تلاش ده‌سالهٔ او در جمع‌آوری اطلاعات متنوع در زمینهٔ بداهه‌گویی است. او با استفاده از این اطلاعات و تجربهٔ سال‌ها آموزش بداهه‌گویی، در فرایندی گام‌به‌گام و با تمرین‌های متنوع، به ما نشان می‌دهد که چگونه خود را برای بداهه‌گویی آماده کنیم.

مؤلف، در بخشی از کتاب، گفت‌وگوی درونی را آفتی برای بداهه‌گویی می‌داند و با تحلیل ساختار مغز به این نکتهٔ مهم اشاره می‌کند که گفت‌وگوی درونی جلوی خلاقیت ذهن را می‌گیرد و مانع بداهه‌گویی می‌شود. او، در مقابل، داستان‌گویی و شوخ‌طبعی را روش‌های مناسبی برای کسب مهارت بداهه‌گویی می‌داند و با تشریح و ساختاربندی این روش‌ها، توضیح می‌دهد که چگونه از آن‌ها هنگام سخنرانی یا پاسخ‌گویی به پرسش‌ها استفاده کنیم.

کتاب جادوی بداهه‌گویی، به‌رغم حجم کم، سرشار از نکات و تکنیک‌هایی است که شما را به فردی بداهه‌گو تبدیل می‌کند؛ تکنیک‌هایی که از تجربیات فردی، تحقیقات گسترده و گفت‌وگوهای نویسنده با افراد موفق در رشته‌های مختلف به دست آمده و به‌صورتی ساختارمند در اختیارتان قرار گرفته است.

خواندن کتاب جادوی بداهه گویی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر از سخنرانی در جمع و مصاحبه واهمه دارید، اگر همواره با پرسش‌هایی مواجه می‌شوید که نمی‌توانید پاسخ جامع و درخوری برایشان بیابید یا احساس می‌کنید می‌توانستید پاسخ بهتری هم بدهید، این کتاب را به‌دقت مطالعه کنید و از مباحث آن نهایت استفاده را ببرید.

درباره آندری سدنیف

آندری سدنیف مدرک MBA دارد و بنیان‌گذار و استاد سیستم جادوی سخنرانی عمومی است که به صدها سخنران در سراسر جهان کمک کرده است قابلیت‌های سخنرانی عمومی خود را در مدتی بسیار کوتاه شکوفا کنند. شاگردان آندری می‌گویند سیستم جادوی سخنرانی عمومی کامل‌ترین و قدرتمندترین آموزش سخنرانی است که تابه‌حال دیده‌اند.

آندری، در نوزده‌سالگی، مدرک CCIE (کارشناس تأییدشدهٔ شبکهٔ اینترنتی سیسکو) را گرفت که معتبرترین مدرک در دنیای فناوری اطلاعات است. همچنین او جوان‌ترین فرد در کل اروپا است که این مدرک را دارد.

در بیست‌وسه‌سالگی در دورهٔ MBA یکی از ده دانشکدهٔ برتر آمریکا شرکت کرد. او که در بیست‌وپنج‌سالگی جوان‌ترین دانشجوی این دوره بود، با سمت مدیر محصول به دفتر اصلی سیستم‌های سیسکو پیوست و مسئولیت مدیریت مسیریابی را به عهده گرفت که سالانه یک میلیارد دلار درآمد برای شرکت داشت.

این تجربیات به آندری آموخت که موفقیت در هر کاری نه به میزان تجربه، بلکه به فرایندهای به‌کارگرفته‌شده بستگی دارد. او بیش از ده سال از زندگی‌اش را به پژوهش و به‌کارگیری انواع تکنیک اختصاص داده که نتیجهٔ آن ابداع سیستم جادوی سخنرانی عمومی است. این سیستم برنامه‌ای جامع و گام‌به‌گام است که به شما کمک می‌کند در دو ماه به درجه‌ای از مهارت برسید که با تجربه‌ها و دستاوردهای ده‌سالهٔ بسیاری از سخنرانان برابری می‌کند.

بخشی از کتاب جادوی بداهه گویی

«هر روز، بدون نیاز به آمادگی، با اقوام، دوستان و غریبه‌ها صحبت می‌کنید. گفت‌وگوی رودررو و بدون آمادگی برای بیشتر افراد کار ساده‌ای است. اما وقتی کیفیت سخنرانی بداهه اهمیت بسیاری دارد، به مشکلی بزرگ تبدیل می‌شود.

اولین بار که از شما خواستند سخنرانی کنید، چه احساسی داشتید؟ به یاد دارم بیست سال پیش، در جشن تولد مادربزرگم، مادرم گفت: «آندری، نفر بعدی که باید صحبت کند، تویی.»

«مامان، خواهش می‌کنم، نه! نمی‌دانم چه بگویم.»

«نمی‌خواهم بحث کنم، آندری. نفر بعدی تویی!»

با خودم فکر کردم: «وای، خدای من! زمان چقدر زود می‌گذرد! تا دو دقیقهٔ دیگر باید شروع به صحبت کنم و نمی‌دانم چه بگویم! همه متوجه می‌شوند چقدر خجالت‌زده‌ام و چقدر احساس بدبختی می‌کنم.»

تصور کنید در مصاحبهٔ مستقیمی که از شبکهٔ سی‌ان‌ان پخش می‌شود، صحبت می‌کنید یا در اتاق کنفرانس به پرسش‌های مدیرعامل جواب می‌دهید. گاه سخنرانان برای ارائهٔ یک سخنرانی باکیفیت تحت فشار زیادی قرار می‌گیرند و در این وضعیت، ذهن بیشترشان خالی می‌شود.

جوابتان به یک پرسش در مصاحبهٔ استخدامی ممکن است عامل دستیابی شما به شغل رؤیایی‌تان باشد. یک جواب در جلسهٔ پرسش و پاسخ ممکن است تعیین‌کنندهٔ دیدگاه مشتریان بالقوه دربارهٔ شایستگی‌تان باشد. یک جواب در مناظره‌های تلویزیونی ممکن است تعیین‌کنندهٔ سرنوشتتان در انتخابات ریاست‌جمهوری باشد.

هر کاری کنید، در موقعیت‌هایی قرار می‌گیرید که باید بدون آمادگی صحبت کنید و شاید موفقیتتان در زندگی به مهارتتان در بداهه‌گویی بستگی داشته باشد. اشخاصی که مهارت فراوانی در بداهه‌گویی دارند، در مصاحبه‌های تلویزیونی، جلسات پرسش و پاسخ، رویدادهای شبکه‌ای و حتی سخنرانی‌های ازپیش‌آماده‌شده، بسیار موفق‌اند.

مخاطبان عاشق سخنرانی می‌توانند بدون نگاه به متن و فی‌البداهه روی صحنه صحبت کنند. کسانی که می‌توانند بدون آمادگی خوب صحبت کنند، بهتر با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند، خلاق‌ترند و زندگی جالب‌تر و متنوع‌تری دارند.

خبر خوب این‌که اگر از فرایند مناسبی پیروی کنید، می‌توانید مهارت چشمگیری در بداهه‌گویی به دست آورید.»

نظرات کاربران

hanieh____2
۱۴۰۳/۰۱/۱۰

کتاب خیلی خوبیه تعریفشو شنیدم. چون تعداد صفحات کمه روی گوشی مطالعه کردن به صرفه تره. چون خود کتاب چاپی هزینه بالاتری داره. اگه تعداد صفحاتش زیاد بود خریدنش به صرفه تر بود با اینحال این کتاب رو اگر وقت

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
توانمندترین بداهه‌گویان می‌دانند که بداهه‌گویی به‌هیچ‌وجه بداهه نیست!
porya
مهم‌ترین خصوصیت همهٔ بداهه‌گویان طرزفکر «می‌توانم» است. ذهن ناخودآگاهتان بهترین جواب را به شما می‌دهد. اما برای دستیابی به موفقیت، لازم است ابتدا جلوی همهٔ افکار منفی را بگیرید. افکاری مثل «آمادگی ندارم» یا «می‌ترسم» را فراموش کنید؛ چون خواه بدانید چه بگویید و خواه ندانید، به هر حال، باید شروع به صحبت کنید.
porya
برای اینکه به نیمکرهٔ راست مغز و ذهن ناخودآگاهتان اجازهٔ کارکردن بدهید، باید از شر گفت‌وگوی درونی خلاص شوید.
porya
تحقیقات نشان داده است که انسان‌ها، در حالت عملکرد سطح بالاتر، آرام، هیجان‌زده، پرانرژی، پذیرا و مطمئن هستند. عکس این وضعیت هم صادق است. اگر هم‌زمان آرام، هیجان‌زده، پرانرژی، پذیرا و مطمئن باشید، وارد حالت عملکرد سطح بالا می‌شوید و تأثیرگذاری‌تان به میزان چشمگیری بیشتر می‌شود.
کاربر ۴۳۶۵۶۶۱

حجم

۱۰۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱۰۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان